Scooter verzekerd maar heb geen rijbewijs

Jojoz

New Member
Hallo mensen van het goede leven
Ik heb een vraag over boetes over scooter verzekeringen ik heb mijn scooter verzekerd (ik heb geen rijbewijs) maar als ik in een ongeluk kom dekt de verzekering de schade niet omdat ik rij zonder rijbewijs maar naar mijn vraag als ik aangehouden word en de agent checkt of ik een scooter verzekering heb (die ik dan heb heb )krijg ik dan een bekeuring voor het rijden zonder verzekering omdat als ik dan in een ongeluk zou komen zou ik nog steeds uit eigen zak moeten betalen en het hele doel van een verzekering is dat als je in een ongeluk komt dat je dan verzekerd bent tegen schade
Mvg jojoz
 
Advertisement - register to remove this

Als je aanghouden wordt vragen ze altijd na alle papieren.
Verzekering (vroegere groene kaart), rijbewijs (minimaal AM) en inschrijvingsbewijs.
Jij krijgt dus op z'n minst een boete voor het rijden zonder rijbewijs.
Dit betekent dus ook ala minuut brommer aan de kant en lopen of je laten ophalen.
Uiteraard ben je niet verzekerd en betaal je alle schade uit eigen zak.
Bij een ongeval met letselschade of erger ben je dus je hele leven de pineut, dus zorg dat je, je rijbewijs haalt!!!
 
en mocht je na de eerste boete een rijontzegging krijgen en ga je dan toch rijden dan pleeg je een misdrijf. Alles bij elkaar is het het niet waard om zonder te rijden, haal dat rijbewijs en je bent van al het gedoe af. Ze zijn er niet voor niks.

Meestal val je ook enorm op als je geen rijbewijs heb door je rijstijl, dus ze pikken je er dan zo uit,
 
Verzekering is niet geldig als je geen rijbewijs hebt.
Klopt helemaal...
Bij een ongeval met letselschade of erger ben je dus je hele leven de pineut
Een begrafenis is goedkoper dan blijvend letsel...
Met een begrafenis ben je met €10.000 klaar, maar met blijvend letsel kan dit in de tonnen lopen...
Een verzekeringsmaatschappij zal de benadeelde partij (hoogstwaarschijnlijk) uitbetalen, maar zal deze daarna voor de volle 100% verhalen op de persoon die zonder geldig rijbewijs gereden heeft.
Meestal val je ook enorm op als je geen rijbewijs heb door je rijstijl, dus ze pikken je er dan zo uit,
Dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn.
Er zijn mensen die 30 jaar zonder rijbewijs rond rijden en die nooit opvallen doordat ze perfect rijden.
Er zijn, helaas, ook mensen zijn die het rijbewijs hebben gehaald bij het bekende pakje boter...
-------------------------------------------------
@Jojoz persoonlijk vind ik je een behoorlijke oetl#l dat je denkt dat je voertuig verzekerd is wanneer je geen geldig rijbewijs hebt.
Trouwens: de boete is wel het minste waar je je druk om moet maken...
Die bedraagt slechts € 260,- exclusief € 9,- administratiekosten.
 
Back
Top