Je volgende barrel #38

Status
Not open for further replies.
Ja dat snap ik :P

Maar om een simpel voorbeeld te geven, voor mijn oude Peugeot 405 had ik een complete Valeo/Tuk koppelingset voor €120,-. Voor mijn A4 zit je al snel richting de 4/500voor een complete set, daarbij komt dat ik hem bij mijn Peugeot makkelijk zelf kon vervangen, ook aangezien als er iets mis zou gaan het niet veel uitmaakte aangezien het een auto van 300,- was :P
Bij mijn a4 of bij een eventuele TT zou ik het sowieso uitbesteden, reken maar uit :P worden dan snel grappen van 7/800,-.
Zelfde verhaal voor de distributie, voor mijn a4 zit je dan rond de 7/800,- in het gunstigste geval (front moet eraf, radiateur, airco radiateur etc etc tyfuswerk). Terwijl (bij de gangbare 4 cilinders) het een stuk makkelijker gaat ivm dwars geplaatste motor en dus ook flink in de kosten scheeld en/of beter zelf te doen (maar zoiets besteed ik ook uit).

Hoorde toevallig van die vriend van me met die a3 wat de kosten waren van even een koppeling + vliegwiel vervangen van zijn quattro, niet echt misselijk dus vandaar eerst maar ff uitzoeken hoe en wat :P

Aangezien ik geen idee heb van wat de kosten zijn van een bijv koppeling voor een quattro of dat het uberhaupt veel anders is als bij een 2wd moet ik dat eerst ff bekijken wat op de lange termijn voordeliger/verstandiger is aangezien het gewoon een daily word waar ik toch zeker 2 a 3 jaar mee wil blijven rijden :)
 
Quattro in een A3 is gewoon 4motion met een haldex koppeling (ivm dwarsgeplaatst blok), de A4 heeft permanente vierwielaandrijving, de ékte quattro, is dus niet goed te vergelijken:)
 
Mijn a4 is een 2wd ;)

Had het idd gevonden op wikipedia, over het koppelingverhaal.

Nja nog zoveel plannen :P Eerst verzekeringsgeld innen en de A4 opruimen!
 
Waar slaat dat nou weer op? Een Audi V6 is gewoon stervensduur als er wat mee is. Kun je idd beter een 1.8t pakken. Heb zelf dezelfde keuze gemaakt. En geen spijt van, vriend van me had toevallig op dezelfde dag een A6 met V6 biturbo gekocht, en die is kapot gelopen...Wat dat kost wil je niet weten.
 
Omdat hij met die vergelijking komt van zn oude auto en die van een Audi, als er iets stuk gaat bij een Audi/BMW/Mercedes betaal je gewoon de hoofdprijs. Maar dan heb je wel kwaliteit, als je je daarover al druk maakt kan je het imo beter laten.
 
Dat is dus niet waar. In zijn 'oude' auto ligt een motor die in basis tm dit jaar gebruikt is. Je kunt ook een turbo 4cyl nemen (de bekende 20vt) die is als er wat mee is, een stuk goedkoper.
 
Omdat hij met die vergelijking komt van zn oude auto en die van een Audi, als er iets stuk gaat bij een Audi/BMW/Mercedes betaal je gewoon de hoofdprijs. Maar dan heb je wel kwaliteit, als je je daarover al druk maakt kan je het imo beter laten.

Over de kwaliteit van een Duitse auto valt te twisten :p
 
Als je geen Audi geld heb moet je ook geen Audi willen rijden Pepijn

Wist niet dat ik een foto van mijn portemonnee ergens gepost heb ofwel?


Ik vind het belangrijk van te voren dingen te bekijken voordat ik iets aanschaf, en wil/ga geen bodemloze put van een auto maken als dat niet nodig is.

Kan ook best een a8 (v8) kopen, zou ik het per maand en qua onderhoud kunnen betalen? ja hoor prima zelfs maar vind dat gewoon echt zonde van mijn geld, mede doordat als er wat mee is je echt gelijk aan de beurt bent en het dan in mijn ogen onevenredig veel geld kost waar ik liever andere dingen mee doe.

En jij zegt kwaliteit? Als ik een dure reparatie heb aan mijn Audi wil dat dan gelijk zeggen dat ik dan ook kwaliteit heb? Even draagarmenset (bekend probleem) laten vervangen bij de Audi dealer incl origineel materiaal... 800-1000,-. Kwaliteit? niet echt, grote kans dat je binnen de 50k km weer kan gaan vervangen.
Thermostaat die vaak kapot gaat bij de V6, thermostaat 8,-.... reparatie 700-800,- aangezien front eraf moet en ook de distributie etc mag direct vervangen worden. Om maar een voorbeeld te geven...

De V6 rijd zo lekker en soepel maar op de lange termijn zit ik liever in een iets minder onderhoudsgevoelige auto hoor :P


@Sebas, dat klopt inderdaad :P
 
Mark; Op SW staat ook nog een dikke sportcoupe, zwart met gouden wielen.. Maar heb je wss al eens gezien denk ik ?

Klopt ja, die heb k al eens gezien:) Na de winter wil ik er ook een, een blauwe of zilvere 230 compressor met amg pakket en panorma dak:p
 
Gewoon iets kopen met een ketting, dat scheelt zowiezo al een hoop gezeik :D :+

**denkt na over 330i 2006 E90** :P
 
Aangezien ik geen idee heb van wat de kosten zijn van een bijv koppeling voor een quattro of dat het uberhaupt veel anders is als bij een 2wd moet ik dat eerst ff bekijken wat op de lange termijn voordeliger/verstandiger is aangezien het gewoon een daily word waar ik toch zeker 2 a 3 jaar mee wil blijven rijden :)

Mijn koppeling begint er ook aan te komen van de S3
en was er laatst al eens over gaan informeren.
koppelings setje valt opzich wel mee kosten rond de €300
maar het erin zetten zijn ze volgens de boekjes 8 uur mee bezig.
tel maar op.
toen vertelde ze mij dat ze pas konden zien als de koppeling eraf lag of het vliegwiel vervangen moest worden(dubbel massa-vliegwiel zit olie in ofzoiets)
dat vliegwiel komt op volgensmij iets meer als €900 ex btw
 
Neem een SRE (sachs) set en vast vliegwiel.. goedkoper en geen geneuzel meer met 2 massa vliegwiel. Mail de lui van VAGtechniek bijv. even.. kan je ook een prijs vragen.. ff incl. chassinr of motor/bakcode :)

edit: heb je een 6 bak? Dan blijkt een vast vliegwiel oncomfortabel te zijn.
edit2: ff snel google -> http://www.audiforum.nl/forum/8l-1996-2003/48701-welke-sport-koppeling-in-mijn-s3.html

Mij hadden ze ook al aangeraden om voor Sachs tegaan.
Die is iets sterker als orgineel.
In die link heeft er 1tje het over de sport koppeling van Sachs is dat die orginele (iets sterkere) of is dit weer een stap hoger zegmaar ?

Idd 6-bak in de S
Blijf gewoon bij hoe het orgineel zit ook geen verdere problemen ofzo ermee
En het werkt verder goed dus
 
tot hoeveel km's zouden jullie een 530D kopen? ik kijk nu al een tijdje (kritisch) rond, maar vind gewoon niet veel aan mijn eisen...


zou een 530d met 250.000/270.000 op de teller nog kunnen?? of beter niet...
 
mits goed onderhouden en veel snelwegkm´s kunnen die dingen makkelijk de 5 ton aantikken denk, maar zou toch liever een tonnetje minder op de teller hebben...
 
ik zoek onder de 2 ton idd.... maar die zijn voor diesels schaars hoor... en als je wat vind, is het ver buiten mijn budget. (16k)
 
tot hoeveel km's zouden jullie een 530D kopen? ik kijk nu al een tijdje (kritisch) rond, maar vind gewoon niet veel aan mijn eisen...


zou een 530d met 250.000/270.000 op de teller nog kunnen?? of beter niet...

Jongen hier uit de buurt reed er eentje met 266.000 op de klok. Hij reed als een zonnetje. Kijk wel of hij altijd onderhoud heeft gehad. Ik weet een geval waar de luchtfilter in 250k nog NOOIT was vervangen en dat daardoor het blok kapot is gelopen toen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top