This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Je volgende barrel #38

Status
Not open for further replies.
Omdat iemand van 30 dus 12 jaar zijn rijbewijs kan hebben dus al het een en ander mee heeft gemaakt op de weg. Zoiets heet ervaring.
Plus dat je ervan uit kan gaan dat de meeste 30 jarigen iets meer verantwoordingsgevoel hebben als 18 jarige. Uitzonderingen daargelaten.

Al met al is het volkomen logisch wat ze doen.
 
Zou het verschil moeten maken dan?

Edit: doel op reactie van Malco

@Robert, ik vind dat je nergens ''vanuit kan'' gaan zin dat opzicht.
 
Last edited:
Het is onzin. want een motor verzekeren kost je maar 15euro op jonge leeftijd... dat klopt dan ook niet.

Je moet mensen gewoon meer laten betalen nadat ze n ongeluk hebben gemaakt. niet van te voren als voorzorg.
 
Helemaal mee eens!

Bepaal een verzekeringspremie aan de hand van overtredingen/ongelukken, 30km/h te hard? veroorzaker van een ongeval door roekeloos rijgedrag? prima mag je een x bedrag per maand extra gaan betalen voor je verzekering bijvoorbeeld. Leer je ook meer van in mijn ogen als van een eenmalige boete.

Had dus ook met een scooter en een oldtimer bromfiets, premie scooter 160,- per jaar en de oldtimer 31,- per jaar.
Dus ik vroeg waarom daar zo'n groot verschil tussen zit, nja ook bla bla risicoverhaal etc. En dat terwijl ik met de oldtimer vele malen gekker deed/reed als met de normale scooter.
Misschien raar voorbeeld maar ik geef maar aan dat ik het vind dat een verzekering niet adhv het voertuig kan/mag bepalen wat de premie is en/of ze je willen verzekeren.
 
Jij denkt dus niet dat een verzekering bijhoudt hoeveel ongelukken worden veroorzaakt in bepaalde leeftijdscategorieën en auto types? Beetje naïef ofzo? En mensen die ongelukken veroorzaken worden ook gestraft, namelijk door gekort te worden op de no-claim en schadevrije jaren. Robert heeft gewoon 100% gelijk dat iemand van 30 over het algemeen beter in staat is om een snelle auto te rijden dan een jong wild broekie met grootheidswaanzin.
 
Wie zou je liever in je auto met 500pk laten rijden, iemand van 35 met al 15 jaar z'n rijbewijs of een jong pikkie die net weet hoe een knipperlicht werkt en het liefst met 150+ over een rotonde gaat?

Extreem voorbeeld maar zo word er wel gedacht (en terecht) bij verzekeringen. Percentage ongelukken ligt bij jongeren gewoon hoger als bij oudere mensen. Bij 95% van de gevallen klopt het ook gewoon. En bij die 5% hoor jij met je oldtimer brommert en je normale scooter. Simpel.
 
Ongeacht aan welke kant ik sta van bovenstaande posts vind ik niet dat een commercieel ingestelde verzekeringsmaatschappij mag bepalen wat ik wel en niet mag rijden doordat een WA verzekering verplicht is. Het is haast commercieel communistisch.
 
Mark; Op SW staat ook nog een dikke sportcoupe, zwart met gouden wielen.. Maar heb je wss al eens gezien denk ik ?
 
Hahaha idd, weet nog zo goed toen Mark voor een TT ging kappersbak.


Had een beetje zitten kijken maar beginnen toch wel betaalbaar te worden, dan wel de 180 en het liefst de 225pk versie. Ben afgelopen zomer meegereden naar Bitburg met een Astra coupe 2.0 turbo, was gelijk verkocht en moest en zou ook een auto met een turbomotor
Quattro weet ik niet, eerst maar eens kijken hoe dat met eventueel onderhoud zit.
Vriend van me rijd met een a3 3.2 quattro.. koppeling + vliegwiel vervangen a €2/2,5k is niet heel grappig, maar weet niet hoe dat met een TT gesteld is qua onderhoud.
 
Maar koppeling en vliegwiel zit op iedere auto met handbak?
Dus dat kan bij iedere auto kapot gaan/onderhoudsgevoelig.

Ligt er ook maar net aan hoe het onderhoud is geweest in zijn jaren daarvoor.
 
Status
Not open for further replies.