Baretta said:hmm, het lag idd al wat lang niet hard te worden, in me garage, daar is het 5 graden ofzo, ik had het om een uur of 5/half 6 aangebracht. Nu heb ik hem maar snel op me kamer gelegd, aangenamere temperatuur. Mischien iets te weinig verharder?? Ik had ongeveer 4 of 5 cm van zo;n rood straaltje verharder in ongeveer 4 cm (in ene pindakaaspot) hars gedaan, leek me wel netjes, dan duurt het drogen maar wat langer
Denne 2004 said:Weet iemand wat je moet doen als je hebt geplamuurd en alles hebt gelijk geschuurd ma nog geen verf erop gezet en mene plamuur begint na een dag te barsten??
Sibo said:Dan heb je er ws veel te veel plamuur op gesmeerd..
Of niet?
DG SF2 said:Ik zou hier toch niet zo luchtig overdoen als ik jou was.
Het heeft al een tijdje in een veel te koude ruimte gelegen, en dat is gewoon niet goed, en mede daardoor zal je mengsel nooit zijn optimale sterkte gaan krijgen in mijn ogen.
Hoeveel verharder je erin doet snap ik helemaal niks van, het komt op mij over als zijnde 4cm verharder met 4cm poly. Dat zou betekenen dat je het 50%-50% hebt gemengd en dat is VEEEEL teveel verharder, maargoed ik hoop niet dat je het zo bedoeld.
Sommige mensen zien het als gezeur, en ik heb dezelfde mening lange tijd gehad, maar dat laten drogen in een te koele ruimte, teveel verharder, te weinig verharder, dat het een dag nodig heeft om niet meer te pikken is voor mij reden genoeg het eraf te halen en overnieuw te beginnen.
Ik heb met zulke geintjes meegemaakt dat het na maanden in 1x knap zei, en het compleet los was. Daar ga je niet van lachen
Denne 2004 said:er zit waar een klein laagje plamuur op en het rare is dan mijn aangezet stuk niet barst maar mijn zijkanten da ik heb gemaakt wel
voor een foto zie op mijn scooterbase id: http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=25433
dna_mario said:waarom noemen jullie het eigenlijk - PUR-schuim , het is tog - PU-schuim ? ..
Tezzaahh said:Heeft iemand ooit wel eens gehad dat het gedeelte wat gepolyesterd is zacht werd toen je het ging schuren?
Het is me net overkomen..
Tezzaahh said:Verhaal
Hans F. said:ws. komt het omdat te lang op dezelfde plek schuurt en het heet wordt.
Tezzaahh said:Het was maar een dun laagje polyester..
ik heb er gewoon te veel afgeschuurd en nu zit ik op het purschuim gedeelte (heb het opgevuld met purschuim)
Dat is natuurlijk zacht en veert mee als je het indrukt (wat nu dus het geval is)
Ik ben 3 middagen bezig geweest om de goede vorm te krijgen. Ik ga het dus niet weghalen!
Waarom gaat alles fout ;(