Vind het wel frappant dat iedereen fantastische resultaten behaalt zonder de cilinderkop te vervangen voor een exemplaar met grotere kleppen!
Links en rechts gaat het van 72 t/m zelfs 90cc met een snelle nokkenas e.d. waarbij de snelheden en motorgedrag enorm verschillen?
Het oude Kymco (kloon) blok en de zgn. GY6 (CVK carburateur) motorblokken van vroeger (de 80e jaren) kan ik nog inkomen dat dit enorm kan verschillen.
Maar dit, wat ik ook elders tegenkom op het forum doet mij toch wel enigszins fronsen wat dat betreft...
Kijk, dat het vermogen toeneemt snap ik ook wel, echter gaat het pas echt flink omhoog als de inlaatklep een stuk groter is.
De inlaatklep diameter dient over het algemeen groter te zijn (als de standaard variant) om de aanzuiging te verbeteren en dus ook de cilindervulling!
En ja, ik weet het, groter is niet altijd beter omdat dan de gassnelheid ook minder kan worden...
Maar waarom dan een andere injector plaatsen als de standaard variant?
Propaganda van webshops is dan ook onbetrouwbaar wat mij betreft, ongeacht de mooie reviews die je overal kunt lezen!
Het gasklephuis kan evt. ook vervangen worden door een iets ruimere (18 naar 22 mm) bijvoorbeeld maar dat doet (bijna) niemand?
Ik heb dus een GY6 blok met een 72cc. Het is een injectie met een rongmao ecu. De scooter loopt stationair enzo maar heeft heel erg weinig vermogen. Trek momenteel trager dan een 50cc. Ik heb 12,5 bar compressie en bougie is goed. Weet iemand wat het probleem is?
scooterforum.net