How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
Hey, ik wil dus wat met mijn voorkap van mij area doen. ik wil dus van die voorkap 1 geheel maken (dus ook dat plastic/glazen kap)

MAAR!!.. nu was mijn vraag, kan ik daar gewoon polyester matjes over heen leggen enz, dat dat wel blijf hechten?

en dat het niet lelijk word naderhand?

iik hoor het wel! groeten
 
hermantemmen said:
waar haal je die matjes en dat polyster weg dan?
Bij de meeste "doe het zelf" zaken hebben ze wel zo'n polyestersetje.
Je hebt er van verschillende merken. Wel goed lezen dat je de juiste neemt :)
 
Kun je nie gewoon met pur-schuim spuiten en daarna plamuren?
vertelde een kennis me dat het zo ook wel kon...
of raden jullie me dat af?

Dennis
 
dan zou ik na de purschuim een laag met polyestermatjes eroverheen doen. anders gaat dat plamuur ook meebewegen en dan gaat het breken.
 
Addicted said:
Kun je nie gewoon met pur-schuim spuiten en daarna plamuren?
vertelde een kennis me dat het zo ook wel kon...
of raden jullie me dat af?

Dennis


dit heb ik dus even op een klein kapje uitgeprobeerd, voordat ik aan de kap begon waar ik t nodig had en zoals Erwin. al zegt,.. het breekt.
Gewoon het pur schuim in vorm schuren/snijden.. en dan een matje erover leggen. zorgen dat die basis lekker stevig is anders heb je geheid problemen
 
ThundeRRacing said:
over pur schuim heen gaat ni tenminste als er geen plastci plastic filoe word gebruikt

thanks :)

lekker duure troep..
200 Gram polyester plumuur - 7.49
Polyester mat - 9.49
Polyester hars 500 ml - 11.79 :o
en dan dat purschuim ook nog 6 euro ofzo...

Gelukkig kappen kunnen kopen voor 20 euro :D
 
Hey,

Ik ga vanmiddag ook even proberen Poly'en, nl mijn achterkappen van men next. hoe begin ik hier het best aan? Eerst het middenstuk vastwerken aan de 2 zijkappen?
En die 2 gaten die overschieten voor de spoiler aan te bevestigen, die ook dicht poly'en voor de sterkte?
en tot slot, als ik de achterkant wil dichtwerken, hoe pak ik dat het best aan? eerst werken met lagen aan de buitenkant tot het sterk genoeg is, en dan verder verstevigen langs de binnenkant?

mvg
 
0u17aw said:
Hey,

Ik ga vanmiddag ook even proberen Poly'en, nl mijn achterkappen van men next. hoe begin ik hier het best aan? Eerst het middenstuk vastwerken aan de 2 zijkappen?
En die 2 gaten die overschieten voor de spoiler aan te bevestigen, die ook dicht poly'en voor de sterkte?
en tot slot, als ik de achterkant wil dichtwerken, hoe pak ik dat het best aan? eerst werken met lagen aan de buitenkant tot het sterk genoeg is, en dan verder verstevigen langs de binnenkant?

mvg

Heb je een foto van de kappen die je aan mekaar wilt verwerken?
Dan is het namelijk wat makkelijker om uitleg te geven
 
als je de Z kappen en de monoseat op een aerox aan mekaar "plakt" met polyester en daarna gaat schuren schuur je dan niet je hele mat weg ? waardoor de kappen weer losvallen?
of moet je niks schuren nadat je die mat erop hebt gelegd en meteen plamuur erop en dna schuren of hoe zit dat eigenlijk?
 
Je moet de kappen eerst gewoon in elkaar schroeven, daarna plak je polyester aan de binnenkant (ter versteveging, dus dikke geweven matten zijn wel handig) en dan doe je aan de buitenkant ook wat glasvezel matjes (niet te dik) zodat je het nog mooi glad/strak/vloeiend kunt plamuren.
 
Sandor said:
als je de Z kappen en de monoseat op een aerox aan mekaar "plakt" met polyester en daarna gaat schuren schuur je dan niet je hele mat weg ? waardoor de kappen weer losvallen?
of moet je niks schuren nadat je die mat erop hebt gelegd en meteen plamuur erop en dna schuren of hoe zit dat eigenlijk?

mat aan de binnekant van de kap leggen, en dan de buitenkant plamuren.

edit: InsaneMaleBrain was net iets eerder;)
 
ok, zo zit dat dus,
ik lag al te brainstormen hoe zoiets nu eigenlijk kon, is het dan sterk ?
voor met dagelijks geberuik te rijden, want lijkt me niet echt stevig
 
je kunt ook enaan de binnenkant matjesdoen en aan de buitenkant stuk of 3/4 matjes...
Als je het laatste matje er op legt en die goed in smeert met hars, kun je er een stukje folie overheen doen en dan uit laten harden.. Wacht ot het is uitgehard en je haalt het folie er af.. heb je gelijk een mooi strak begin..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top