Hierbij even een fototje van hoe mn scoot er nu bijstaat;
De kappen onder de treeplank moeten er nog op, en het kapje boven de tree voor de bougie. Al deze kappen heb ik, enkel is het bougiedeurtje knal rood
En een filmpje van mn achterlicht in actie is hier te bekijken;
achterlicht.mpg (1,29mb, 0:15min)
Ben net even bij dealer geweest voor een nieuwe accu (gel), lampjes voor in mn dashbord (waren doorgebrand), rolletjes (4 en 4,5gr) en sproeiertjes.
T enige dat ie had liggen waren de accu en 1 vd 3 lampjes
Moet dus volgende week nog even terug, dan heeftie weer nieuw spul.
Is overigens wel goed dat hij die rollen en sproeiers nog niet had, ik twijfel namelijk nog een beetje wat ik nodig heb. Er zitten nu 5,5gr rollen in. Hij trekt wel ok, maar moet veel beter kunnen.
Er zit een 64 sproeier in, wat mij erg klein lijkt, maar er std inhoort. Er zit echter wel een xtra gat in mn luchtfilter. Ik ga vanavond dus maar eens mn bougiekleur nakijken, zodat ik weet wat ik nodig heb.
Verder kwam ik op scootparts een aanbieding tegen voor een 70cc blok voor Morini, tegen een zacht prijsje. Heb even overwogen om die dan maar gewoon te kopen, maar doe het toch maar niet. Voor woon/werk-verkeer voldoen mn std cil. ook prima, lijkt me. Maar mocht ik hem zeer binnenkort slopen... dan is het natuurlijk een leuk vervangmiddel
>> Edit <<
Oke, 1 "sideskirt" zit erop, nog 1 te gaan. ik mis alleen een zooi van die stalen klemmetjes waar de schroeven door gaan, en die schroeven zelf mis is ook
Moet dus ff kijken waar ik die dingen vandaan kan halen.
Verder mn luchtschroef afgesteld (scoot warm laten lopen, en na n minuut stationair draaien contact uit, en bougiekleur kijken. Luchtschroef afstellen tot ie bruin is). Stationair draait ie nu goed.
Toen even gaan rijden om te verzinnen wat er met mn rollen en trekveren moet gebeuren. Heel slim om te doen als t zo glad is buiten overigens
Maar goed. Ik kon eigenlijk niet echt iets verzinnen wat anders moest. Het beviel allemaal wel, behalve mn koppel.
In de tuin ff carterkap eraf en gestart, om te kijken wat de snaar deed. Rustig meer gas gaan geven en hji deed precies hoe ik t wil;
Koppeling grijpt aan als blok op toeren is. Wanneer koppeling is aangegrepen klimt de snaar.
Ik heb echt weinig te klagen, behalve mn vermogen. Hij heeft niet echt veel kracht. Wat wil je met een std 50cc met std uitlaat, maar toch.
Tijdens t opschroeven van mn sideskirt overigens veel beschadigingen op de kappen tegengekomen. En ook plekken waar de kappen niet netjes op elkaar aansluiten. Als ik van de zomer een goede bui heb en vakantiegeld, misschien tot maar een schuur, plamuur en spuitbeurtje doen, maar dat komt dan wel.