Heb regelbare snelheid maar ben aangereden niet mijn fout, krijg ik uitgekeerd?

Status
Not open for further replies.

Kaino

New Member
Ik weet als het andersom is met all- risk dan krijg ik niets maar goed. Ik had een Iva S4 elektrische snor scooter met regelbare snelheid van 25km tot 45km/h. Ben aangereden terwijl ik van rechts kwam en de tegenpartij over haaientanden is gegaan met hun scooter.

Nu moet ik de aankoopfactuur sturen maar op die factuur staat dus ook de module 25 naar 45. Ik ben bang als de verzekeraar van de tegenpartij dat ziet dat ze moeilijk gaan doen.

Iemand hier toevallig ervaring mee alvorens ik de factuur ga fotoshoppen?
 
Advertisement - register to remove this

waarom moet je het aankoopfactuur opsturen??
dit was toch al bekend voor je de verzekering afsloot?

verder idd NIET gaan fotoshoppen! de kans dat je door de mand valt is enorm!

misschien kan je naar de dealer gaan en een nieuwe uitdraai vragen zonder die regel op t factuur?!
(ben wel benieuwd was Bas van deze draad gaat vinden.)
 
Nu moet ik de aankoopfactuur sturen
On topic:
Weet je zeker dat het om een aankoopfactuur gaat?
Moet dit niet een schadefactuur zijn?
Een aankoopfactuur kunnen heel veel mensen niet overleggen omdat ze deze simpelweg niet hebben.
Denk aan een 2e hands aankoop via Marktplaats o.i.d.
Een schadefactuur, daar kan men wel aan komen via een schadeherstelbedrijf.

Trouwens: zoals jij het schetst, is de tegenpartij fout en dient de verzekeringsmaatschappij van hem/haar de schade aan jouw scooter te vergoeden.
Ongeacht of deze wel of niet verzekerd/opgevoerd is.
------------------------------------------------------------
Factuur veranderen is verzekeringsfraude en kan je straks nergens meer terecht voor een verzekering.
Off topic:
Denk ook aan valsheid in geschrifte.
Klik voor link...
Een aankoopbewijs/document veranderen is strafbaar.
Hier staat een flinke geldboete en zelfs gevangenisstraf op.
Een gevangenisstraf zal in deze niet van toepassing zijn, maar een hoge geldboete en uitsluiting voor bepaalde tijd is zeker mogelijk wanneer de verzekeringsmaatschappij hierachter komt.
Men komt op een zogenaamde "zwarte lijst" en kan daarna zeer beperkt verzekerd worden bij maar weinig maatschappijen.
Uiteraard onder zeer strenge regels/bepalingen en tegen torenhoge tarieven.
Zie hier een voorbeeld.
En dit alles omdat men denkt slimmer te zijn dan een verzekeringsmaatschappij...
ben wel benieuwd was Bas van deze draad gaat vinden.
Ik ook... :)
 
Ik zou de verzekeraar even vragen ;)

Maar zonder gekheid, op dit forum delen we dus graag informatie om een scooter harder te laten lopen (vooral als je dit voor de sprints doet of de racerij). Zelf reed ik ook altijd met een opgevoerde scooter, en ja dat kan problemen geven bij een ongeluk. Hoe je het moet oplossen kan/ga ik je niet adviseren, behalve dat we fraude promoten hier niet toestaan.

Kijk dus of je op een andere manier je schade kan aantonen, of zorg dat je kan aantonen dat je ongeluk niet is veroorzaakt doordat je te hard reed, want de tegenpartij zal vragen of je kan aantonen dat je aan de snelheid hield ten tijde van het ongeval.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top