ik heb de oplossing

Die roller's is gewoon vette ******. Klopt geen hol van. Klopt gewoon allemala niet dat hele ding niet ik zou zeggen afschaffen....

Wat betreft die keuring dat moet geen probleem zijn. Gewoon zorgen dat je bandenen al die andere dingen in orde zijn. knipeprlichten kun je makkelijk wat op verzinnen als je sportstuur hebt.
 
rox de schuuruit en boeke maar!, grapje! :).

he maar als ik 50cc snel onder mun scooter leg en verander de vertanding en poulies waardoor mun top gewoon 45-50 is maar 1.5 bv op de roller haal.
kan ik dan bezwaar maken en zeegen rij er dan op dan zul je zien dat hij niet harder gaat ??

want hier komt het eigenlijk opneer.

dan kan je netzo goed een ander soort varioringetje ertussen doen zodat te top niet zo hoog is.
 
Dan draai je alleen maar overtoeren. De methode die hij noemt is de enige goede; langere vertanding. Het is alleen lastig een langere vertanding dan de orginele te vinden.
 
en dit is dus het kromme van de wet als je scooter bijvoorbeeld 2kw heeft maar hij rijd netjes 50 gaan ze er al vanuit dat je sneller gaat

daarom is de rollerbank geen geldig meet middel volgens de nederlandse wet, omdat hij vermogen meet en geen snelheid. En aangezien in nederland je snelheid niet meer dan 40km per uur mag zijn maar je vermogen mag torenhoog wezen (grofweg gezien).
is het gewoon geen goed meet middel

dan nog iets,

een standaard aerox heeft 2kw (volgens het boekje) in nederland mag dit maar o,4kw zijn, waarom zouden ze dan een standaard aerox in nederland toestaan, wat gaan ze doen ze gaan hem begrenzen op de vario en uitlaat

als je met een standaard aerox op de roller hebt gestaan merk je al dat je ver boven deze 0,4kw uit. mijne schomelde tussen de 0,9kw en 1,1kw

ik was het hier niet mee eens en ben vrijwillig in een andere stad op de roller geweest en wat kwam daar uit een score die weer schomelde tussen de 1,0kw en 1,5kw de een was in barneveld en de ander in harderwijk op de zelfde dag met het zelfde weer etc etc.

de reactie van de politie was ja maar die van hun is van een ander merk cq bouwjaar.
dit moet natuurlijk niks uit maken maar ik was benieuw en ik ging met mijn standaard rox op de bank en wat kwam hier uit 0,5 kw geblokeerd. Met dit verhaal heb ik mijn bezwaarschrift in gedient en ik heb er nooit meer iets over gehoord, ook de politie harderwijk kwam met het verhaal ja maar dat zegt niks natuurlijk zon testbank die zijn anders ingesteld dan die van ons, Die van ons zijn op snelheid ingesteld, das vreemd er zit tog egt een kw teller op hier hadden ze geen antwoord op.

blijkt wel weer hoe krom die rollerbanken zijn en dat de wet zich niet eens aan de wet houdt
 
Leuk dat ik dit bovenstaande bericht ook heb gelezen alleen dan met het bericht dat alle brommers voor 1996 zoveel kw mochten hebben als ze zelf willen omdat toen die regel er nog niet was voor die kw ofzo. dus beetje loos

edit. bedoel bericht van ts
 
Cipher said:
Dan draai je alleen maar overtoeren. De methode die hij noemt is de enige goede; langere vertanding. Het is alleen lastig een langere vertanding dan de orginele te vinden.
korter bedoel je? :X
 
raymondkievit said:
he maar als ik 50cc snel onder mun scooter leg en verander de vertanding en poulies waardoor mun top gewoon 45-50 is maar 1.5 bv op de roller haal.
kan ik dan bezwaar maken en zeegen rij er dan op dan zul je zien dat hij niet harder gaat ??

want hier komt het eigenlijk opneer.


als jou scooter 45-50 loopt haal je nooit de 1.5kw.
wanneer krijgen jullie nou eindelijk door dat dat ding gewoon snelheid meet?
wanneer snappen jullie nou eindelijk dat je niet moet janken dat dat ding niet klopt?
Je rijd te hard... simpel.
als je brommertje netjes 40 loopt krijg je geen boete op de rollenbank.

Ik spring een gat in de lucht als ze de boetes wat minder kinderachtig maken en deze gewoon met minimaal 400% verhogen en direct je scooter kwijt.
 
A-Bizar said:
als jou scooter 45-50 loopt haal je nooit de 1.5kw.
wanneer krijgen jullie nou eindelijk door dat dat ding gewoon snelheid meet?
wanneer snappen jullie nou eindelijk dat je niet moet janken dat dat ding niet klopt?
Je rijd te hard... simpel.
als je brommertje netjes 40 loopt krijg je geen boete op de rollenbank.

Ik spring een gat in de lucht als ze de boetes wat minder kinderachtig maken en deze gewoon met minimaal 400% verhogen en direct je scooter kwijt.

Ben jij ziek????


Maar met een standaard rox bedoel je dus dat ie gewoon 45 gaat?
Wat moet ik dan wel niet hebben met mn x8rs gaat 65 maar trekt HARD op.

En met een kortere vertanding ga je minder hard en heb je meer trekkracht.
Langere vertanding ga je harder maar heb je minder trekkracht.
 
maar begrijp ik het dus goed; Mijn scooter komt uit bouwjaar 2001 en loopt ong 100 km/u als ik op de rollerbank moet moet ik dus naar die keurings sticker vragen en anders meegaan naar dat bureau en naam+verhaal van die agent vragen als ie het niet kan aan tonen. dan bezwaarschrift indienen+dat verhaal van die agent opsturen en dan is het goed??? Maar mijn scooter loopt echt veel te hard hij zou volgens de tabel van rollerbank.nl in beslag worden genomen maar dat is dus ook niet dan???
 
en ik las dit nog ergens; Alle bestaande voertuigen worden administratief gekentekend.
Dat betekent dat de bestaande scooters en bromfietsen op basis van bekende voertuiggegevens een kentekenbewijs krijgen.
 
@ a-bizar

het gaat mij ook niet om onder de boete uit te komen ik ga te hard klaar mijn fout ik moet betalen klaar

het gaat mij erom dat de regels over de rollerbank en alles wat er bij hoort niet klopt het is allemaal zo tegenstrijdig

ik snap ook wel dat je geen 1,5kw haalt maar dat geeft de rollerbank aan als je verder leest zegt de testbank ook dat ik rond de 0,7kw heb @ 55km/u
 
dat een rollerbank snelheid meet denk het niet
ik ging 65-70 ofzo en ik had 0.45:+
het optrekken ging niet zo super maartog het liep rustig door naar een wat hogere top
dus wat je zegt van dat de rollerbank snelheid meet klopt niet
ze zetten het vermogen(kw) om naar snelheid en daar bekeuren ze je om
 
ik ben het met A-bizar eens, dat ze in NL de boete's omhoog moeten gooien, vind ze zelf ook altijd erg laag.

Want 95€ ga ik mijn scooter niet voor aanpassen en langzamer laten lopen.
Dat is me dat geld "wel waard"

Kijk naar BE, als de boete's hier ook zo waren zou ik het opvoeren wel laten!
 
En nog even over de rollerbank:
- Een rollerbank MEET SNELHEID
- Een rollerbank geeft de snelheid weer in KW
- Een ambtenaar rekent de KW's om in snelheid.

Dat de ene meer heeft dan de andere is omdat die rollerbanken niet kloppen.
Sommige mensen hebben op de ene rollerbank 0,5 kw, op de andere 1kw

Heeft met veel dingen te maken, de agent die er op zit (gewicht). Of hij zich aan de regels houd (dus staan e.d.) En de rollerbank zelf ook, kan onderling ook wat verschil in zitten.





Rally LC said:
politie gaat vermogens banken aanschaffen,
politie test dan snelheid en nog wat,
dat is klote liever die rollerbank die KW meet.
wie zegt dat?



bascarbon said:
rollerbank meet ook geen snelheid nee maar vermogen
Hoe kom je daar bij dan?
 
Back
Top