Je volgende barrel #37

Status
Not open for further replies.
Die stomme Caddy van mij haalt amper 1:16, terwijl de Corsa 1.4 van mijn vriendin dat ook haalt. Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik meestal 130 rij, en dat het een dikke windvanger is, maar toch.
 
Viel mij altijd tegen bij TDI's, je rijstijl aanpassen... Vond het verschil tussen heel rustig rijden (1:19 ofzo) en flink doorrijden (1:16 gok ik) niet de moeite altijd, bovendien roetten die kregen helemaal dicht, dus flink gasgeven :p

Ik haal ook 1:16 ongeveer maar ik rij wel minimaal 30km te hard overal, behalve de bebouwde kom (voor de moraalridders :7). Wel met hetzelfde blok als waar hij voor wil kijken. 1.9 JTD 16v.
 
Nog even een motoren vraagje. Heb vandaag gereden in een astra station 1.3cdti met 90pk uit 2006. Deze reed opzich niet verkeerd. Nu is die astra er ook in 1.7 en 1.9 cdti. Die laatste hebben beide 101pk alleen het koppel verschilt, 240 om 260. De 1.3 heeft 90pk en 200Nm koppel. De 1.9 is in meer vermogen te krijgen maar meeste die ik vind zijn 101 pk.

Zit er erg veel snelheid verschil in de motoren? De 1.3 is wel lekker zuinig. Deze is eventueel te chippen zodat hij op 115pk en 250Nm koppel komt.

Nu zou ik natuurlijk in alle soorten kunnen test rijden maar zijn er mensen die met meerdere motoren ervaring hebben?
 
1.7 zijn Isuzu motoren en naar mijn mening schijtdingen, oliezuipers. Mooi voor een 1.9 kijken.

Maar Rene kom op man, een Jippel kadei? Neem dan zòn focus die je pa ook had rijdt veel beter.
 
Hebben we gister ook naar gekeken. Op de foto's zien ze er leuk uit totdat je er komt. En meeste zijn ook de simpelste uitvoeringen.

Die van me vader is nog leuk aangekleed omdat hij zoveel geld mag uitgeven van de lease omdat hij dan de 'lichtste' uitvoering neemt.

Hij krijgt straks een fabia, mag voor 28000 euro aan opties uitzoeken omdat hij een 'groene' versie neemt. Ik snap die keuze ook niet helemaal, de fabia heeft straks 75pk. Maar hij betaald maar 250 brutto voor die auto en voor de focus 2 keer zoveel. Dan rijd je voor iets meer dan 100 euro per maand auto, km's zijn vrij.
 
Wat moet je met zo'n hok als je zo'n vette GT Turbo hebt? Koop er dan een goedkope diesel bij als je kilometers moet maken, in de belasting plus verzekerin is die GT Turbo vast niet duur.
 
Dat is alleen geen diesel helaas.. voorkeur gaat uit naar een 1.6TD Blok. De normale diesels schijnen nogal veel last te hebben van scheuren in de kop.

GTT is een erg fijne auto, zal er ongetwijfeld ook spijt van krijgen. Maar ben weer toe aan wat anders, ik heb die GTT al een jaar of 2,5.
 
Gewoon ombouwen, is echt niet zo moeilijk. Al die TD's hebben last van scheuren in de kop, is minder erg als het klinkt..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top