4 takt injectie scooter 72cc

Biesje10

New Member
Hoi, ik heb nu ook een 72cc cilinder (la souris 2020 euro 4 injectie. Met ecu en dezelfde speedconverter als @robinrobinrobin. Bij mij komt hij niet op toeren en trekt niet goed door. De scooter start perfect. Als ik start en snel wegrijd volop in toeren en na gas los helaas gelijk begrensd afstandsbediening doet dan zijn werk maar toeren blijven hetzelfde. Is het dan toch de injector?

Hoi, ik heb nu ook een 72cc cilinder (la souris 2020 euro 4 injectie. Met ecu en dezelfde speedconverter als @robinrobinrobin. Bij mij komt hij niet op toeren en trekt niet goed door. De scooter start perfect. Als ik start en snel wegrijd volop in toeren en na gas los helaas gelijk begrensd afstandsbediening doet dan zijn werk maar toeren blijven hetzelfde. Is het dan toch de injector?
Meeste problemen zijn brandstof gerelateerd. Ik ben sinds een week overgestapt naar een 4 takt Piaggio Zip carburateur versie, omdat ik mijn scooter niet goed lopend kreeg.
Als je een Delphi ECU hebt dan is er veel te tunen en in te stellen, maar met een Rongmao ECU is de kans klein dat die goed gaat lopen.

Helaas heb ik een rongmao… is het uiteindelijk niet gelukt?
Nee, heb eerst een 60 gram injector geprobeerd waarmee hij te arm bleef rijden, daarna nog een 80 gram injector geprobeerd waarmee hij weer te rijk liep. ECU past niet genoeg aan. Beste is om je scooter terug te bouwen en te verkopen en daarna een ouder model aan te schaffen die carburateur heeft. Dan kan je de onderdelen hergebruiken.

Larsvp15

Member
Ik rij nu net 50mm cilinder, 47mm kop, A9 nokkenas en 60G injector.

Loopt perfect alleen de overbrenging moet nog beter ivm overtoeren.
Heb nu een Malossi variokit er in met 6.5G rollen en witte drukveer plus 38mm variobus.
En toch lijkt hij hiermee snelheid in te houden.
Wil gaan kijken wat beter is of langere variobus zodat de vsnaar lager komt.
Of gele drukveer of bijv 7 gram rollen.

@robinrobinrobin

Net wat jij zegt ik heb ook die 80G injector geprobeerd en dan loopt hij veel te rijk inderdaad.
Had een 28mm gasklephuis besteld op Ali zodat hij meer lucht kreeg en dit werkt ook perfect.
Deze moet ik er nu nog weer opzetten en dan weer afstellen.
Maar wil eerst de basis goed hebben.

Ik rij nu net 50mm cilinder, 47mm kop, A9 nokkenas en 60G injector.

Loopt perfect alleen de overbrenging moet nog beter ivm overtoeren.
Heb nu een Malossi variokit er in met 6.5G rollen en witte drukveer plus 38mm variobus.
En toch lijkt hij hiermee snelheid in te houden.
Wil gaan kijken wat beter is of langere variobus zodat de vsnaar lager komt.
Of gele drukveer of bijv 7 gram rollen.
Net wat jij zegt ik heb ook die 80G injector geprobeerd en dan loopt hij veel te rijk inderdaad.
Had een 28mm gasklephuis besteld op Ali zodat hij meer lucht kreeg en dit werkt ook perfect.
Deze moet ik er nu nog weer opzetten en dan weer afstellen.
Maar wil eerst de basis goed hebben.
Ik heb afstand genomen van de senzo. Ik rij nu 80cc volledig malossi zip 4t. Sproeier 84 met 39/14 malossi primaire vertanding.