Hoevaak heb je een BIJNA - Ongeluk gehad? door fout van anderen...

ik gister nog

ff situatieschets:

je hebt 2 rijbanen voor linksaf , een rijbaan rechtdoor en 2 rijbanen rechtsaf

ik reed op de rechter rijbaan voor linksaf

een turk met een vrachtwagenopleggertje reed op de baan voor rechtdoor

terwijl ik daar optrek knalt hij ineens die oplegger voor me
ik in de ankers en stuur naar links omgegooid

had ik nog mazzel dat die gozer links van me oplette en al plaats had gemaakt (of eigenlijk nog mee bezig was)

(liever tegen een auto aan dan onder een oplegger door d8 ik zo)

maargoed alles is goed gegaan


stukkie verderop de vrachtwagen afgesneden (hem ff laten schrikken)

mvg

frank
 
Cipher said:
Juist. altijd die nette mannen strak in pak in hun dure autootjes die je van de weg drukken.
Prachtig hoe je ze ziet vloegen als je erachtr plakt met je licht in hun spiegel.
Vreemd eigenlijk, aangezien zij ook het type zijn dat gaat janken als er een krasje op de lak zit.

Overigens ook nog eens bijna een vrouw op een fiets omver gereden. Zij sloeg spontaan af naar rechts toen ik haar wou inhalen. Zonder te kijken, en zonder wat aan te geven. Maar dat was eigenlijk mijn schuld, ik zag de dag erna dat ik helemaal nie top dat fietspad mocht rijden *D


hoeven helemaal geen nette mensen te zijn hoor


als ik met de Ford sierra rij krijg ik overal voorrang omdat ik een andere voorbumper heb dan die bij de auto hoort (een van een paar jaar eerder zon bubbeltjesplasticen) denkt iedereen o sjit die drukt gewoon door

met de volvo krijg je overal voorrang omdat ze ervanuitgaan dat je hem rijd als zakenauto en gewoon altijd haast hebt en het niet erg vind bij een krasje (immers meestal leasebak) + dat volvorijders defensief rijden (goede eigenschap)

maar dat zal wss ook wel aan mijn rijstijl liggen
 
franky said:
ik gister nog

ff situatieschets:

je hebt 2 rijbanen voor linksaf , een rijbaan rechtdoor en 2 rijbanen rechtsaf

ik reed op de rechter rijbaan voor linksaf

een turk met een vrachtwagenopleggertje reed op de baan voor rechtdoor

terwijl ik daar optrek knalt hij ineens die oplegger voor me
ik in de ankers en stuur naar links omgegooid

had ik nog mazzel dat die gozer links van me oplette en al plaats had gemaakt (of eigenlijk nog mee bezig was)

(liever tegen een auto aan dan onder een oplegger door d8 ik zo)

maargoed alles is goed gegaan


stukkie verderop de vrachtwagen afgesneden (hem ff laten schrikken)

mvg

frank


Klinkt alsof je op de snelweg rijdt :p :)
 
Had het vorige week nog. Ik reed op een fietspad en in een keer ging een oud wijf met haar auto haar oprit op. Ze dook dus recht voor me neus het fietspad op. Scheelde echt 5cm ofzo..
 
das gewoon echt een risico man... Zou het ook wel es willen doen maar als je gepakt wordt.... En daar heb ik niet zoveel zin in dus lijkt me verstandig om niet te doen .
 
MK_GSM said:
Ja idd :X en ook te vaak door lui die geen richting aangeven of gewoon domweg zitten te kloten op de fiets naar school :rolleyes:

Bij fietser moet je er altijd vanuit gaan dat ze opeens zonder te kijken oversteken of als ze op eht fietspad rijden opeens op de weg gaan rijden. Toen ik mijn theorie examen had stonden er een stuk of 15 vragen over gevaarlijke fietsers. Ik weet nu ook waarom dus.
 
haha k moet ook nog met de fiets vervoeren 8P

k fiets ook wel redelijk aso (wheelys, stoppies, slippen , etc :rolleyes: )
maar k verbaas me nog elke ochtend over die irritande 1ste klassertjes :p die dan elkaars armen vasthouden en elkaar van de fiets af proberen te trekken

zo.... moest ook ff mn ei kwijt 8P
 
1x door een Ambulance die me inhaalde bij een wegversmalling (zonder sirene oid).
1x door de BDD (oid, nep-agent iig) hier in Bodegraven omdat die lul doorreed terwijl ik op een zebrapad liep.

Laatst reed ik hier op de weg, moest ik linksaf slaan. Ik zet m'n knipperlicht aan van tevoren, kijk ff om en zie een auto vlak achter me rijden. Net voor ik wil remmen om de bocht te nemen kijk ik achterom rijdt die lul nog steeds vlak achter me. Dus ik begin rustig te remmen, begint die eikel als een gek te slippen en slipt me in het gras voorbijx|

Verder geloof ik nooit echt iets meegemaakt.
 
ik fiets ook niet echt netjes hoor kanl ook zo over de weg maar kijk wel wat beter uit dan in klas 1 :p. Als ik op de fiets van men mam's zit dan wheelies er bij :p. Over paar maand scooter en dan valt het wel mee. Totdat ik er genoeg van heb en wheelies ga bouwen.... Maar zou ik ook niet zomaar midden op de straat doen denkz... want scooter is toch een beetje anders dan de fiets dus ik hou me dan wel netter aan de regels :D
 
AirWolf said:
ik fiets ook niet echt netjes hoor kanl ook zo over de weg maar kijk wel wat beter uit dan in klas 1 :p. Als ik op de fiets van men mam's zit dan wheelies er bij :p. Over paar maand scooter en dan valt het wel mee. Totdat ik er genoeg van heb en wheelies ga bouwen.... Maar zou ik ook niet zomaar midden op de straat doen denkz... want scooter is toch een beetje anders dan de fiets dus ik hou me dan wel netter aan de regels :D

wheely's moet je gewoon zondag's oefenen of in de avond op een industrie terrein dan heb je alle ruimte en er zijn geen mensen die je aan kan rijden.
 
Ik heb al paar x bijne een NRX/Yas. R sjonnie in de auto gehad. Op de scooter erger je je aan fietsers, nu zit je in de auto en doe ik dat aan scooters :p Je op de meest mongolische plaatsen proberen in te halen als je je netjes aan de snelheid houdt.. of met 2km/h harder je voorbij willen komen..
Mja veel sjonnies die opeens uit zijstraatjes vliegen en geen voorrang hebben.. soms ist wels heel close gweest... ook een die geen voorrang had.. het wel nam.. en ik ook.. en onderuit ging.. nja gestopt.. hij vond dat ik fout was blablabla.. en toen hebk gevraagd oftie ze certificaat had.. nja hadtie.. toen naart verkeersbord gewezen en gezegd die heb je ook vast gehad met leren voor je certi... toen zagtie ze fout in... (twas niet dat ik met opzet m omver probeerde te krijgen:p ik ging ook vol in de remmen...)
 
misschien niet toepasselijk in dit topic maar toch ff vraagje....
als je nou bijv. op rotonde zit en iemand schiet vlakvoor je langs je raakt hem niet maar gaat wel op je plaat.
word de schade dan betaald door die gozer die het "ongeluk" veroorzaakte??
 
Back
Top