This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
Raceroxie said:
Polymatjes krijg je nooit helemaal vlak, je zal er dus altijd nog wel een (aantal) laag(jes) plamuur overheen moeten doen.

Pur zou je kunnen laten zitten maar ik vind het fijner alst weg is, maar maakt verder niets uit.

Owkeej, ik weet weer genoeg, dat wordt dus weer lekker beunen deze week
 
Hey heb een vraagje voor de mensen die hier veel van kennen : hoe werk je het best een voorlip van een booster in want ben hier nog al een n00b in :$ en zou niet weten hoe je eraan moet beginnen.
 
Ik zag hier in deze topic iemand die de naad van zijn bcd achterkap voor booster spirit wou wegwerken. Ik wil hetzelfde, ik heb nu de binnekant met matjes gepolyesterd maar wat is nu het beste: dat ik heel de naad op een of andere manier wegschuur,zaag,snij,frees,... en dan plamuur erover, of moet ik gewoon over de naad polyesteren en plamuren? Maar dat laatste lijkt me niet handig omdat je dan een grote verdikking krijgt over de hele middellijn van de kap ?
 
Ik heb niet gewacht op een antwoord, ik heb het gewoon geprobeerd en het houd goed. Maar ondertussen is een ander probleem opgedoken. De plamuur word niet heel hard. Waarschijnlijk heb ik te weinig verharder gebruikt (alhoewel me dat zou verbazen want er moest maar 2% in en kheb er toch een ferme scheut bijgedaan, het was trouwens niet zo veel plamuur) en toch wil het nu niet heel hard worden, het ligt al paar uur te drogen... Wat kan ik nu doen? Het is niet zo makkelijk te schuren en ik zou men kap nog mooi willen krijgen ...
 
Hey

- Ik heb geen tijd/zin om het zo snel op te zoeken ;

Ik ben bezig met mijn kap van me rox , maar ik blijf hèèèle lichte bobbeltjes/huiltjes voelen..

wie weet hoe ik dit strak kan krijgen ?

BVD :*
-Anthony
 
hej jonges.. kep ook ff een vraagje bij me area voorkap zit een scheurtje kun je via polyester hars enzo.. alles weer mooi heel krijgen.. en dat t dan ook nooit meer van elkaar schiet?
 
nooit meer is groot woord, je kunt het wel fixxen jah. maar niet met alleen hars, ook polymatjes
 
tnt voorlicht @ rox

heyy
ik heb een vraag
hoe werk je een tnt voorlicht in op een rox?
heeft er iemand mss een paar fotos van?
 
ik ga binne kort mijn zip achter kappe aan elkaar make(oudmodel) iemand nog tips wat ik beste kan doen.. zodat het niet kapot barst ofzo?
 
hey

ik heb ook een vraagje, als jullie van dat schuim gebruiken om over te polyesteren. hoe krijgen jullie dat erna dan van elkaar?

grtz
 
met een beetje vasiline of zilver folie uit de keuken, is al een paar keer vermeld,

maare, de eerste how to, met die sr, kan je dan niet beter als de plamuur shit is opgedroogd daar NOG een matje overheen smeren voor de stevigheid? als die hard is kan je em weer zo strak krijgen als je zelf wil
 
Heb ook een vraag roll
Ik heb een booster Next waarvan in de voorkap een klein scheurtje inzit. Nou is dit scheurtje niet zomaar een scheurtje, want het zit onder de lichten, helemaal rondom waardoor je dat nogal kunt bewegen... Kun je dit weer aan elkaar poliesteren, of zal dit gewoon weer loskomen?
Heb gistere een poliesterset gekocht, en zou het morge es proberen.

foto:
 
Last edited:
Lijkt me niet he want het is al sevig genoeg denks. En het moet niet te zwaar worden:!
 
Raceroxie said:
Polymatjes krijg je nooit helemaal vlak, je zal er dus altijd nog wel een (aantal) laag(jes) plamuur overheen moeten doen.

Ik plamuur m'n golfsurfplankjes nooit en toch zijn die glimmend glad....
 
Hans F. said:
Ik plamuur m'n golfsurfplankjes nooit en toch zijn die glimmend glad....

Hoeft ook niet altijd, als je met een mal werkt is het superglad hoef je niks meer te plamuren
 
mijn mono is ook alleen met poly bedekt , en is 100% glad...alleen een paar kleine pitjes opgevuld met plamuur...
 
wolfie said:
Hoeft ook niet altijd, als je met een mal werkt is het superglad hoef je niks meer te plamuren

glassing bij surfplanken is niet binnenstebuiten aangebracht mbv een mal, maar gewoon door een kern van foam te lamineren. En ja, dat wordt perfect glad.
 
Nou mensen, na het lezen van dit topic en het stellen van verschillende vragen ben ik de confrontatie met het polyesteren aan gegaan !

Ben begonnen met alles aanschaffen (logich) en de hars klaar maken in een mooi plastic bekertje !!
Snel een foto gemaakt en aan het werk gegaan



Hier het oppervlak dat gepolyesterd gaat worden !!



Jaja mensen, het wordt een heuse monoseat op een ark Ik heb het nog nooit eerder gezien, mss iemand anders ? 'k Zou graag foto's zien !!

Maarja, hier het resultaat na het eerst matje !



Wat ik nou niet wist was dat het ook nog is agressief was
Hier het bekertje na het polyesteren 8P



Dat was dus een hele ervaring voor de 1e keer .

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van de vorderingen !!
(soon zal wer een project pagina komen denks ...
 
Volgens mij heb je echt veel en veel te veel gebruikt

En het is helemaal niet aggreseif :? Kweet niet wat jij voor goedkoop bekertje hebt gebruikt maar dat is bij mij nog nooit gebeurd
Ben benieuwd naar het resultaat. Netjes afwerken met polyester plamuur (dunne lagen), afwerken met spuitplammuur, en schuren maar.
 
niemand?
 
Status
Not open for further replies.