Deed t dus niet
Na mn zuiger en cilinder teruggezet te hebben, en ze even extra gesmeerd te hebben met een geut olie, wou ik weten of mn nieuwe CDI vonkte.
Eerst voorzichtig zelf aan mn krukas gedraaid, zuiger liep soepel.
Toen langzaam gekicked, nog steeds niets engs.
Uiteindelijk gewoon staan kicken en elektrisch starten. Mn zuiger gaf geen problemen, dat zit wel goed, maar ik had nog steeds geen vonk.
Ik meet nog steeds precies dezelfde dingen als met mn oude CDI.
Ik kan nu dus 2 dingen denken;
- Scootparts heeft me een kapotte CDI verkocht
- Mn ontsteking is stuk
Ik ben positief ingesteld, dus ben nogm aar eens bij mn vliegwiel gaan zitten
Had hem er al vaker geprobeerd af te krijgen, zonder succes. Ook dit keer leeg het niet te gaan lukken maar;
Ik heb een stalen strip (5mm dik) gepakt, en 2 schroeven. Ik heb de moer van mn vliegwiel weer helemaal vastgedraaid. De 2 schroeven door de strip, en die in de gaten in mn vliegwiel.
Toen rustig begonnen mn vliegwielmoer weer los te draaien. Deze begon dus tegen de strip te drukken, waardoor de schroeven aan het vliegwiel trokken.. zonder succes
Tegen mn eigen wil in de hamer erbij gepakt, en rustig tikjes beginnen te geven, zonder succes.
Uiteindelijk een 'vuistje' (klein type moker) erbij...
Na nog wat draaien, meppen en schelden... istie los! *heel erg blij*
Ben meteen blij naar mn pc gerend, dus heb nog niets gezien verder
Ik ga nu kijken of de spoelen nog goed zijn, en de contactjes niet verroest. Wish me luck ;( Maar het ziet er naar uit dat over een uur ik wel weet wrom ik geen vonk heb :W
[Update]
Pick the odd one out
Rara wrom heb ik geen vonk :?
Ziet er een beetje verbrand uit lijkt me. Ook even nagezocht en doorgemeten. Je ontstekingspoel heeft een weerstand tussen de 170 en 250 Ohm. Mijn ontstekingsspoel geeft helemaal niet door, stuk dus. Wel stom, ik had dit al veel eerder kunnen nameten (= Multimeter + aan draadje uit je ontsteking, multimeter - op frame, moet >170 Ohm geven). Mn lichtspoelen geven wel gwn goed door.
Nu snap ik overigens helemaal niet meer hoe mn CDI weet wanneer te vonken. In mn vliegwiel zie ik wel 2 onderbrekingen in de magneet.. Het zou kunnen zijn dat ie dan vonkt, omdat ie dan even geen spanning krijgt. Maar dan zou hij 2x vonken :? Maar daar kom ik ook nog wel achter!!
Maandag of dinsdag dus maar even naar dealer met deze stator, kijken wat we ermee kunnen doen...