4 takt injectie scooter 72cc

Heb je een link naar het product op ali?
Dacht dat het om deze ging

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! €36,17 10%OFF | Fuel injector for UAV Small engine EFI Electronic Fuel Injection kit motorcycle Motocross buggy bike Snowmobile ATV Snowmobile
 
Ik heb nu via AliExpress een nieuwe injector besteld, ipv 38g/m nu een 60g/m. In de recensies stond dat deze goed werkt op een 72cc kit en ik denk dat dit goed gaat werken. Hij is als het goed is rond 31 januari binnen. Ik laat nog van me horen.
Heb je toevallig een linkje van deze injector
Post automatically merged:

Ik heb nu via AliExpress een nieuwe injector besteld, ipv 38g/m nu een 60g/m. In de recensies stond dat deze goed werkt op een 72cc kit en ik denk dat dit goed gaat werken. Hij is als het goed is rond 31 januari binnen. Ik laat nog van me horen.
Heyy had je toevallig een linkje van deze injector
 
Heb je toevallig een linkje van deze injector
Post automatically merged:


Heyy had je toevallig een linkje van deze injector
*zet bril op
*kijkt naar de post hierboven #81...
* hele diepe zucht


Haal je oude injector eruit en meet het geen wat je logisch lijkt en vraag de alie verkoper of de metingen overeen komen
Je kan blijven wachten tot hij reageert of zelf actie ondernemen
 
Vind het wel frappant dat iedereen fantastische resultaten behaalt zonder de cilinderkop te vervangen voor een exemplaar met grotere kleppen!
Links en rechts gaat het van 72 t/m zelfs 90cc met een snelle nokkenas e.d. waarbij de snelheden en motorgedrag enorm verschillen?
Het oude Kymco (kloon) blok en de zgn. GY6 (CVK carburateur) motorblokken van vroeger (de 80e jaren) kan ik nog inkomen dat dit enorm kan verschillen.

Maar dit, wat ik ook elders tegenkom op het forum doet mij toch wel enigszins fronsen wat dat betreft...
Kijk, dat het vermogen toeneemt snap ik ook wel, echter gaat het pas echt flink omhoog als de inlaatklep een stuk groter is.

De inlaatklep diameter dient over het algemeen groter te zijn (als de standaard variant) om de aanzuiging te verbeteren en dus ook de cilindervulling!
En ja, ik weet het, groter is niet altijd beter omdat dan de gassnelheid ook minder kan worden...

Maar waarom dan een andere injector plaatsen als de standaard variant?
Propaganda van webshops is dan ook onbetrouwbaar wat mij betreft, ongeacht de mooie reviews die je overal kunt lezen!
Het gasklephuis kan evt. ook vervangen worden door een iets ruimere (18 naar 22 mm) bijvoorbeeld maar dat doet (bijna) niemand?

 
Last edited:
Vind het wel frappant dat iedereen fantastische resultaten behaalt zonder de cilinderkop te vervangen voor een exemplaar met grotere kleppen!
Links en rechts gaat het van 72 t/m zelfs 90cc met een snelle nokkenas e.d. waarbij de snelheden en motorgedrag enorm verschillen?
Het oude Kymco (kloon) blok en de zgn. GY6 (CVK carburateur) motorblokken van vroeger (de 80e jaren) kan ik nog inkomen dat dit enorm kan verschillen.

Maar dit, wat ik ook elders tegenkom op het forum doet mij toch wel enigszins fronsen wat dat betreft...
Kijk, dat het vermogen toeneemt snap ik ook wel, echter gaat het pas echt flink omhoog als de inlaatklep een stuk groter is.

De inlaatklep diameter dient over het algemeen groter te zijn (als de standaard variant) om de aanzuiging te verbeteren en dus ook de cilindervulling!
En ja, ik weet het, groter is niet altijd beter omdat dan de gassnelheid ook minder kan worden...

Maar waarom dan een andere injector plaatsen als de standaard variant?
Propaganda van webshops is dan ook onbetrouwbaar wat mij betreft, ongeacht de mooie reviews die je overal kunt lezen!
Het gasklephuis kan evt. ook vervangen worden door een iets ruimere (18 naar 22 mm) bijvoorbeeld maar dat doet (bijna) niemand?

Het vermogen zou inderdaad nog meer omhoog kunnen gaan maar in deze situatie is de grotere injector gebruikt om te compenseren voor de grotere cilinderinhoud omdat de ECU niet omgeschreven kan worden.
 
Back
Top