Ik heb samen met een vriend een scooter gekocht

hansie_035

New Member
Ik heb samen met een vriend van me een scooter gekocht hij heeft de helft mee betaald dus we delen de scooter 50/50 zijn ouders mogen er echt niet achter komen dat hij rijd omdat hij geen rijbewijs heeft ik heb ook geen rijbewijs maar mijn moeder is daar iets soepeler in dus we hebben de scooter op mijn naam gezet mijn vraag is als hij op die scooter rijd en veroorzaakt een aanrijding of wordt aangereden ben ik dan verantwoordelijk of hij de scooter is trouwens sowieso niet verzekerd
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb samen met een vriend van me een scooter gekocht hij heeft de helft mee betaald dus we delen de scooter 50/50 zijn ouders mogen er echt niet achter komen dat hij rijd omdat hij geen rijbewijs heeft ik heb ook geen rijbewijs maar mijn moeder is daar iets soepeler in dus we hebben de scooter op mijn naam gezet mijn vraag is als hij op die scooter rijd en veroorzaakt een aanrijding of wordt aangereden ben ik dan verantwoordelijk of hij de scooter is trouwens sowieso niet verzekerd
Geen van beide is verzekerd zonder geldig rijbewijs.. in het ergste geval indien 1 van jullie een ongeluk veroorzaakt met letsel aan iemand anders. Zit je de rest van je leven in de schulden omdat geen verzekeraar je helpt. Ik hoop dan ook van harte dat jullie gewoon een rijbewijs halen en de regels kent. Beetje domme vraag vind ik eigenlijk. Had je zelf ook kunnen weten. Scooter lekker verkopen of wachten met rijden tot je een rijbewijs hebt
 
Volgens mij is de bestuurder verantwoordelijk bij een ongeluk. Bij camera’s komen de boetes op kenteken en dus aan jouw huis.

Buiten dat, heel dom wat je doet. Flink dom. Vraag me ook af, indien je een ongeluk maakt, of een verzekeraar je in de toekomst überhaupt een verzekering wilt aanbieden.
 
Lekker is dat , als er wat gebeurt ben jij of je Maat strafbaar en krijg dikke Vette Boete ... jou Moeder gaat voor de schade opdraaien , Onthoud Dat !
maar wat maakt dat wat jou wat uit Johhh ... Stel : je rijd een Kind aan : Sukkel !.
Ik en me maat rijden gewoon netjes en houden ons aan de verkeer regels sowieso is de scooter niet opgevoerd een gaat maar 25 dus ernstig letsel brengen aan een kind lijkt me sterk en je kan natuurlijk ook gewoon een kind aanrijden of je nou een rijbewijs hebt of niet dat heeft er niet veel mee temaken en ben gewoon 18 dus me moeder is niet verantwoordelijk voor me
 
Ik en me maat rijden gewoon netjes en houden ons aan de verkeer regels sowieso is de scooter niet opgevoerd een gaat maar 25 dus ernstig letsel brengen aan een kind lijkt me sterk en je kan natuurlijk ook gewoon een kind aanrijden of je nou een rijbewijs hebt of niet dat heeft er niet veel mee temaken en ben gewoon 18 dus me moeder is niet verantwoordelijk voor me
Ten eerste zit een ongeluk in een klein hoekje, ook met 25 km/u. Klinkt als een lage snelheid, maar uit ervaring kan ik zeggen dat dat geen pretje is als je de grond gaat kussen. Verder hoeft het ook niet daadwerkelijk jouw schuld te zijn, maar ben je wel verantwoordelijk als je een kind aanrijdt en moet je de schade betalen. Stel je voor dat een kind opeens de hoek om komt rennen of tussen twee geparkeerde auto’s de weg rennend oversteekt. En geloof me dat een kind er niet alleen een schaafwond aan overhoudt bij een botsing met een snorscooter. En ja, dit kan ook allemaal als je wel een rijbewijs hebt, maar dan heb je in ieder geval een bepaalde mate van verkeerskennis en verkeersveiligheid meegekregen, dan kan het daar niet aan liggen. Nog los van het feit dat je de schade niet zelf hoeft te betalen want scooter is verzekerd. Rijden zonder rijbewijs wordt meestal in dezelfde categorie geplaatst als dronken rijden. Als het goed gaat, gaat het goed. Als het niet goed gaat, dan vraag ik me af of je jezelf in de spiegel kan aankijken. Los van dat je moreel ook gewoon heel verwerpelijk hebt gehandeld.

Maar in ieder geval, omdat je 18 bent houd je er waarschijnlijk ook een strafblad aan over en wordt een VOG aanvragen lastig. Veel succes met uitleggen bij een sollicitatie. Lijkt me niet aantrekkelijk voor een werkgever om iemand aan te nemen die zo roekeloos handelt. Juridisch gaan bij mij in ieder geval alle alarmbellen rinkelen.
 
Last edited:
Laat de scooter gwn lekker staan, en haal eerst je rijbewijs scheelt je een hoop gezeur. AM rijbewijs heb je ook zo gehaald.
 
Met een onverzekerde scooter mag je niet rijden. Sterker nog, je scooter moet minimaal WA-verzekerd zijn. Zelfs als je er niet mee rijdt. Je scooter niet verzekeren is onverstandig. Daar zijn drie redenen voor:

1: Word je aangehouden door de politie terwijl je op een onverzekerde scooter rijdt? Je krijgt een boete van € 450,00 (2023). Dat bedrag is exclusief administratiekosten.

2: Het RDW controleert periodiek alle bromfietsen (dus ook jouw scooter) op een WA-verzekering. Als je scooter niet verzekerd is, krijg je vanuit het RDW een boete: € 420,00 (2023).

3: Ga je de weg op met je scooter, dan ben je wettelijk aansprakelijk als je een ongeluk veroorzaakt. Is de scooter niet verzekerd? Dan moet je de kosten als gevolg van het ongeluk zelf betalen.

De boete die er extra bovenop kan komen is die van rijden zonder geldig rijbewijs!
 
Als je gepakt word krijg je 100% zeker een boete voor onverzekerd rijden. Bij een ongeluk heb je ook hele grote kans dat je geweerd gaat worden bij verzekeraars.
Post automatically merged:

ben gewoon 18
Geloof je het zelf?
Post automatically merged:

je kan natuurlijk ook gewoon een kind aanrijden of je nou een rijbewijs hebt of niet dat heeft er niet veel mee temaken
Ja, maar als je een rijbewijs hebt ben je gewoon verzekerd he. Dan word het gewoon geregeld.

Zonder verzekering ga je daar de rest van je leven voor opdraaien.

Dat ik dat moet uitleggen. Je bent wel echt een briljante jongen he?
 
Last edited:
2: Het RDW controleert periodiek alle bromfietsen (dus ook jouw scooter) op een WA-verzekering. Als je scooter niet verzekerd is, krijg je vanuit het RDW een boete: € 420,00 (2023).
Ik denk dat TS de scooter heeft geschorst. Al zou het me gezien het niveau niet verbazen dat dit niet het geval is.
 
Ik denk dat TS de scooter heeft geschorst. Al zou het me gezien het niveau niet verbazen dat dit niet het geval is.
Hij is inmiddels verzekerd
Post automatically merged:

Met een onverzekerde scooter mag je niet rijden. Sterker nog, je scooter moet minimaal WA-verzekerd zijn. Zelfs als je er niet mee rijdt. Je scooter niet verzekeren is onverstandig. Daar zijn drie redenen voor:

1: Word je aangehouden door de politie terwijl je op een onverzekerde scooter rijdt? Je krijgt een boete van € 450,00 (2023). Dat bedrag is exclusief administratiekosten.

2: Het RDW controleert periodiek alle bromfietsen (dus ook jouw scooter) op een WA-verzekering. Als je scooter niet verzekerd is, krijg je vanuit het RDW een boete: € 420,00 (2023).

3: Ga je de weg op met je scooter, dan ben je wettelijk aansprakelijk als je een ongeluk veroorzaakt. Is de scooter niet verzekerd? Dan moet je de kosten als gevolg van het ongeluk zelf betalen.

De boete die er extra bovenop kan komen is die van rijden zonder geldig rijbewijs!
Scooter is wa verzekerd inmiddels
 
Als je gepakt word krijg je 100% zeker een boete voor onverzekerd rijden. Bij een ongeluk heb je ook hele grote kans dat je geweerd gaat worden bij verzekeraars.
Post automatically merged:


Geloof je het zelf?
Post automatically merged:


Ja, maar als je een rijbewijs hebt ben je gewoon verzekerd he. Dan word het gewoon geregeld.

Zonder verzekering ga je daar de rest van je leven voor opdraaien.

Dat ik dat moet uitleggen. Je bent wel echt een briljante jongen he?
Ik snap je commentaar op mijn antwoord niet zo goed als je goed leest zie je dat ik alleen zei over dat je ook een kind kunt aanrijden met een rijbewijs
Post automatically merged:

Je hebt wel een hele domme moeder...en jij bent nog dommer dat zij is.... De appel valt niet ver van de boom.....................
SUKKEL, LOOSER, EIKEL, MAFKETEL.
ROT TOCH LEKKER OP..................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
houd je mond over mijn moeder ja luister jullie zitten allemaal scooter optevoeren en hartstikke illegaal te maken die dingen jullie zijn dan ook niet verzekerd hoor ik weet niet jullie zijn ook gewoon super dom moet je voor stellen dat je een kind met 70 aanrijd man dan ben je pas een sukkel loser eikel mafketel mijn scooter rijd 25 enige wat ik niet heb is een rijbewijs en dan zijn jullie zo boos ongelooflijk
 
Last edited:
houd je mond over mijn moeder
Jij bent je lieve moeder er zelf bijgehaald. Ik reageer hier op. Wat is het probleem?
enige wat ik niet heb is een rijbewijs en dan zijn jullie zo boos ongelooflijk
Volgens mij besef je niet hoe belangrijk het is om een rijbewijs/verzekering te hebben....
-------------------------------------------------------------
Aangezien het taalgebruik, welke deze door u georeerd wordt, maakt ik op dat uw opvoeding, mijns inziens, enigszins te kort is geschoten.
U kunt mij te allen tijden van enig repliek dienen...
 
Jij bent je lieve moeder er zelf bijgehaald. Ik reageer hier op. Wat is het probleem?

Volgens mij besef je niet hoe belangrijk het is om een rijbewijs/verzekering te hebben....
-------------------------------------------------------------
Aangezien het taalgebruik, welke deze door u georeerd wordt, maakt ik op dat uw opvoeding, mijns inziens, enigszins te kort is geschoten.
U kunt mij te allen tijden van enig repliek dienen.

Jij denkt dat je gewoon verzekerd bent als je zonder rijbewijs rijd? Haha.

Maakt geen reet uit of er verzekering op de scooter zit.
Nee tuurlijk niet dat weet ik zelf ook wel maar dat ik die bekeuring er niet voor krijg
Post automatically merged:

Jij bent je lieve moeder er zelf bijgehaald. Ik reageer hier op. Wat is het probleem?

Volgens mij besef je niet hoe belangrijk het is om een rijbewijs/verzekering te hebben....
-------------------------------------------------------------
Aangezien het taalgebruik, welke deze door u georeerd wordt, maakt ik op dat uw opvoeding, mijns inziens, enigszins te kort is geschoten.
U kunt mij te allen tijden van enig repliek diendienen.
Weet je je scheld me uit voor sukkel mafketel noem maar op en noemt me moeder dom omdat ik geen rijbewijs heb ik ben 18 mijn moeder is niet meer verantwoordelijk voor me hoezo is ze dan dom ? En je kan er wel omheen draaien en wat doms verzinnen over mijn taalgebruik maar als je even goed nadenkt dan weet je toch ook dondersgoed dat je net zo fout bezig bent of je nou op een opgevoerde scooter rijd of zonder rijbewijs in bijde gevallen ben je niet verzekerd
 
Last edited:
Back
Top