Je eigen onderneming/bedrijf #1

daar zit ik dus ook naar te kijken postbank ( + dat ik hier al prive heel me leven zit )
voor 10 euro 30 euro betalingsverkeer ofzo in het kwartaal
 
Postbank is echt een kk bank. Hele tijd gezeik mee. Zit ook bij Bizner en die hebben het gewoon goed voor elkaar. Alleen betalen naar het buitenland en iDeal hebben ze niet, vandaar dat ik een 2e rekening bij de Postbank heb, maar dat is een en al chaos.
 
Jay-rune en ik hebben het er ook al een tijdje over om iets op te starten.

Ik loop al een hele tijd rond met het idee voor een kroeg ofzo over te nemen of de
sport school op de hoek bij ons.
En Jeroen loopt ook al langer rond met +- de zelfde ideeën.

Maar op vakantie hebben we het gezien.
We waren in een Club op Tenerife; The Liquide genaamd.

We waren alle 2 opslag verliefd en wisten meteen dat we zoiets ook bij ons
in de buurt konden gebruiken.

De kroegen hier in de buurt worden steeds minder bezocht omdat het gewoon saai word,
grote "disco's" of clubs heb je niet of je moet naar de grote steden.

Dus leek het ons ideaal om hier in de buurt zoiets voor elkaar te krijgen.

We gaan er binnen kort serieus over praten en ideeën maken en rond vragen/kijken.
Of het daad werkelijk ook te realiseren is. Qua inkomsten e.d. want je moet toch een weekend werken en de hele week overleven....

Alleen 1 heel groot probleem is geld; je kunt niet zomaar bij de bank aankloppen en vragen of je +- 1.000.000 euro mag lenen..............

Maar we moeten het ff goed bespreken want nu willen en kunnen we nog omdat we jong zijn en energie vol.

Hopen dat dit geen droom blijft maar echt de werkelijkheid.

Alleen alle 2 geen kaas gegeten van management enof een bedrijf runnen.
Horeca ervaring heb ik +-3 jaar maargoed daar red je nog geen levens mee :p

Ik ben momenteel volwaardig (afgestudeerd) automonteur en Jeroen zit in de ICT.

De ideeën zijn er, nu nog proberen het te realiseren.
Ik zie het iig wel zitten *D
 
Tenzij je een venture capitalist kan vinden die warmloopt voor dit idee (en ook dat lijkt me sterk) kan je zo'n idee vergeten. Wil niet pessimistisch zijn maar dat lijkt me de realiteit.
 
Ik heb ook wel eens aan een eigen café gedacht (heb er ook mn "papieren" voor). Zonder investering ben je nergens. Een bank zal je zonder aantoonbare kennis van zaken geen geld lenen. Vooral niet voor een horeca onderneming aangezien overlevingskansen van een nieuwe horeca gelegenheid minimaal zijn momenteel.

Een kennis van me heeft momenteel wél zijn eigen café. Echter heeft hij het gepacht. Hij heeft het pand nu zo'n 8 maand, van die 8 maand heeft hij 1 maand winst gehad. Het lijkt leuk om een eigen horeca onderneming te hebben... Maar je zult de eerste niet zijn die na een jaar tijd in financiële problemen komt en failliet gaat...
 
In Amersfoort zit een Cocktailbar die heet Flanagan Flair.. Is van de zoon van een kennis van mn ouders.
2 Dudes die hem opgezet hebben en het loopt als een tierelier!

En een miljoen heb je niet nodig hoor :*
 
hier ook een tijd terug, 3 jongens een kroeg gestart ''the three musketeers'', het loopt echt als een gek elk weekend vol + een drukke donderdagavond enz.. ( 1 eigenaar is een goede maat van een oom van me trouwens, niet dat dat boeit verder maar goed :p )..

21+ is het overigens...

Als je het maar goed aan pakt, deze jongens is het ook gelukt in een toch wel druk centrum een nieuw cafe neerzetten...
 
Eerste tijd zal het wel vol lopen maar hier zie ik ook dat veel discotheeks het moeilijk hebben zalen die niet meer gevult kunnen worden etc. Je moet dus telkens met een uniek concept komen.
 
Een rokerscafé is op dit moment helemaal "hot".

Cocktails is ook helemaal hip, maar dat is meer een rage, volgend jaar is er weer wat anders :7
 
hier ook een tijd terug, 3 jongens een kroeg gestart ''the three musketeers'', het loopt echt als een gek elk weekend vol + een drukke donderdagavond enz.. ( 1 eigenaar is een goede maat van een oom van me trouwens, niet dat dat boeit verder maar goed :p )..

21+ is het overigens...

Als je het maar goed aan pakt, deze jongens is het ook gelukt in een toch wel druk centrum een nieuw cafe neerzetten...
Vergeet niet dat dit echt een overname was... Het is al veeeeel vaker een goedlopend cafe geweest in dat pand!
 
hier ook een tijd terug, 3 jongens een kroeg gestart ''the three musketeers'', het loopt echt als een gek elk weekend vol + een drukke donderdagavond enz.. ( 1 eigenaar is een goede maat van een oom van me trouwens, niet dat dat boeit verder maar goed :p )..

21+ is het overigens...

Als je het maar goed aan pakt, deze jongens is het ook gelukt in een toch wel druk centrum een nieuw cafe neerzetten...
De drie loopt inderdaad goed. Maar dat was geen nieuw café. De plek en het concept was al bekend bij het uitgaanspubliek. Ze zijn 'slechts van eigenaar gewisseld'.
 
Zo hier ook maar even wat leven in gooien :)

Komende maandag begint de verbouwing :D
Zal dan ook foto's gaan posten :)


Overigens word er bij ons nog steeds gerookt :)
 
Loopt je zaak nog goed? Je had toch een kroeg of niet? Lijkt me heel lastig om het draaiende te houden, je laat iedereen wel roken, maja als jij een boete krijgt ben je natuurlijk wel de sjaak. Hier in het dorp is er ook altijd met juli/ augustus de 'veluwse' markt, iedereen uit het dorp naar de plaatselijke kroeg zuipen, iedereen buiten, en zag je het om half 12 toch wel verdacht rustig worden omdat het koud werd buiten en iedereen naar huis ging, anders ging het altijd tot ong 2 uur door... Toch jammer. En je maakt me ook niet wijs dat je zoiets als kroegeigenaar niet voelt...
 
Zo hier ook maar even wat leven in gooien :)

Komende maandag begint de verbouwing :D
Zal dan ook foto's gaan posten :)


Overigens word er bij ons nog steeds gerookt :)
merk jij ook niet dat mensen nu minder bestellen/komen?
heb momenteel best wel een terug loop ,
wat toch wel beetje normaal is zo na de zomer/ voor de kerst.
maar heb nu pas echt weer druk rond eind december, ( kerstborrels )

BTW kerstborrel voor forumbaas regelen :p
 
heb ook al heel lang het idee om mijn eigen bar op te zetten. Maar dan wat in he chiquere segment zeg maar. Trendy enzo. Moet echt zo'n hotspot idee worden. Nu heb ik tijdens mijn periode in amerika wel enkele super voorbeelden gezien waarvan ik denk dat het prima zou lopen in NL

De namen vond ik ook erg mooi. Nu vraag ik me af of 1 van deze 2 namen gewoon kan gebruiken hier in NL. Het zijn geen grote bedrijven daar in amerika en niet vast aan een keten ofzo. Naja 1tje ervan hoort bij het W hotel keten.
 
Mijn bedrijf bestaat inmiddels ook al weer een jaar. Geen klagen :) Binnenkort website updaten met nieuwe producten en fotos. Wat gaat daar een tijd in zitten!
 
Back
Top