Italjet F-50 AC: Doetie ut of nie

Idd :D
Maar hij gaf wel gwn 7V wisselspanning tijdens het starten :? :confused:
Maar dit kan idd niet goed zijn. Lijkt erop dat het isolatie van de windingen is gesmolten. Vraag me af waarom dit is gebeurd.. scooter was niet opgevoerd ed. Maar ok, dingen slijten na 8jaar wel denk :)
 
WHOEI! Morgen waarschijnlijk EINDELIJK weer een update.

Keb met behulp van marktplaats.nl een nieuwe ontsteking kunnen vinden. Nieuw vond ik ze te duur, dus vandaar marktplaats. Hij komt hem vanavond brengen. Krijg een stator, vliegwiel, en ook een achterspatbordje, want die wou ik ook nog hebben.

Morgen gooi ik hem erop en hoop dan eindelijk weer een vonkie te hebben, dus zal het morgen even laten weten.

Ik heb ook mijn theorie herzien over de winkel waar hij in beslag is genomen. Ik denk nu, en dat is ook veel logsicher, dat die lui die m hebben gejat/overkocht hem daar hebben afgegeven ter reparatie, omdat ze zelf het vliegwiel er niet afkregen. Toen die winkel zag dat er een plaat over het framenummer zat gelas thebben ze de politie ingeschakeld.
Dit was overigens de HS Bromshop in beverwijk :)

Morgen dus weer n update te verwachten...
 
Okeej, Cipher is blij;
Ik heb zojuis teen rondje gereden op mn scoot; hij doet het weer.

Ik heb vandaag de gister gekochte stator op mn blok geschroeft, en daar de neiuwe CDI van scootparts aan gehangen. Meteen mn bougie op mn blok gelegd en geprobeerd te starten. En ja hor, hele mooie vonkjes!
Omdat mn bougiekabel erg kort was van een hoop geknip ben ik naar dealer gegaan voor een nieuwe bougiekabel, en nieuwe olieslangetjes voor de zekerheid.

Eenmaal thuis kon ik het echter niet laten om proberen te starten. alleen.. ik had geen benzine. Dan maar met cockpitspray (ontvlambaar :P). Bougie erin, starter indrukken, en dat spul in mn carb gespoten. En ja, hij sloeg aan. Ik blij :-)

Meteen naar de Esso geraced en een litertje euro 95 gehaald. Thuis erin gegooid en gestart. Tering wat een rook kwam er uit mn pijn :) Hele pluimen dikke witte rook sierden de straat, maar ik was blij :P
Uiteindelijk luchtfilter snel terug gezet met een tyribje, zadel erop gegooid, en snel een rondje rijden door de buurt. JHEE!

Wat me wel opviel tijdens het rijden waren soms een beetje ploffende geluiden. Niet opvolgens.. maar soms zomaar ineens. Meestal bij het gas geven. Ik ga volgende keer dus even uitzoeken waar dit vandaan kwam.
Verder leek ook mijn verlichting niet te werken, dus moet ook die aansluitingen even nalopen.

13 Januari wordt er een nieuw framenummer ingetikt door de RDW. En daarna zal ik mn certificaat moeten gaan halen :S :7

In principe hoeft er nog maar weinig te gebeuren, afgezien van alle kappen terug zetten. Wat i kde volgende keer dus ga doen, ik heb geen idee. Maar blij ben ik :P
 
congrats eh

al je moeite is dan toch niet voor niets geweest,
ben wel benieuwd wat je er nu nog verder van gaat maken, beetje tunen ofzo, optisch beetje mooier maken en dergelijke?

in ieder geval proficiat eh, moet je toch moed en geduld voor hebben aan zo iets te beginnen en het vol te houden.

grtz

timo
 
nou ik vind het cker goed dat ie weer rijd goed werk man. nou zou ik niet te veel onafgesteld gaan rijden mis loopt het vast.
en een nieuw zuigertje moet je volgens de dealer 200 a 300 km inrijden nou veel succes nog.
 
Ey lui, tnx voor de positieve reacties :)

Het kan heel goed zijn dat ik mn cil niet goed heb aangedraaid. Uit angst dat mn blok kapot zou worden getrokken astie warm wordt, heb ik m handvast gedraaid. Volgens mn F-50 handboek moet ik die meoren met 1Kgm aandraaien. Ik heb geen idee hoe strak dit is, dus heb t maar bij slap gehouden :P Maar zal ze wat aandraaien.

Optisch wil ik er wel wat aan doen, maar niets extreems. Dat afschuwelijk lange achterspatbord wil ik er niet meer ophebben. Ik heb ipv daarvoor het plastic spatbordje gekocht wat vlak over je achterwiel zit, aangezien ik die niet had;
formula50ac.jpg

Mn achterknippers plak ik dan onder dr kontje vast, onder mn achterlicht.

Verder wil ik hem héél graag in diep donker blauw hebben. Zoiets als de lucht als je nu naar buiten kijkt. En dan geblindeerde koplampen en knipperlichten. Maar denk niet dat ik dat ga doen, nog niet in ieder geval.

De afstelling ben ik al n beetje mee aan het kutten geweest. Stationair draait ie in ieder geval goed. Ik vraag me alleen af of de luchtschroef goed staat. Toen ik hem een poos stationair heb laten draaien en naar mn bougie keek was deze zwart, en zelfs mn bougiedop was warm :?
Bij het rijden trok ie vrij vlot weg, ookal trok ik hem niet helemaal open ivm het inrijden. Rolletjes en drukveer laat ik denk ik dus ook nog even voor wat het is.

Maar als het framenummer er weer is ingetikt moet ik eerst aan voldoende schroefjes zien te komen om de kappen weer vast te zetten, ik mis er namelijk nogal wat. Over dat laten spuiten ga ik nog even nadenken. Maar als ik m laat spuiten wil ik er ook blauwige koplampen in. Vind dat gelige licht echt afschuwelijk :(

En ik moet nog even uitzoeken oft beetje makkelijk is om mn blok er ff onder vandaan te halen. Ik vertrouw mn oliepompie nl niet.
Ik voel dat de slang vanuit mn tank het pompje ingaat. En ik voel uit het pompje 2 slangetjes komen. 1 voel ik op mn spruitstuk zitten, en de ander hangt los. Weet iemand of deze ook vast hoort, of is dit een overloopje o.i.d.?
Ik kan er helaas niets van zien omdat mn frame in de weg zit. Vandaar dat ik misschien mn blok loshaal. Ik meen dat dit 1 lange bout is, en je achtervering?
 
Last edited:
als je je cilinder wil vast draaien op 11 nm is als het goed is het zelfde wat jij bedoeld dan moet je gewoon ff naar de plaatselijke dealer gaan en vragen of je van hem een moment sleutel ken lenen. veel succes er mee.

ps volgens mij is dat ook een lange bout en je achtervering maar weet het niet heel cker?
 
een kracht van 1 kilogram is 10 Newton (9,8 om heel precies te zijn).
1Kgm (kilegram per meter denk ik) zal dus 9.8Newton meter kunnen zijn,

Naar mn dealer met mn scoot zal lastig gaan. Er staat nog geen framenummer in (morgen wel) en ik heb mn certificaat nog niet :P Ik draai ze wel gewoon iets steviger vast...

Volgens $aint is het inderdaad gewoon 1 bout die je eruit trekt, en een imbusje bij de achtervering. Dat gaat me dus wel lukken :) Kan ik ook meteen even verder met schoonmaken, want tis nog steeds een ranzig zooitje :P
 
Hoppakee...gister 21 geworden :) Tijd om mn certificaat n keer te gaan halen :P

zoals ik al zei vertrouwde ik mn olietoevoer niet. Vandaag is het me gelukt om mn blok onder mn frame vandaan te halen. En ja, inderdaad, er is een aansluiting stuk.

Alle afbeeldingen zijn klikbaar voor een fatsoenlijke grootte ;),

Het blok;



Zoals te zien komt er een dikke slang mn oliepompje in en komen er 2 kleintjes uit. 1 zit daar vrijwel direct naast opt spruitstuk. De ander bungelt los :

Ook is te zien dat het nippelte op het spruitstuk waar dit slangetje op hoort is afgebroken oid, hij zit er iig niet meer.

Het is maar goed dat ik nieuwsgierig van aard ben. Als dit me niet was opgevallen was mn zuiger binnen de kortste keren vastgenaaid. Ik denk dat ik mn spruitstuk er even afhaal, en er zo mee naar de dealer ga voor een nieuwe.
Ik meen dat de F50 spruitstukken begrensd zijn, ze zijn namelijk behoorlijk nauw. Dan kan ik meteen een normaal (polini?) spruitstuk erop zetten.
Ook kan ik nu eens naar mn membraam kijken, misschien dat die ook aan vernieuwing toe is.

Ik ben blij dat ik het blok er eindelijk odner vandaan heb (mn blauwe tenen die hem opvingen toen ik hem loshad zijn een mooie souvenier). Nu kan ik tenminste ook de rest een beetje opfrissen omdat ik hier eerst niet bijkon. Het frame ligt nu naast het blok, en het blok zelf staat gwn op zn standaard. Mn achterremslang (schijf) zit dus nog gewoon vast.

Aan het eind van de dag meer nieuws...

Aanvulling
Wil je enthousiast je spruitstuk loshalen om mee te nemen naar je dealer, zitten er 2 van die breekboutjes in :(


Maar gelukkig heb ik daar zo ]mn maatregellen voor 8) Met het resultaat;

En die heb je zo los met een standaard schroevendraaier :)

Uiteindelijk dus toch dat ding eraf;
spuitstuk1.jpg
spuitstuk2.jpg


En ja, hij is behoorlijk vernauwd;
 
Last edited:
jah, vernauwd is ie cker, is het gat van het spruitstuk net zo groot als die van je carburateur? zoja, waarom zou je dan een nieuwspruitstuk kopen.

zoneey, had ik beter me bek kenne houwe:P
maar er begint al een beetje vaart in te komen.
succes ermee
 
cker vet man.
ik vind het vet hoe je die uitleg geeft.
alles erop en eraf.
mahr ik vin het nog wel vies hor maar gaat ckers goed komen.
ik vind het echt vet.



grts Mer_GT
 
vet projectje! maar is het niet een idee om eerst een keer je hele blok schoon te spuiten met een hoge druk spuit ofzo?
Dat werkt een stuk relaxter!
 
dat slangetje wat los 'bungelt' hoort op je carburateur thuis, die er af was, zag ik. Of het was al los, of je hebt het zelf losgemaakt bij het er af halen van je carburateur :P
 
Neej Ricardo, voor zover ik weet moet die op mn spruitstuk. Op deze foto heb ik met de rode circel aangegeven waar hij vasthoort. Op de foto is het niet duidelijk te zien, maar de slangpilaar is afgebroken waardoor ik het slangetje er niet op kan zetten.
Op mn carb heb ik maar 2 slangpilaartjes, 1 voor mn vacuüm, en 1 voor mn benzine, dus daar kan ie in ieder geval niet op.

Verder is het blok inderdaad bijzonder smerig. Dat komt dus ook omdat de olie uit dit slangetje er lekker over heen heeft gelekt, en alles vettig en plakkerig is geworden.
Voor het schoonmaken zou een hogedruk spuit denk ik het makkelijkst zijn, maar ik zie mezelf daar met dit weer even niet mee buiten staan.
Mn carb en nog een paar dingen heb ik kunnen oppoetsen met een oude lap en WD40... en ik denk dat dat ook de methode wordt om dit zooitje schoon te krijgen.

Originally posted by BENELLI p0W3r
jah, vernauwd is ie cker, is het gat van het spruitstuk net zo groot als die van je carburateur? zoja, waarom zou je dan een nieuwspruitstuk kopen.

zoneey, had ik beter me bek kenne houwe:P
maar er begint al een beetje vaart in te komen.
succes ermee
De opening van mn carb is een stuk ruimer. Het is ook bekend dat op F50's zo een vernauwd spruitstuk zit bij wijze van begrenzer. Ben nu hard opzoek naar een normaal spruitstuk dat er op past. Ik meen dat er een Polini 19mm op moet passen :?
 
Back
Top