- Euro 4- is het een euro 5?
- je ruikt benzine: zit er echt genoeg in?
- wanneer het een euro 4 is kan de extra lucht toevoer die voor choke en stationair wordt gebruikt niet goed werken. Blijf van de stationair stelschroef af, en als het goed is zit ie heeel erg vast.
- heb je veranderingen aangebracht die het elektrisch gebeuren kunnen verstoren?
- doet denken aan . Is er wellicht een vacuüm omgeringe benzine toevoerdat de tankdop alles afsluit, er een gaatje verstopt is?
- hoor je de pomp ongeveer 3 seconden aangaan wanneer je m start?
- ideaal zou zijn om de injector met stekker er even uit te halen om te zien of er een nevel uit komt. Wanneer de pomp slecht werkt, of de injector, gebeurd er maar weinig.Je hoeft dan niet die 3 malle inbusbouten los te maken maar een gewone bout. Voor je veiligheid moet je dan wel de bougiekap lostrekken en even in een doek isoleren.
- ook al start ie niet, ook met het ronddraaien tijdens het starten zou je een licht geklik van je injector kunnen horen.
- met een handigheidje kun je de benzine leiding op de injector afkoppelen. Met twee vingers op de koppeling drukken en lichtjes trekken. Pas op niet forceren!
- met een nieuwe bougie is elke motor blij, al is het maar dat je weer iets kunt wegstrepen, en een goede reserve hebt...
- voor alle zekerheid ook even proberen zonder luchtfilter. Maar met nog geen 2000 op de teller zou dat niet verstopt mogen zijn.
Meer weet ik ff niet, laat maar horen.
Beter even kijken of de bougie vonkt, met luisteren alleen, kom je er niet!Het starten klinkt normaal behalve dan dat er geen vonk of 'laatste stap' gebeurt om hem te starten, zo klinkt het
Boostertje proberen- Euro 4
- Genoeg benzine
- Heb niet aan het blok gesleuteld alleen een multivar geplaatst, maar die zit er al 700km op.
- Heb alleen ledjes aangesloten (nog niet de dagrijverlichting) maar hierna heb ik nog een paar keer goed kunnen rijden dus denk niet dat dit de oorzaak is).
- Het starten klinkt normaal behalve dan dat er geen vonk of 'laatste stap' gebeurt om hem te starten, zo klinkt het. (Zie bijlage voor geluid)
- Ga morgen naar de bougie kijken & hoogst waarschijnlijk vervangen.
geluid bij starten
Ik heb de bougie bekeken en die was witkleurig. Ik heb nou al 100 keer de accu goed opgeladen en benzine helemaal gevuld. Daar ligt het dus wss niet aan. Nogsteeds klinkt het hetzelfde bij starten en na een volle accu klinkt het echt alsof hij aan wil gaan. Maar lijkt alsof er geen ontsteking is of wat dan ook. Ik ruik nogsteeds benzine. Heb geen idee of een witte bougie een goed of slecht teken is, kan iemand me verder helpen?1700 km, heeft deze scooter geen garantie meer?
Beter even kijken of de bougie vonkt, met luisteren alleen, kom je er niet!
Trouwens ik heb net even naar het geluidsfragmentje geluisterd maar voor een volledig opgeladen accu draait de startmotor niet vlot genoeg.
Zo te horen zakt de spanning te ver en een ecu is nu eenmaal op een goeie accuspanning aangewezen.
Dus laad je accu eens heel goed op en probeer het dan nog eens.
Maakt de startmotor dan hetzelfde geluid is je accu slecht en dien je die te vervangen!
Ja als ik die kabeltjes er terug op doe geeft hij wel een vonk ja.Heb je een vonk als je de accu hebt opgeladen
Ik heb hem aan het startten gekregen door de accu echt helemaal door te laden (13+V) maar zodra hij start moet je gassen, anders valt hij uit. Het lijkt of het gassen ook een vertraging heeft want het voelt niet helemaal correct. Ik heb het even gefilmd: youtube video1700 km, heeft deze scooter geen garantie meer?
Beter even kijken of de bougie vonkt, met luisteren alleen, kom je er niet!
Trouwens ik heb net even naar het geluidsfragmentje geluisterd maar voor een volledig opgeladen accu draait de startmotor niet vlot genoeg.
Zo te horen zakt de spanning te ver en een ecu is nu eenmaal op een goeie accuspanning aangewezen.
Dus laad je accu eens heel goed op en probeer het dan nog eens.
Maakt de startmotor dan hetzelfde geluid is je accu slecht en dien je die te vervangen!
Ik laadde met 0.5A, is dat te hoog?Waar laad je de accu me op ?
Als je dat met een hoog ampèrage doet wordt de accu daar ook niet beter van.
Dan geeft hij na het laden wel ruim 13 volt aan maar kakt dan in tijdens belasting.
heb je ook gekeken hoeveel volt je accu ná het starten nog heeft? (komt hij weer terug naar 12,5+ als je even wacht met contact uit?)Ik heb hem aan het startten gekregen door de accu echt helemaal door te laden (13+V) maar zodra hij start moet je gassen, anders valt hij uit. Het lijkt of het gassen ook een vertraging heeft want het voelt niet helemaal correct. Ik heb het even gefilmd: youtube video
nee dat is keurig.Ik laadde met 0.5A, is dat te hoog?
Heb niet gekeken deze keer maar meestal is dat wel zo. Na het starten is hij gelijk al een stuk minder en kan dus maar een paar keer starten tot hij opnieuw te zwak isheb je ook gekeken hoeveel volt je accu ná het starten nog heeft? (komt hij weer terug naar 12,5+ als je even wacht met contact uit?)
Post automatically merged:
nee dat is keurig.
als hij na het starten (en even wachten) bij de volgende poging al minder is, denk ik dat je accu wel "klaar"is, sorry. (maar meten is weten)Heb niet gekeken deze keer maar meestal is dat wel zo. Na het starten is hij gelijk al een stuk minder en kan dus maar een paar keer starten tot hij opnieuw te zwak is
Verklaart dit dan ook de manier waarop hij loopt? Want hij rijdt en gast voor geen meterals hij na het starten (en even wachten) bij de volgende poging al minder is, denk ik dat je accu wel "klaar"is, sorry. (maar meten is weten)
niet alleen je startmotor trekt stroom, vlak die inspuitpomp ook niet uit! als je accu al zo zwak is tijdens het starten, kan die brandstofpomp nèt zo langzamer draaien.
starten met een booster (of starthulp met een 12v auto-accu, auto hoeft niet te draaien) erbij zou nog een optie zijn, dan houdt je eigen accu z'n spanning even voor het draaien.
lijkt mij wel een mogelijkheid: geen/te weinig brandstofdruk, vooral voor hogere toeren=geen hoge toeren.Verklaart dit dan ook de manier waarop hij loopt? Want hij rijdt en gast voor geen meter
Wat zou jou aanpak hier voor zijn? Gewoon nieuwe accu derin? Is nou niet bepaald duur ofzo dus als dat het zou oplossen doe ik het direct. Nog advies of dingen die ik eens moet checken?lijkt mij wel een mogelijkheid: geen/te weinig brandstofdruk, vooral voor hogere toeren=geen hoge toeren.
ik heb hier nog 3 auto-accu's staan en een booster, dus mijn aanpak zou zijn om eerst die erbij te pakken en te kijken of dat wat oplevert.Wat zou jou aanpak hier voor zijn? Gewoon nieuwe accu derin? Is nou niet bepaald duur ofzo dus als dat het zou oplossen doe ik het direct. Nog advies of dingen die ik eens moet checken?