How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
Oke dan maar even een foto:
133549387.jpg

Zoals je zelf misschien ook al ziet is het puntje niet symetrisch en dat zie je nogal goed als het licht er in zit! Ook is de 1ne kant iets lager als de ander. Dit komt doordat het de eerste 2 keer totaal mis was gegaan met polyesteren!
Ik wil het nu dus gelijk maken. Ik kan het natuurlijk plamuren maar kan niet teveel plamuur gebruiken omdat het licht anders niet meer past!

Wat nu?

Tezzaahh said:
Oke dan maar even een foto:
133549387.jpg

Zoals je zelf misschien ook al ziet is het puntje niet symetrisch en dat zie je nogal goed als het licht er in zit! Ook is de 1ne kant iets lager als de ander. Dit komt doordat het de eerste 2 keer totaal mis was gegaan met polyesteren!
Ik wil het nu dus gelijk maken. Ik kan het natuurlijk plamuren maar kan niet teveel plamuur gebruiken omdat het licht anders niet meer past!

Wat nu?

Net iets teveel poly gebruiken zodat je licht niet meer past en dan gaan schuren totdat het er netjes inpast, dat is de enige manier om het zonder naden en mooi strak erin te krijgen. Lastig werk, en soms ook frustrerend ;). maar het resultaat is er wel naar.

Tezzaahh said:
Stel nou je bent een polyester n00b..
en je heb te weinig verharder gebruikt en het geen wat je gepolyesterd heb word niet droog. Wat doe je dan?

Ik heb het uiteindelijk maar allemaal weggebeund en opnieuw gepolyesterd!

je kan het goed oplossen/reinigen met aceton,
vaak helpt het ook om er bv. een warme lamp op te zetten.

Hans F. said:
je kan het goed oplossen/reinigen met aceton,
vaak helpt het ook om er bv. een warme lamp op te zetten.

redelijk risico wat je neemt, je kan de reactie niet voldoende versnellen, dus nog steeds een zwak oppervlakte. Of door een teveel aan hitte je hechting verpesten, of het kan goed uitpakken :P.

Edit: Over de lamp erop zetten heb ik het nou over.

Dan zou bij mij dus heel me kap wegsmelten :+
Ik heb nu net de 4de laag polyester er op geplakt!
Hopen dat het nu dik genoeg is en dat koplamp niet meer past!

Ik heb een potje met een klein laagje thinner er in! Daar stop ik me kwast elke keer in en zo kan ik steeds de zelfde kwast gebruiken. Voor dat je begint wel eerst goed de kwast schoonmaken!

in me dat Dashboard-plastic zitten vershcillende scheuren, dit valt allemaal te polyesteren?? En waar moet ik op letten??

Greests, alvast thnx.

DG SF2 said:

Ja gewoon dat spul van je beenschild zeg maar, allemaal 1 pot nat.. je kent het wel, het zijnn gewoon schuerne, goed te Polyesteren, maar pakt Polyester Hars goed op dat spul?

Baretta said:
Ja gewoon dat spul van je beenschild zeg maar, allemaal 1 pot nat.. je kent het wel, het zijnn gewoon schuerne, goed te Polyesteren, maar pakt Polyester Hars goed op dat spul?

Als jij de voorzorgs maatregelen neemt om het goed te laten hechten wel.

Dus dat wil zeggen: maak je oppervlakte ERG goed ruw, en zorg daarna dat het perfect stof en vet vrij is. Gebruik dan de juiste hoeveelheid verharder en hars, en je komt als het goed is geen problemen tegen :) dat materiaal is niet het lekkerste om mee te werken maar het kan wel. Kwestie van goed opletten.

DG SF2 said:
Als jij de voorzorgs maatregelen neemt om het goed te laten hechten wel.

Dus dat wil zeggen: maak je oppervlakte ERG goed ruw, en zorg daarna dat het perfect stof en vet vrij is. Gebruik dan de juiste hoeveelheid verharder en hars, en je komt als het goed is geen problemen tegen :) dat materiaal is niet het lekkerste om mee te werken maar het kan wel. Kwestie van goed opletten.

Dus, dat RUW maken, houd dat in Schuren met ene Grove korrel of juist een Fijna, ik heb nu Redelijk/Goed/snel:P geschuurd met 400 als het goed is, ik wete neit precies, vrij fijn iig. ik zal het nog verder schuren, en gewoon 2-4 % verharder tog? de hars kan je zeker het beste in een oud plastic bakje doen ofzo, want die kan je weggooien tog als je klaar bent, die laatste hars...

Baretta said:
Dus, dat RUW maken, houd dat in Schuren met ene Grove korrel of juist een Fijna, ik heb nu Redelijk/Goed/snel:P geschuurd met 400 als het goed is, ik wete neit precies, vrij fijn iig. ik zal het nog verder schuren, en gewoon 2-4 % verharder tog? de hars kan je zeker het beste in een oud plastic bakje doen ofzo, want die kan je weggooien tog als je klaar bent, die laatste hars...

Ruw maken doe je met een groffe korrel. Korrel 60, 80 of op zn hoogst 120.
Ik doe het zelf altijd nog wat erger, en pak een dremel zet een schuurkopje erop en ga daar even goed mee bezig, zodra je de hars en plamuur erover zet vul je wat je te diep hebt gemaakt met de dremel meteen weerop en zie je er dus niks van terug in het eindresultaat. Maargoed dit heef mijn persoonlijke voorkeur, een groffe korrel schuurpapier moet het ook doen.

DG SF2 said:
Ruw maken doe je met een groffe korrel. Korrel 60, 80 of op zn hoogst 120.
Ik doe het zelf altijd nog wat erger, en pak een dremel zet een schuurkopje erop en ga daar even goed mee bezig, zodra je de hars en plamuur erover zet vul je wat je te diep hebt gemaakt met de dremel meteen weerop en zie je er dus niks van terug in het eindresultaat. Maargoed dit heef mijn persoonlijke voorkeur, een groffe korrel schuurpapier moet het ook doen.

Ai thanx man, morgen ff schuren/beginnetje maken met polyesteren, nu Biologie leren ...:P en pitten

slapa lekkr allemaal HajetoW

Baretta said:
Hoelang meot dat spul eigelijk drogen? Ongeveer?(A)

Dit topic doorlezen voordat je vragen gaat stellen kan geen kwaad, ben er zeker van dat het er meerdere keren in staat.
Laat het een uurtje liggen dan hoort het goed te verwerken zijn, mits je het op een goede temperatuur laat liggen drogen.. 15graden of meer.

DG SF2 said:
Dit topic doorlezen voordat je vragen gaat stellen kan geen kwaad, ben er zeker van dat het er meerdere keren in staat.
Laat het een uurtje liggen dan hoort het goed te verwerken zijn, mits je het op een goede temperatuur laat liggen drogen.. 15graden of meer.

hmm, het lag idd al wat lang niet hard te worden, in me garage, daar is het 5 graden ofzo:P, ik had het om een uur of 5/half 6 aangebracht. Nu heb ik hem maar snel op me kamer gelegd, aangenamere temperatuur. Mischien iets te weinig verharder?? Ik had ongeveer 4 of 5 cm van zo;n rood straaltje verharder in ongeveer 4 cm (in ene pindakaaspot) hars gedaan, leek me wel netjes, dan duurt het drogen maar wat langer:P

Weet iemand wat je moet doen als je hebt geplamuurd en alles hebt gelijk geschuurd ma nog geen verf erop gezet en mene plamuur begint na een dag te barsten??

Denne 2004 said:
Weet iemand wat je moet doen als je hebt geplamuurd en alles hebt gelijk geschuurd ma nog geen verf erop gezet en mene plamuur begint na een dag te barsten??
polyesteren dus:P

Status
Not open for further replies.
Back