ZIPSP|Castrol said:Wie-o-wie kan me een stukje opweg helpen?
Ik hoop dat ik wat nuttige tips krijg.
Alvast bedankt.
ps. Deze kap was van Arno, toen 'ie hier nog op 't forum zat (blauw ICE frame)
DG SF2 said:Dat moet dan wel heel apart zijn wil het echt een reactie zijn geweest.
Primer wil nog wel eens reageren met plamuur, dan krijg je het 'eiland' principe. Ik blijf van mening dat Albastine er helemaal niks mee te maken heeft, en je met dat merk net zo goed een kap kan doen . Natuurlijk zit er wel verschil in, maar in die mate niet. Dat jij nu Albastine aanwijst als dader kan je niet onderbouwen aangezien jij vast en zeker niet meer weet of je dezelfde verhouding hebt gemengd bij de Albastine plamuur als dat van je spuiter. (om maar een voorbeeld te geven dat het geen eerlijke conclusie is)
Een reactie waar het van scheurt is zeldzaam, helemaal na zo'n lange tijd. Een gevolg is eerder mijn gok. Wat mij bij jou lijkt is spanning op de kap aangezien je zegt dat het eerder een tijdje is goed gegaan. Mijn gok staat op dat er op de 1 of andere manier druk op de kap is komen te staan, wat bij nog al veel mensen gebeurd in het polyester proces door de krimpeigenschappen.
TunedFox said:Die albestine zit in een tube en hoef je niet te mengen met een verharder? ZIt er al in.
Er de scheuren zitten op de overgang van plamuur naar de gewone kap.
ProjectRox said:Mwa die koplamp sloot niet echt goed aan dus had ik het daar maar ff over heen gedaan nog. Maar zal de mouse morgen dan wel pakken en ff goed schuren dan. Zal wel eens zien of ik er wat van kan maken. Het is nu echt goed hard en plakt niet meer zoals men vorige laag. Ben minder zuinig geweest met de verharder.
DG SF2 said:Dat zeg ik dus, niet te vergelijken met het plamuur vd spuiter!
De scheuren zitten 9vd 10x in de overgang van wat je gemaakt hebt met de gewone kap. Daar staat natuurlijk het meeste druk op.
Edit: Ik zie dat je wat er gezegd is over je kap problemen tegenspreekt, het is als hulp bedoeld. Geen kritiek
DG SF2 said:Die scheurtjes zijn vrij makkelijk te repareren. Ik doe het altijd door er eerst een V-vorm met de dremel in te maken. Altijd iets langer en breder als je scheur dus. Dit is om voldoende oppervlakte te maken voor je polyester/plamuur om het op te vullen.
Dan zorgen voor een ondergrond om het op te vullen, bijvoorbeeld een matje(hier kan je veel voor gebruiken) en glad schuren. Neem voor dit vullen rustig je tijd en gooi het niet zomaar dom vol. Liever in 3x goed dan in 1x fout.
Wat je verder in die kap wil maken weet ik niet,maar dat kan lastig worden. Je zal de vorm eruit moeten halen van wat je erin wilt hebben, door deze trillingen van bijvoorbeeld een dremel zou het kunnen gebeuren dat het gaat knappen.
TunedFox said:Het was niet als tegenspreken bedoeld
Maar je zegt zelf dat die albestine niet te vergelijken is met de plamuur van de spuiter. Dus zeg in principe dat het aan de albestine KAN liggen.
Maar ja, k baal er wel van. Was me eerste poly/plamuur ding maar ben er echt super lang mee bezig geweest.
ZIPSP|Castrol said:Bedankt voor de tip.
Aangezien bij nader bekijken bleek dat 't polyester tot ver onder de scheuren losgelaten was, heb ik gister maar besloten alles er toch af te 'slopen'. Hij is nu dus weer helemaal kaal en ik ga 'm ditkeer gewoon zelf (proberen) netjes dicht te maken. Ik kwam er dus ook achter dat er onder het koplamp gedeelte 2 sleuven zijn gefreesd/weggehaald ala Chezmo's ICE.
Als ik je reacties zo lees is 't dus 't beste om puur en alleen aan de achterkant van de gaten de matjes te leggen. Maar wanneer ik keek naar waar de scheuren ontstaan waren, was dat juist in de laag plamuur die daarop lag. De kap van een ICE is vrij flexibel en ik weet dus niet zeker of niet alsnog gaat barsten wanneer ik enkel de achterkant poly en de restruimte opvul met plamuur. Tips?
ZIPSP|Castrol said:Grappig dat ik precies aan die oplossing zat te denken. 2 aluminium stripjes over de gehele breedte of misschien in kruis vastgepolyesterd zullen toch wel voldoen? 't Word wel lastig om te werken wanneer de kappen vastzitten ivm 't beenschild waaraan 'ie dan vastmoet, dat is nog even een probleem.
Hoop dat 't nu een keer vrijwel vlekkeloos gaat.:X
TunedFox said:Dit is trouwens niet om mijn probleem tegentespreken (DG SF2) .