Imitatie Keihin

ABT

Boers Engineering
Dat er veel varianten op de Keihin PWK waren wist ik, je hebt een Oko, een MRD en je hebt Koso PWK's.

Maar nu heb ik bij iemand op het forum een nieuwe Keihin PWK gekocht, waar aan de buitenkant netjes alle Keihin-logo's op staan, maar toch weet ik bijna zeker dat het een Imitatie Keihin is.

Kijk en vergelijk:

Mijn PWK:

zij1.jpg

zij2.jpg

kelk.jpg

Originele PWK:

Product-review Scootertuning.net

De verschillen:

*Gecoate gasschuif ipv gepolijst.
*Vacuum-aansluiting.
*Geen type/maat nummers op sproeiers, naald en mengbuis.
*Ruwe kelk
*Metalen stationair-schroef ipv kunststof

Was benieuwd of de afstelling een beetje in de buurt kwam voor een scooter, maar dat viel redelijk mee, zonder af te stellen liep het al redelijk.

Hebben meer mensen zo'n Keihin of weet iemand wat dit nu precies is?

Van de afwerking van de kelk enz. lig ik niet zo erg wakker van eigenlijk, alleen zou ik de sproeier/naad/mengbuis-bezetting wel willen weten van een Originele Keihin, dan weet ik wat ik moet zoeken :)

Advertisement - register to remove this

en bij de echte staat alleen PWK en geen 28 ernaast, heb hem zo eigenlijk nog nooit gezien, waar komt die vandaan?

Misschien voor cross motor? Ik durf het niet met zkerheid te zeggen. Ik hoorde tijdje terug er iets over , dat bij crossmotoren de afstelling niet zo nauwkeurig hoeft te zijn als bij bv scooters. Of het BS is weet ik niet :)

Maar de prijs is er ook naar ;)

A-Bizar said:
Misschien voor cross motor? Ik durf het niet met zkerheid te zeggen. Ik hoorde tijdje terug er iets over , dat bij crossmotoren de afstelling niet zo nauwkeurig hoeft te zijn als bij bv scooters. Of het BS is weet ik niet :)

Maar de prijs is er ook naar ;)

De std. afstelling van een carburateur maakt natuurlijk niets uit voor de prijs

ABT said:
De std. afstelling van een carburateur maakt natuurlijk niets uit voor de prijs

Je snapt toch wel wat ik bedoel :P

als je een imi pakt die veel minder afgewerkt is.... gasnaald kut enzo... dan valt ie niet zo goed aftestellen. Dan gaat er gewoon enrom veel tijd in zitten.

Ik zeg niet dat dat bij deze keihin zo is.

Ik bedoel dat als het echt niet boeid op zo'n crossmotor , waarom zou je dan een dure / goed afgewerkte carb nemen?

echte heeft een jjh naald en geen vacuum geloof ik
ook staat er for race use only op

gas-schuif is trouens verchroomd bij de neppe zit er een grijze coat op

Dit is 100% zeker een immitatie-shit-meuk-ding.

Ze liggen hier @ lokale dealer voor 108 euro in de vitrine... Ik heb er eens naar gekeken, maar ik vind het niets... Misschien dat er eens wat getest kan worden @ dure setup. dan weten we meer over de prestaties. maargoed, dat is nu allemaal gissen.

Ik kan je in ieder geval wel vertellen, dat dit geen origineel exemplaar is.

Hi!

I have the same PWK that yours, and I haven't got problem with it! Sure you need to do a little polishing but my carb works good. The grey coating on the slide is now wear a little bit (maybe this is a running-in coating :) :) ), but I don't care (if it's totally disappeared I will plate with chromium or leave it). THe needle is made from a good material I think.

Last edited:
Ik weet dat degene die van TJT afkomen imitatie dingen zijn, terwijls ze als originele keihin's verkocht worden aan dealers en het er ook opstaat.

Dan kan je ze aanklagen voor verkoop onder valse voorwendselen.

Let dus heel goed op, bij de aankoop van een Keihin 28mm PWK. Steeds meer immitatie-shit :(

Als iets goedkoper is en imitatie word er altijd gelijk gezegt dat het troep is, beetje jammer.
Vind het juist tof om mensen te vlammen met cheap spul:).

Ik heb ook een imitatie ( die mrd ) maar die was ook gewoon VOLOP duur :P dus imi hoeft niet altijd cheap te zijn :P

Maar ik moet wel zeggen dat de MRD verschrikkelijk goed werkt. Afstellen kan elke noob in 10 minuten.
Ik rijd met de 24mm die gewoon geweldig werkt/rijdt. Alle standen gas zonder ook maar 1 hapering of wat dan ook.
En ik heb m er zeg maar zo opgeklapt zonder verder echt af te stellen.

Vriend van mij met 28 mrd... ook gewoon perfect. Alleen nog niet echt veel kunnen testen omdat ie later last kreeg van valse lucht.
Ook er gewoon zo opgeklapt zonder af te stellen.

RonaldV said:
Als iets goedkoper is en imitatie word er altijd gelijk gezegt dat het troep is, beetje jammer.
Vind het juist tof om mensen te vlammen met cheap spul:).

Heb je dat gezien? Ik heb alleen gemeld, dat de afwerking minder is etc. Maar ik ben benieuwd, of het net zo hard kan knallen als een "dure" en "originele" keihin. Meten = weten.... En afwerken is 2 minuutjes werk..., dus als het gewoon goed scoort, heb je voor weinig een puike carbu!

het jammere vind ik vooral dat dealers dit soms gaan aanbieden als échte Keihin's en erbij vermelden dat andere zaken gewoon 'te duur' zijn..

... wat dus in praktijk ook gebeurd...

Back