John's 2Fast4Race Sprintframe

Status
Not open for further replies.
mooie tijd jongen :) Ik zou idd wat langer in vertanding gaan, vind dit wel erg kort

Idd wel kort. Maar ik won daar wel een hoop mee. Ik was steeds als eerste weg (met mijn 100 kilo ;))

Maar ik ga gewoon eens een rf van 9.5 proberen
 
Precies de tapeindes bij de uitlaat ietsjes tevast gezet?
Momentsleutel gebruikt of losse hand?

Idd geen moment sleutel. Die had ik zo niet voor de hand...

Helaas. ik denk idd dat dat de oorzaak was :X
 
Duidelijk, op alle 4 de plekken kan je het mooi zien.

Maja, men moet eerst voelen op te weten, netjes oppoetsen momentsleutel erop en terug gas!
 
Is een fabeltje. Is ook wel in eerdere topics naar voren gekomen. Ik zet mijn cilinders ook altijd zonder momentsleutel vast en heb ze wel eens knoerdvast gezet maar dat maakt echt geen hol uit. Warmloper heeft puur te maken met erg oplopende temp, door klein radje en waarschijnlijk heeft ie die run net iets te arm gelopen.
 
Is een fabeltje. Is ook wel in eerdere topics naar voren gekomen. Ik zet mijn cilinders ook altijd zonder momentsleutel vast en heb ze wel eens knoerdvast gezet maar dat maakt echt geen hol uit. Warmloper heeft puur te maken met erg oplopende temp, door klein radje en waarschijnlijk heeft ie die run net iets te arm gelopen.


Mwoh weet niet maar als jij je tapeinden super vast draaid kan je cilinder minder goed uitzetten en dan krijg je zulke sporen. Dit natuurlijk wel in combinatie met een (te) warme motor.
 
Mwoh weet niet maar als jij je tapeinden super vast draaid kan je cilinder minder goed uitzetten en dan krijg je zulke sporen. Dit natuurlijk wel in combinatie met een (te) warme motor.

Te warm was hij zeker. Ik reed weg met 40+ en dat is voor mij te warm... einde van de streep 60+ :X

Jammer maar helaas. Volgende keer toch echt kouder weg rijden..
 
Te warm was hij zeker. Ik reed weg met 40+ en dat is voor mij te warm... einde van de streep 60+ :X

Jammer maar helaas. Volgende keer toch echt kouder weg rijden..


Die temp is absoluut niet te hoog john.
Wegrijden bij 40 is te koud.

80 graden is zelfs geen enkel probleem (al nemen de prestaties wel iets af).
Bij 40 graden is de slijtage hoger dan bij 70-80 graden.
Imo is de kans groot dat ie "kapot" is gelopen door het weg rijden bij een te lage temp.

Zorgen dat de benzine/lucht verhouding @ +/- 55 graden in orde is, en de prestaties zullen gunstiger zijn dan bij 40 graden.
Groter radje fixen om hem rond de 55 te kunnen houden.
 
Dat is niet helemaal waar andries. Dat John al aangeeft dat hij bijna 20 graden oploopt in watertemp, geeft dus al aan dat de temperatuur al heel erg stijgt in de cilinder zelf, wat je dus niet met watertempmeter kan aflezen. Hiervoor zou je uitlaatgastemperatuur of onder de bougie moeten gaan meten. Ik heb zelf ook een groter rad en heb daardoor maar een temp verschil van 5 graden aan het eind van de baan.

Dat 40 graden te koud is, is onzin want ik rij meestal bij 35 graden en ik weet van anderen dat die onder de 30 graden al gaan en nooit problemen hebben.
 
Dat is niet helemaal waar andries. Dat John al aangeeft dat hij bijna 20 graden oploopt in watertemp, geeft dus al aan dat de temperatuur al heel erg stijgt in de cilinder zelf, wat je dus niet met watertempmeter kan aflezen. Hiervoor zou je uitlaatgastemperatuur of onder de bougie moeten gaan meten. Ik heb zelf ook een groter rad en heb daardoor maar een temp verschil van 5 graden aan het eind van de baan.

Dat 40 graden te koud is, is onzin want ik rij meestal bij 35 graden en ik weet van anderen dat die onder de 30 graden al gaan en nooit problemen hebben.


Dat ie zo snel 20 graden oploopt is idd niet goed.
Maar ik bedoel te zeggen dat 60 graden geen kwaad kan.

Het is algemeen bekend dat je rond de 70-80 graden de minste slijtage ondervind en dat de beste prestaties uit een cilinder behaald kunnen worden rond een temp van 55 graden.

Uiteraard kan het dan best zijn dat je geen problemen ondervind bij een temp van 30 graden, mits je je carb daar op hebt afgesteld.
Het is daarentegen wel bekend dat het niet beter is om onder de 45/50 graden te komen.
 
Ik had bij mijn test dagje geconstateerd dat hij het lekkerst reed bij rond de 40 graden. daarna liep hij wat "sloom"

Maae goed Ik had hem gestart bij de start en toen was hij 19graden.

Even later liep het al snel op naar 25 tot 30 graden. Voor ik ging burnen was hij 35 a 40 graden. Na het burnen heb ik niet meer gekeken dus hij zal wel rond de 50 geweest zijn. Ik keek op mijn teller na ik een stukje gelopen had (na de warmloper) en toen stond hij op 63.

Maar ik denk dat het temparatuur verschil te snel is? te hoge temp in te korte tijd? dus in 5 min van 20 naar 60+?

Ik ga voor damwoude idd even een grotere rad regelen want dit stijgt te snel...

Even een andere helm gekocht btw. Zgan.

Helm.jpg


helm2.jpg


Nog even een ander vizier en klaar ;)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top