How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
Ik heb ff een vraagje !

Wat is het slimste !?
Eerst de lak van de kap schuren, dan polyesteren en plamuren.
Of eerst polyesteren en plamuren en dan schuren ?
 
Op het moment bezig om een achterkap te maken voor een vriend, die binnenkort zelf ook een project gaat starten:D
We zijn nu zo’n 5 uurtjes bezig geweest en de monoseat begint al goed glad te worden;)

88dde2a107.jpg

f59493eecf.jpg

dfccd71687.jpg

0e9d8efac9.jpg

3c1d4c0095.jpg

ba061da466.jpg

f157a7a83f.jpg

56bbd11187.jpg

eb45b32272.jpg

565295e596.jpg
 
ik heb een vraag ik heb een firefox waar de koplamp zit is zo in ham ik wil dit ook dicht hebben en dicht maken weaar kan ik gat beste mee op vullen ? kan iemand me helpen
 
mooi werk al van die monoseat , wil wel het eindresultaat zien als die kap af is ... want is presies wel nog niet 100 % afgeschuurd ...
 
Alleen jammer dat die aerox achterkant ( lees : monoseat + zijkappen + z-kappen ) steeds minder speciaal worden. Ik zeg niet dat het niet mooi is , het is juist super vet !! Alleen is het zonde dat je het vaker gaat zien , 2 jaar terug was je DÈ man als je zo'n ding op je rox had gebouwd , tegen woordig niet meer , zonde !!

Daarom ben ik blij dat ik nu iets anders aan het maken ben op me roxje , wel met achterkappen en achterzite eraan vast , maar dan een totaal andere vorm dan orgineel..

Greets
- Anthony :*
 
ik wil mijn achterkappen ook strak zetten maar hoe moet ik die kap er dan op krijgen?ofwat moet ik weg slijpen van me frame. ik wil aan elkaar zetten z-kappen achterkappen en monoseat
 
maja, nou las ik vandeweek dat onder et rije polyestere ken afbreke, ken dat of is dit gewoon reinste bull shit, ik heb namelijk een leuk ideetje voor mene kappen

db-tuning
 
eej ik had een vraagje, je kan toch ook eerst een mal maken, poly erover en daarna de mal verwiijderen, tenminste licht aan je vorm, dus een mal maken insmeren met bijewas of zoiets, polyen wachten tot het hard is en dan plamuren ect. iemand hier ervaring mee?? graag wat info
 
blackwidow said:
eej ik had een vraagje, je kan toch ook eerst een mal maken, poly erover en daarna de mal verwiijderen, tenminste licht aan je vorm, dus een mal maken insmeren met bijewas of zoiets, polyen wachten tot het hard is en dan plamuren ect. iemand hier ervaring mee?? graag wat info

Neem bijvoorbeeld purschuim, dat kan je makkelijk in vorm raspen/schuren. Vervolgens matjes erover, plamuren en schuren..

kap1.jpg


kap3.jpg


kap4.jpg


kap5.jpg


kap7.jpg


kap8.jpg



Voor nog een paar poly foto's: http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=73781
 
jah dan heb je al die pur in je kap zitten das nie mn bedoeling...
 
hier een paar fotos van me typhoon waarmee ik bezig ben (nog niet af uiteraard :) heb gepoliert met die potjes van albastine

http://img2.imageweb.info/viewimage.php?file=/img2/Trn25851.jpg
http://img2.imageweb.info/viewimage.php?file=/img2/HtZ25922.jpg
http://img2.imageweb.info/viewimage.php?file=/img2/eK925951.jpg

Heb dus een monoseatje gemaakt achterop,en me kap onder me buddy aan me zijkappen gemaakt ala kiesler style :P en nog wat gaten in me voorkap dichtgemaakt wat allemaal zo glad als een aal moet worden,kortom genoeg werk :P maar begin is er
 
Als we dan toch een beetje met SR bezig zijn :P

Ik ben bezig met men "kontje". Maar het valt vies tegen om alles gelijk te houden.
DSC05145.JPG


Hoe werken jullie grote gaten af? dus 0,5 a 1 cm diep? Overtrekken met polyester of gewoon weg smeren met plamuur?
 
Last edited:
Ook ff een vraagje van mij kant...

Als je met pur hebt gespoten en afgewerkt ga je er vorm inbrengen.
Daarna leg je er matjes en hars overheen.

Maar als dat nu goed gedroogt is dan je dat dan schuren en spuiten of moet je er eerst nog een klein laagje plamuur overheen maken.

En moet je dat pur er later onder wegsnijden of kan je dat gewoon laten zitten ?
 
Last edited:
Project Beta said:
Ook ff een vraagje van mij kant...

Als je met pur hebt gespoten en afgewerkt ga je er vorm inbrengen.
Daarna leg je er matjes en hars overheen.

Maar als dat nu goed gedroogt is dan je dat dan schuren en spuiten of moet je er eerst nog een klein laagje plamuur overheen maken.

En moet je dat pur er later onder wegsnijden of kan je dat gewoon laten zitten ?
Polymatjes krijg je nooit helemaal vlak, je zal er dus altijd nog wel een (aantal) laag(jes) plamuur overheen moeten doen.

Pur zou je kunnen laten zitten maar ik vind het fijner alst weg is, maar maakt verder niets uit.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top