How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
waar ga jij die polyesterhars opsmeren? tuurlijk moet je matjes gebruiken en die insmeren :) zoals op de eerste pagina dus.. daar worden toch ook niet al te grote gaten dicht gemaakt.
 
heb ik ook gebruikt om mijn spatbord te maken ik vond de gaten iets te groot, de mal zat vol blutsen :P beter gebruik je van die vogeltjesdraad, draad met allemaal kleine vierkantjes in..
 
ik heb dus vandaag men underseat proberen te polyesteren maja
ik had dus als mal een soort gaas met heele fijne gaatjes in
dit is dus de eerste x dat ik met poly werk
ik heb dus eerst de glasvezelmatten enzo geplakt met
poly hars ( der stond op dat je 4% verharder erbij moest doen) ik dat dus gedaan en een tijdje laten drogen
hij werd maar niet droog / hard en hij liet beetJ los als je hem op de kop hield
nu zitten er overal van die vouwen / rimpels in :(
ik snap er eigenlijk helemaal geen zak meer van
weet iemand misschien wat ik verkeerd heb gedaan ??
 
kristoff said:
heb ik ook gebruikt om mijn spatbord te maken ik vond de gaten iets te groot, de mal zat vol blutsen :P beter gebruik je van die vogeltjesdraad, draad met allemaal kleine vierkantjes in..
Doe je toch tape over het gaas heen;) poly hecht er ook niet, werkt due perfect.
 
Poly altijd bij een goeie temperatuur (staat ook op ver verpakking) Als het te koud is hard het niet uit.
Als je teveel verharder gebruikt gaat de poly roken, dat is niet erg. Het wordt ook heet, hoeft ook niet erg te zijn. Maar als je teveel verharder gebruikt wordt het resultaat ook bros; het heeft niet de volledige sterkte die het zou kunnen hebben.

Als je poly niet uithard heb je te weinig gebruikt. Dat overkomt je maar een paar keer, daarna krijg je meer gevoel voor hoeveel je moet doseren.
 
ik gebruik meestal die potten van albastine en dan gewoon gaas gebruiken en ik meng het dan gewoon op het oog en meestal is het goed wanneer het spul roze wordt en dan kwak ik het zooitje op me kappen en duurt meestal uurtje ofzo totdat je kan schuren
 
Cipher said:
Poly altijd bij een goeie temperatuur (staat ook op ver verpakking) Als het te koud is hard het niet uit.
valt opzich best wel mee hoor, ik heb bij temperaturen van rond de 10 graden gepolyed en resultaat is gewoon hetzelfde. Moet wel zeggen dat ik altijd wat meer harder gebruik dan nodig, zodat het sneller hard wordt en je lekker snel kan doorwerken.
 
piaggotuning said:
ik gebruik meestal die potten van albastine en dan gewoon gaas gebruiken en ik meng het dan gewoon op het oog en meestal is het goed wanneer het spul roze wordt en dan kwak ik het zooitje op me kappen en duurt meestal uurtje ofzo totdat je kan schuren
Dat van mij is dus binnen 15-20 minuten volledig hard.
 
antho_nitro said:
heyy
ik heb een vraag
hoe werk je een tnt voorlicht in op een rox?
heeft er iemand mss een paar fotos van?

Voor zo voorlichten van een rox in te werken is het vrij simpel:
Je neemt het voorlicht (TNT, BCD, om het even wat..)
En aan de randen van de voorkap die je siliconelijm. Zoals TEC7, FIX ALL,...
Je lijmt gewoon het voorlicht er in.
Laat dit goed drogen en zie dat het stevig is.
Daarna de randen afwerken me plamuur :)
Hier gebruik ik geen matjes, had dit 1st ook geprobeert en was dik mislukt :D

Hopelijk heb je er wat aan :)

Heb ook nog ergens foto's, zal zien dat ik ze eens geupload krijg :)
 
Bunny said:
Hier gebruik ik geen matjes, had dit 1st ook geprobeert en was dik mislukt :D
Polyester hars zonder polyester iis minder sterk dan met matjes. Voor het maken van een lichtunit zou ik zeer zeker wel matjes gebruiken.
Voor kleine oppervlakken is het gebruik van matjes niet echt nodig, als het hars maar kan hechten op de rest van het oppervlak (goed schuren en otnvetten dus)

Ik begin over een poosje mn F-50 volledig op te knappen en kan dan ook weer lekker aan de slag met poly :P
Gebruiken jullie trouwens handschoenen? En zo ja, waar halen jullie die?
Ik druk vaak de matjes een beetjes aan met mn vingers, maar dat is niet echt handig zondere handschoenen :P
 
Cipher said:
Polyester hars zonder polyester iis minder sterk dan met matjes. Voor het maken van een lichtunit zou ik zeer zeker wel matjes gebruiken.
Voor kleine oppervlakken is het gebruik van matjes niet echt nodig, als het hars maar kan hechten op de rest van het oppervlak (goed schuren en otnvetten dus)

Ik begin over een poosje mn F-50 volledig op te knappen en kan dan ook weer lekker aan de slag met poly :P
Gebruiken jullie trouwens handschoenen? En zo ja, waar halen jullie die?
Ik druk vaak de matjes een beetjes aan met mn vingers, maar dat is niet echt handig zondere handschoenen :P

Ik gebruik die handschoentjes altijd wat bij de tankstations hangen.
 
ik gebruik van die doktershandschoentjes :P

anyway voila:
mijn spatbord is af, niet afgewerkt omwille van de stevigheid. hoe meer je eraf schuurt, hoe minder stevig, hoe eerder het weer breekt. de uitlaat zit er toch voor dus zie je er niet zo veel van :P die hele hoek was er dus af..
ja hij is gespoten maar er ligt stof op, als het gepoetst is blinkt het meer (metallic zwart kleurtje) +ralf+

STA40013.jpg


underseat is zo goed als.. rechtergat van richtingaanwijzer nog beetje bijschuren en dan naar de spuiter ermee.

STA40015.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top