Ik heb toch is een idioot plan...

Bassievrucht

Active Member
Hoi allemaal, ik heb (zoals je aan de titel kan zien) een heel idioot idee, ik heb namelijk een 250cc yz blok gekocht, die ik onder een derbi frame ga hangen.

Nee, nee, nee, niet gelijk zeggen "frame buigt door tweeen buh buh buh" dat snap ik zelf ook wel als ik t frame niet goed verstevig.

Maar nu is mijn vraag, welke punten zouden in jullie ogen het snelste breken bij een derbi?

Mij lijkt;
Achterste blok ophangpunt.
Balhoofd.
Achterveer ophangpunten.
Dat stuk frame boven de achterbrug (of hoe je het ook noemt.)
En mochten we met derbi achterbrug rijden word het een xtreme achterbrug die we verhogen en verbreden en misschien zelfs verlengen.

Wat ik van plan ben is een stuk stang tussen balhoofd en boven achterste blok ophang punt.
Skidplaten over alle open delen.
Achterveer verstevigen, hoe weet ik nog niet precies.
Een stuk stang doorlassen naar achter vanaf die voetsteuntjes naar de achterlamp om dat ding boven de achterbrug te verstevigen.

Remmerij en alles word zoiezo aangepast, ook zal ik niet besparen op dingen zoals banden en andere dingen die cruciaal zijn voor veiligheid.

Ketting word een fatsoenlijke motorketting.

Desnoods duurt het 1 jaar voor die af is maar ik wil wel echt iets bouwen wat geen afgetrapt hok is waar ik naar kan kijken van; sow hee die heb ik in mekaar gezet.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top