John's 2Fast4Race Sprintframe

Status
Not open for further replies.
Heb eigelijk nog nooit gereageert in een topic van je :eek:

Maar om even op je warmloper terug te komen, verschillende luchtdrukken hebben invloed op je carburateur afstelling. Als ik me niet vergis, kan je bij warmer weer je carburateur armer zetten als bij koud weer.

Suc6 met het herstellen!
 
Idd das logisch koude lucht hoger zuurstof gehalte = meer verbranding wat betekend dat er dus ook meer benzine bij kan
 
Als je niet eens weet hoe je je cilinder vast moet zetten en zegt : Best wel strak geloof ik. Je rotor staat verkeerd en je rijdt met een flut carb. Vervolgens bank je ook nog eens teleurstellende scores met het blok. Hieropvolgend loopt die in elkaar ?

Dan kan die het beter even in elkaar zitten die er iets meer ervaring mee heeft en daar van leren ipv je blok erdoor te verneuken.




Hoe lang je met die carb rijdt zegt toch ook echt helemaal niks. Je hebt op de bank je mengsel goed gezet. Maar kan op de een of andere dag simpelweg armer gaan draaien , dit mede door die imitatie carbs die niet helemaal 100 zijn.

Wat een gelul toch weer. Ik durf te wedden dat 70% van de forumers die zelf hun blokje monteren niet eens in het bezit zijn van een NM meter laat staan dat ze de waardes weten... Dat de rotor verkeerd staat heeft zo zijn redenen. Ik heb niet gezegd "best wel strak geloof ik". Dat wist ik zeker. Je moet niet mijn woorden verdraaien.

Tuurlijk lekker alles door iemand in elkaar laten zetten. En de lol daarvan is??? (Kan je beter een crossmotor kopen)
Komop man. Wat een flauwekul zeg. De makkelijste manier om leuk te scoren is alles laten doen....

Ik ben juist trots op het feit dat ik mijn blokje zelf gedaan heb. (Carter zelf bewerkt op de cilinder, inlaat aangepast etc) Idd ik heb geen meester scores gehaald. Maar nou heb ik ook nog niet meer dan 2 uur met deze setup op de bank gestaan. Dus zo raar is dat niet. en 7,5 sec met een rijder die 100 kilo weegt is helemaal zo slecht nog niet voor een eerste sprint op dit frame...

Dus voortaan: Ken je feiten voor je onzin loopt te blaten....

Ontopic dan maar weer?
 
John niet zo happen :)
laat mensen lekker praten..

zolang jij maar weet wat jij ermee en ervoor gedaan hebt zit het wel goed toch :)
 
John niet zo happen :)
laat mensen lekker praten..

zolang jij maar weet wat jij ermee en ervoor gedaan hebt zit het wel goed toch :)

Klopt. Maar ik kan er echt slecht tegen als mensen dat soort uitspraken doen. "Laat je blokje in elkaar zetten door iemand die er verstand van heeft"
 
Gewoon een nieuwe zuiger monteren licht poetsen en gas geven!!!

Je kan er uren over lullen maar er loopt wel vaker een zuigertje stuk! Zijn tenslotte meer zuigers als mensen :W

Dit zit hem echt niet in je carb, misschien iets valse lucht gehad oid. Gewoon alles weer goed en netjes monteren en rijden. Blokje heeft verder altijd al goed gelopen.
 
Dank je Rick... een warmlopertje hoort er gewoon bij.

Maar goed.

Vers zuigertje + naaldlager:

IMG_2986.jpg


Vers wandje:

IMG_2980.jpg


Stuurdempert.

IMG_2991.jpg


Op naar Damwoude!

Oja:

HARJO BEDANKT VOOR HET LUCHT KAPJE!!! ;) :D
 
Als iedereen ze blok inelkaar laat zetten blijft er weinig van de hobby over... Van fouten leer je ook alleen maar, al zeg ik niet dat jij wat fout hebt gedaan hoor John;)

Mooi dat je wand er iig nog in zit:p Hoop dat je nog een keer hoge score neer zet, succus!
 
Als iedereen ze blok inelkaar laat zetten blijft er weinig van de hobby over... Van fouten leer je ook alleen maar, al zeg ik niet dat jij wat fout hebt gedaan hoor John;)

Mooi dat je wand er iig nog in zit:p Hoop dat je nog een keer hoge score neer zet, succus!

idd :)
dan komt het er op neer wie het meeste geld heeft..
en welke tuner er het meeste tijd heeft ;)

verders ziet het er lekker vers uit Johnyboy :+
nu wat scores neerzetten
 
Tja, zo gaat dat nu eenmaal, het niveau zal blijven en blijven stijgen...

Dan is het al vaak niet meer genoeg alles zelf in elkaar te steken.
Met een blok van meer dan 1500 euro zou ik er ook niet eens aan denken om het zelf te doen.
 
Doppler naaldlagertje John, weet je dat wel zeker? Beter ff een Kymco ding scoren (geen grap)
 
Doppler naaldlagertje John, weet je dat wel zeker? Beter ff een Kymco ding scoren (geen grap)

Kymco ding?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens berichten gehoord had over de Doppler lagers...

SBO generatiemannetjes zijn dat ... het echte scootermeeting gebeuren bestaat allang niet meer hoor ;)

Zo is het michel.

idd :)
dan komt het er op neer wie het meeste geld heeft..
en welke tuner er het meeste tijd heeft ;)

verders ziet het er lekker vers uit Johnyboy :+
nu wat scores neerzetten

Thanx Vin.

Komt wel goed.

Als iedereen ze blok inelkaar laat zetten blijft er weinig van de hobby over... Van fouten leer je ook alleen maar, al zeg ik niet dat jij wat fout hebt gedaan hoor John;)

Mooi dat je wand er iig nog in zit:p Hoop dat je nog een keer hoge score neer zet, succus!

Thanx jij snapt mij ;)

Ik ben dan ook van de oude generatie :D
Die hoge score komt nog wel een keer... Vind het rijden toch leuker dan dat banken...



Leuk trouwens zijn NM meter ding :X

Draai met 11 NM gvd 2 tapeinde naar de klote :X
 
Waar slaat dit op? iemand laten doen wie genoeg kennis heeft, John heeft alles zelf gedaan en hij heeft genoeg kennis voor dit. Dit is scooterforum om vragen te stellen over dingen en niet alles laten doen. Het is zijn hobby om te sleutelen en niet laten doen wie "wel" verstand heeft.

Ontopic: Andere carb zegt ook niet altijd alles. Vanwege hij rijdt al 2 jaar ermee en nu krijgt hij warmloper van?


Ja dat kan dus, vorig seizoen half seizoen met blok van een vriend gereden reed altijd prima. Blok weg gezet carb alles in papier opgeborgen. Nu er weer op gezet is hij genaaid, omdat ie ineens op top de vlotterbak net iets leeg zoog. Ik zeg voor zo'n cilinder hoor je ook met een degelijke carb te rijden.
Mja doet niet af aan dat, dit nou persee de oorzaak moet zijn.
 
Ja dat kan dus, vorig seizoen half seizoen met blok van een vriend gereden reed altijd prima. Blok weg gezet carb alles in papier opgeborgen. Nu er weer op gezet is hij genaaid, omdat ie ineens op top de vlotterbak net iets leeg zoog. Ik zeg voor zo'n cilinder hoor je ook met een degelijke carb te rijden.
Mja doet niet af aan dat, dit nou persee de oorzaak moet zijn.

Zou heel goed kunnen. Dat hij idd net even te weinig brandstof heeft gehad.

Ik ga deze maand toch even een andere carb regelen...
 
Doppler zou ik idd niet gebruiken, die zijn kwalitatief erg slecht, de naaldlagertjes liggen namelijk gewoon open. Beter scoor je idd een kymco(honda) naaldlager ofzo of gewoon een mhr.
 
Leuk trouwens zijn NM meter ding :X

Draai met 11 NM gvd 2 tapeinde naar de klote :X


Dat koste mij idd ook 3 setjes tapeindes.... (dit soort dingen gebeurde altijd op zondag zodat ik niet verder kon meer die dag)


Succes Johnny :*
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top