Hoppakee...gister 21 geworden
Tijd om mn certificaat n keer te gaan halen
zoals ik al zei vertrouwde ik mn olietoevoer niet. Vandaag is het me gelukt om mn blok onder mn frame vandaan te halen. En ja, inderdaad, er is een aansluiting stuk.
Alle afbeeldingen zijn klikbaar voor een fatsoenlijke grootte
,
Het blok;
Zoals te zien komt er een dikke slang mn oliepompje in en komen er 2 kleintjes uit. 1 zit daar vrijwel direct naast opt spruitstuk. De ander bungelt los :
Ook is te zien dat het nippelte op het spruitstuk waar dit slangetje op hoort is afgebroken oid, hij zit er iig niet meer.
Het is maar goed dat ik nieuwsgierig van aard ben. Als dit me niet was opgevallen was mn zuiger binnen de kortste keren vastgenaaid. Ik denk dat ik mn spruitstuk er even afhaal, en er zo mee naar de dealer ga voor een nieuwe.
Ik meen dat de F50 spruitstukken begrensd zijn, ze zijn namelijk behoorlijk nauw. Dan kan ik meteen een normaal (polini?) spruitstuk erop zetten.
Ook kan ik nu eens naar mn membraam kijken, misschien dat die ook aan vernieuwing toe is.
Ik ben blij dat ik het blok er eindelijk odner vandaan heb (mn blauwe tenen die hem opvingen toen ik hem loshad zijn een mooie souvenier). Nu kan ik tenminste ook de rest een beetje opfrissen omdat ik hier eerst niet bijkon. Het frame ligt nu naast het blok, en het blok zelf staat gwn op zn standaard. Mn achterremslang (schijf) zit dus nog gewoon vast.
Aan het eind van de dag meer nieuws...
Aanvulling
Wil je enthousiast je spruitstuk loshalen om mee te nemen naar je dealer, zitten er 2 van die breekboutjes in
Maar gelukkig heb ik daar zo ]
mn maatregellen voor 8) Met het resultaat;
En die heb je zo los met een standaard schroevendraaier
Uiteindelijk dus toch dat ding eraf;
En ja, hij is behoorlijk vernauwd;