ik heb de oplossing

flappie11

Well-Known Member
ik had hier laast een artikel neer gezet ik heb nu de op lossing


Hier in Nederland wordt de gemiddelde scooter/bromfiets-rijder nog steeds gezien als 'n "malloot" die alleen maar brokken maakt in 't verkeer. Daarom mag 'n scooter/bromfiets niet harder rijden dan de "wandelsnelheid" van 30/40 Km/h. Terwijl 'n moderne scooter/bromfiets al gauw (onbegrensd) zo'n 70 a 80 Km/h. kan halen. Sinds 2 augustus '96 geldt er 'n nieuwe wet betreffende 't vermogen van 'n scooter/bromfiets. Je mag zoveel vermogen hebben als je wilt, als de scooter/bromfiets maar niet boven de 45 Km/h. uitkomt. Dit noemen ze "constructie snelheid". De meeste rollenbanken die de politie nu nog gebruikt om 't vermogen van jouw scooter/bromfiets te testen zijn dus niet meer legaal als jij 'n scooter/bromfiets hebt, die na augustus 1996 gebouwd is. Maar de meeste politiekorpsen zijn zich hier niet van bewust & dus ook niet de argeloze scooteraar/bromfietser. Dus je krijgt al gauw 'n boete van zo'n F100,- aan jouw broek. Mij is dit dus ook overkomen, maar ik wist gelukkig van die wetswijziging af & heb ik dus geen boete hoeven te betalen. Het nadeel van deze wetswijziging is dat de scooter/bromfiets-fabrikanten hier moeilijk op in kunnen spelen. Want vermogen is nou eenmaal gekoppeld aan snelheid. Dus wat doen de meeste fabrikanten; stevig begrenzen die hap. Dat houdt dus in dat je amper fatsoenlijk kunt accelereren met zo'n begrenzer. Mijn eigen scooter was dus ook zo zwaar begrensd, waardoor de motor begon tegen te sputteren als ik wou optrekken. Met als gevolg dat iedere fietser er jou makkelijk "uittrekt". Uiteraard heb ik die belachelijke begrenzer er nu uitgehaald & hij trekt nu vrolijk (met wheelie) weg. Natuurlijk is 't veel veiliger in 't huidige verkeer als je snel kunt optrekken. Sinds '96 mag je wel op geimporteerde scooters rijden, maar weinig importeurs durven dit aan, dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de invoering van de kenteken-plaat (zie onderstaande tekst).

Dit staat ons nog te wachten

Er komen nog 2 ingrijpende regels bij. Er komt 'n kentekenplaat voor scooters/bromfietsen. Het grote nadeel hiervan is dat je je scooter/brommer opnieuw moet laten keuren. 9 van de 10 scooters zijn natuurlijk niet meer "orgineel" voor de Nederlandse wet, dus 't wordt weer sleutelen! Het is te hopen dat scooters/brommers alleen maar gecontrolleerd zullen worden dmv. 'n rollenbank, zodat je 't via 'n toerenbegrenzer kunt neppen. Er zullen alleen maar scooters/brommers gekeurd worden die aan de "oude" Nederlandse wet voldoen, of de nieuwe Euro-norm. Dit houdt dus in dat je dan waarschijnlijk niet meer op geimporteerde scooters/brommers mag rondrijden (wat nu dus wel mag). Mischien worden de "kenteken-keuringen" dit jaar uitgevoerd, anders volgend jaar. Wat wel 'n voordeel van zo'n kenteken is, is dat de politie nu makkelijker kan nagaan of 'n scooter/bromfiets gestolen is.


By the way; de helmplicht voor snorfietsers wordt niet doorgevoerd. Aan de ene kant is dit goed aan de andere kant niet. De eerlijke snorfietser wordt hierdoor niet gedupeerd. Maar die pubertjes (die amper rij-ervaring hebben) van 15 jaar mogen vrolijk (zo'n 80 a 90 Km/h.) blijven rijden op hun "snorfiets" met snel erop geplakte oranje stickers. Don't be silly put a helmet on your Willy!
 
Advertisement - register to remove this

De keuring voor het kenteken bevat geen snelheidsmeting. Alleen een keuring van de contrusctie (stuurinrichting, verlichting, remmen, banden, etc).

Je verhaal er boven klopt. Denk dat je dat min of meer hebt afgeleid van mijn post in je vorige topic? Ik weet alleen niet hoever je komt als je op basis hiervan bezwaar aantekent. De 'omrekentabel' welke ze gebruiken is volgens hunzelf kloppend, dus je zult moeten aantonen dat dat niet het geval is.
Je zegt dat jij geen boete hebt hoeven te betalen. Hoe iis dat in zijn werk gegaan?
 
Je mocht in het verleden ook niet met een "zelf" geimporteerde brommer rond rijden hier. Wel na een keuring... maar die is niet te betalen als je ff 1 brommertje wilt invoeren. Dan kon je net zo goed een nieuwe kopen in NL.

Tevens kunnen ze de rollenbank gewoon nog gebruiken aangezien die geen vermogen meet.
Nogmaals... je kan geen vermogen meten zonder software.
 
Cipher said:
De keuring voor het kenteken bevat geen snelheidsmeting. Alleen een keuring van de contrusctie (stuurinrichting, verlichting, remmen, banden, etc).

..

en wat als je een sportstuurtje hebt? :X En daardoor dus ook geen knipperlichten meer hebt e.d.
 
flappie11 said:
Don't be silly put a helmet on your Willy!

Dit betekent: Doe niet raar, zet een helm op je leuter :p

Marty. said:
en wat als je een sportstuurtje hebt? En daardoor dus ook geen knipperlichten meer hebt e.d.
Knipperlichten zijn gelukkig niet verplicht. Je mag namelijk ook je hand uitsteken
 
Marty. said:
en wat als je een sportstuurtje hebt? :X En daardoor dus ook geen knipperlichten meer hebt e.d.

knipperlichten zijn niet verplicht op je voertuig, als je knipperlichten hebt moeten ze het doen heb je geen knipperlichten dan moet je je hand uitsteken.
of een sportstuurtje goedgekeurd word? geen idee als het goed gemonteerd is lijkt mij dat het goedgekeurd word.
 
het verhaal van na 1996 gebouwd =is geen rollerbank zeg maar werkt bij mij ook altijd

ik zeg altijd meneer kijk is op mijn verzekerings papieren staat bouwjaar 2005 en meneer kijk nu is op de rollerbank papieren daar staat dat het voor voertuigen nar 1996 geen geldig meet apparaat is meestal beginnen ze dan nors te doen dan vraag ik altijd naar de keurings stempel + bij behorende papieren van de rollerbank (als jij hier naar vraagt zijn zij verpicht deze te laten inzien) meestal zeggen ze hebben we niet hier maar op het bureau
geen probleem jij zet je scooter op de rollerbank en hij gaat natuurlijk over de 0,5 dan willen zij de boete schrijven maar nu ga je weer zeuren om de papieren jij biedt aan samen met een agent naar het bureau te gaan om naar de papieren te kijken meestal kunnen zij die papieren niet laten zien
jij vraagt of ze dit willen op schrijven + stempel van et bureau naam van de agent etc etc

gaat naar huis w8 op de bekeuring betaald hem netjes en dient bezwaarschrijft aan samen met je verhaal dat het allemaal niet mag wat ze doen en dat er geen papieren van de rollerbank aanwezig waren en het dus op dat moment geen geldig meet apparaat was dat je er open voor staat om dit te meten op een bank die wel gweldig is en ook voor een scooter na 1996

meestal kunnen ze dit niet en ben jij boete vrij

er is alleen een belangrijke regel wees altijd rustig en netjes anders verknal je het voor je zelf
 
lees·te·ken (het ~)
1 teken dat dient om zinnen in te delen en daardoor het lezen gemakkelijker te maken => interpunctieteken
 
eigenlijk niet omdat het wettelijk geen meet middel is maarja aangezien de politie hier de wet is kan je er soms niks tegen doen
 
Klinkt allemaal leuk en aardig wat der in dit topic verteld word maar ik geloof der geen donder van:p

feit is: je gaat te hard.
dus hoe de politie dat ook meet je bent zowiezo fout(tis jammer maar waar)
en het is gewoon zo in nederland dat die rollerbanken worden gebruikt ookal is dit niet volgens de EU de bedoeling
 
he maar als ik 50cc snel onder mun scooter leg en verander de vertanding en poulies waardoor mun top gewoon 45-50 is maar 1.5 bv op de roller haal.
kan ik dan bezwaar maken en zeegen rij er dan op dan zul je zien dat hij niet harder gaat ??

want hier komt het eigenlijk opneer.
 
Dat is dus het hele punt.. dat doen ze niet. Ookal zou het volgens de wet wel moeten.
Maar probeer het.. krijg je een boete haal dan de rechtsbijstand verzekering van je ouders erbij, en kijk wat eruit komt :) De wet is er vrij duidelijk over.

Je zou natuurlijk ook eens een televisie-programma kunnen aanschrijven over deze gestapo-praktijken :p Zou het wel netjes zijn als dat vanuit ST.net gebeurd, en niet vanuit een individu.
 
ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je te hard gaat klap je boven de 100 dan ben je zowiezo de lul rijd je rond de 80 etc kan je er nog wel tegen in gaan
 
mensen dit leesik op de site van RDW het maakt dus volgens mij niet uit datie opgevoerd is ze kijken tog alleen ofdie niet gestolen is?

1. De schouwing

De eerste stap in het proces om een kentekenbewijs te krijgen ligt bij de eigenaar van de brom- of snorfiets. Hij of zij neemt het initiatief om naar een bedrijf te stappen dat voor hem of haar de schouwing kan uitvoeren. Tijdens de schouwing worden enkele belangrijke technische gegevens opgenomen. Zo noteert de schouwer in ieder geval het merk, handelsbenaming, identificatienummer (VIN, ofwel frame- of chassisnummer), plaats van het VIN, motornummer en typegoedkeuringsnummer. Ook geeft de aanvrager zijn persoonsgegevens op. Hiertoe is hij echter niet verplicht. De eigenaar van de brom- of snorfiets ontvangt van de schouwer een formulier waarop alle genoteerde gegevens staan.

De schouwing kan alleen uitgevoerd worden door bedrijven die door de RDW erkend zijn en de bevoegdheid hebben de schouwing uit te voeren. Dat zullen over het algemeen verkopers en handelaren van bromfietsen zijn. Een volledige lijst van schouwers zal te zijner tijd te vinden zijn op de website van de RDW. Voor de schouwing moet de aanvrager een tarief voldoen. De schouwer stelt zelf de hoogte van het tarief vast. De kosten van de schouwing kunnen dus van bedrijf tot bedrijf verschillen. Het gemiddelde tarief zal naar verwachting tussen de € 10 en 15 liggen. Met steekproeven controleert de RDW of de schouw volledig en juist is uitgevoerd.
 
Back
Top