Ja want je rijdt dan onverzekerd.Ja maar met schorsing is het de bedoeling dat je er niet op gaat rijden toch voor een tijdje
Nee tuurlijk niet dat weet ik zelf ook wel maar dat ik die bekeuring er niet voor krijg
Ja eigenlijk niks maar krijg je dan geen extra bekeuring als je staande wordt gehouden + zonder verzekering rijdenJa want je rijdt dan onverzekerd.
Wat is nu het verschil nu je zonder rijbewijs rijd
Heb je bewijs dat ik dan een boete krijgMan man. Je krijgt de boete gewoon want je rijd nog steeds onverzekerd rond. Geen rijbewijs = onverzekerd.
Je bent ook gewoon een domme sukkel. Zo simpel is het
Ja eigenlijk niks maar krijg je dan geen extra bekeuring als je staande wordt gehouden + zonder verzekering rijden
Post automatically merged:
Heb je bewijs dat ik dan een boete krijg
Volgens mij werkt het zo niet brommer is verzekerd alleen zit het zo dat bij een ongeluk je alleen niet verzekerd bent
Wat je zegt hier klopt niet, je ouders zijn financieel aansprakelijk voor jou tot in ieder geval je 21ste of 23steIk en me maat rijden gewoon netjes en houden ons aan de verkeer regels sowieso is de scooter niet opgevoerd een gaat maar 25 dus ernstig letsel brengen aan een kind lijkt me sterk en je kan natuurlijk ook gewoon een kind aanrijden of je nou een rijbewijs hebt of niet dat heeft er niet veel mee temaken en ben gewoon 18 dus me moeder is niet verantwoordelijk voor me
Je hebt gelijk. Je krijgt geen boete voor het onverzekerd rijden, want de scooter heeft een verzekering. Hier kan je echter bij een ongeluk geen beroep op doen. Ik denk dat de verzekeraar ook de verzekering zal opzeggen.Ja eigenlijk niks maar krijg je dan geen extra bekeuring als je staande wordt gehouden + zonder verzekering rijden
En dan nog effe wat anders, hoe heb jij op je 18e nog geen scooterrijbewijs? Heb je 3 jaar de tijd voor gehad maar alsnog moet je al je centjes bij elkaar sprokkelen om alsnog 50/50 een of andere knakending op snor te kopen, wat een wazig verhaal.Wat je zegt hier klopt niet, je ouders zijn financieel aansprakelijk voor jou tot in ieder geval je 21ste of 23ste
Waar baseer je dat op? Dit is nu even de (aankomende) jurist in mij.Je krijgt die boete gewoon nog steeds, want zonder rijbewijs ben je onverzekerd. Dat er verzekering op die scooter zit verandert daar niets aan.
Wat houdt jou eigenlijk tegen om een rijbewijs te halen? Zo moeilijk is het niet, al haal je alleen je AM rijbewijs. Dan kom jij gewoon helemaal niet in de problemen. Rijbewijs AM kost maar rond de 350 euro en kan je halen binnen 2-3 maanden. Schilt je een hoop gezeik (zie de comment van @Marwan)Ja eigenlijk niks maar krijg je dan geen extra bekeuring als je staande wordt gehouden + zonder verzekering rijden
Ik moet stage lopen voor mijn opleiding wat ik volg waar ik iedere dag van 8 tot 4 zit en maar 300 euro per maand verdien als stage vergoeding dus ik heb geen geld voor me scooter rijbewijs en kan beter op me auto rijbewijs gaan focussen vind ikWat houdt jou eigenlijk tegen om een rijbewijs te halen? Zo moeilijk is het niet, al haal je alleen je AM rijbewijs. Dan kom jij gewoon helemaal niet in de problemen. Rijbewijs AM kost maar rond de 350 euro en kan je halen binnen 2-3 maanden. Schilt je een hoop gezeik (zie de
Ja dat is waar....Je hebt gelijk. Je krijgt geen boete voor het onverzekerd rijden, want de scooter heeft een verzekering. Hier kan je echter bij een ongeluk geen beroep op doen. Ik denk dat de verzekeraar ook de verzekering zal opzeggen.
Maar die boete zou ik me geen zorgen om maken, ik zou me eerder zorgen maken om het strafblad die je dan aan je broek hebt hangen. Hierdoor wordt een verzekering afsluiten als je eenmaal je rijbewijs hebt heel erg lastig en zoals ik al zei heeft dit ook complicaties voor het zoeken naar werk. Bij het aanvragen van een VOG komt de werkgever erachter dat je een strafblad hebt en dat verkleint toch echt wel je kansen op een baan.
Los van bovenstaande krijg je natuurlijk ook boetes waar je 2 scooterrijbewijzen of 1 autorijbewijs mee kan financieren.
Onjuist, normaal gesproken 16 jaar oud(art 6:169 BW), maar in dit geval tot 18, omdat zijn moeder weet dat de bromfiets onverzekerd is (zorgplicht, artikel 1:247 BW). Omdat hij niet meer minderjarig is, is hij zelf aansprakelijk.Wat je zegt hier klopt niet, je ouders zijn financieel aansprakelijk voor jou tot in ieder geval je 21ste of 23ste
ik heb t hier over aansprakelijkheid voor schuld als meneertje mag gaan opdraaien voor die ziekekosten, dat is nogal een grijs gebied en overstijgt die leeftijd vaakOnjuist, normaal gesproken 16 jaar oud(art 6:169 BW), maar in dit geval tot 18, omdat zijn moeder weet dat de bromfiets onverzekerd is (zorgplicht, artikel 1:247 BW). Omdat hij niet meer minderjarig is, is hij zelf aansprakelijk.
hoewel ik je frustratie begrijp hoop ik meer dat hij nu beseft dat hij dom bezig is en hem lekker laat staan tot hij de juiste papieren en daarbij horende zaken in orde maakt. Lijkt me iets beterIk hoop dat jij en jou vriend je zelf mooi naar de kloten rijden met jullie kuthok..
Voor jullie dient geen respect en geen plaats op de weg als jullie andere in gevaar brengen!!
Jullie zijn gewoon tuig met een niveau van het laagste bij het laagste tevens waar je moeder ook bij hoort zoals je zelf al omschrijft...