How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
InsaneMalebrain said:
Heb je een foto van de kappen die je aan mekaar wilt verwerken?
Dan is het namelijk wat makkelijker om uitleg te geven

Pic toestel is kapot :)

Point is, ik wil mijn BCD zijkappen aan mekaar poly'en zoals ze bij heavymotor hebben gedaan.

Zodus : http://www.heavymotor.com/photos/r14.jpg
http://www.heavymotor.com/photos/r20.jpg

de drie delen zelf (zijkappen en tussenkapje) heb ik al aan mekaar gepolyd.
Maar ik zou nu geen idee hebben hoe ik dat vlak moet dichtwerken enz. waar het achterlicht zit. De ene zegt met karton, de andere zegt met schuim, de ene zegt van binnen alle matjes leggen, de andere zegt langs buiten..
ik wil et gewoon mooi egaal en strak krijgen.
Zelf denk ik aan schuim, en daar folie over zodat ik die er nog altijd kan uithalen als het polywerk klaar is. maar mijn papie raad me aan om met karton te werken en langs de binnenkant al de matjes te leggen.
 
0u17aw said:
Pic toestel is kapot :)

Point is, ik wil mijn BCD zijkappen aan mekaar poly'en zoals ze bij heavymotor hebben gedaan.

Zodus : http://www.heavymotor.com/photos/r14.jpg
http://www.heavymotor.com/photos/r20.jpg

de drie delen zelf (zijkappen en tussenkapje) heb ik al aan mekaar gepolyd.
Maar ik zou nu geen idee hebben hoe ik dat vlak moet dichtwerken enz. waar het achterlicht zit. De ene zegt met karton, de andere zegt met schuim, de ene zegt van binnen alle matjes leggen, de andere zegt langs buiten..
ik wil et gewoon mooi egaal en strak krijgen.
Zelf denk ik aan schuim, en daar folie over zodat ik die er nog altijd kan uithalen als het polywerk klaar is. maar mijn papie raad me aan om met karton te werken en langs de binnenkant al de matjes te leggen.
Vaders hebben altijd gelijk:P
Dit keer ook dus:D;)
 
AirWolf said:
Ik heb dat spul bij een autozaak gezien. Maar dan zal ik ff bij halfords kijken voor plamuur.
Probeer wel alles van een merk te nemen om geen risico te lopen. Ik weet nl niet of je verschillende merken zomaar door elkaar kan gebruiken.
Bij spuiten kan het iig al niet dusjah zal het met poly en plamuur niet gaan proberen.
 
0u17aw said:
hehe, maar dan vraag ik je, hoe kun je mooi symmetrisch werken als je het met karton gaat modelleren :s
Je moet gewoon de buitenkant afdichten dit kan dmv karton vasttapen maar je kan ook gewoon tape over de hele kap plakken. Alleen bij zo'n groot opp heb je kans dat dat door gaat buigen dus ik zou er karton onder doen.
Verder snap ik niet echt wat je bedoeltmet symmetrisch als je het karton er gewoon goed voor legt en je legt de matjes van binnen dan is het al bijna strak.
 
Raceroxie said:
Probeer wel alles van een merk te nemen om geen risico te lopen. Ik weet nl niet of je verschillende merken zomaar door elkaar kan gebruiken.
Bij spuiten kan het iig al niet dusjah zal het met poly en plamuur niet gaan proberen.

Zal proberen alles van mototip te krijgen.

En ik ga dus niet meer ene aeorx voorkap in men underseat verwerken omdat er dan rommel in zou komen volgens mijn vader en dus 1 grote drek ophoping..... Dus neem gewoon ene kiesler underseat (jahwel die ook met gaten :P) en dat wil ik dus ook 1 geheel van maken. En nu zag ik die stage 6 aerox
stage6_aerox_3.jpg


En nu vraag ik mij dus af: hoe heeft ie dat zo voorelkaar gekregen bij dat lichtje? Want zo'n inham wil ik er dus ook in (weet niet hoe je het anders moet zeggen) zodat ik daar ook een lichtje in kan bouwen (omdat ie streetlegal moet zijn).
 
Volgens mij is dat te koop ofzo, die goude aerox uit belgie die er elke meeting is heeft dat geloof ik ook, alleen dan met een rood lichtje
 
Mmm dan wordt het dus zoeken.

Edit:
OPTISCHE VERANDERINGEN
* BCD Achterkappen, voorspatbord, achterspatbord en koplamp
* Origineel bewerkte voorkappen en onderkap
* BCD onderkap aangepast en achterlicht ingewerkt

Hebben ze zelf gedaan dus blijkbaar.
Maar hoe hebben ze het egdaan... Dat wordt dus ff uitzoeken.
 
Last edited:
Daar zeg je wat. Tis ook nog waar. Maar dat ding is wel duur. Moet dus 1 hebben maar heb geen zin om er 95 euro voor te dokken als ik em toch verbouw.... Dus moet maar ff zoeken voor een 2de hands.
 
hey,

Ik ben aan het poly'en met een uitwendige mal van karton, matjes komen dus langs de binnenkant. Maar dat karton moet er natuurlijk nog afkomen.
Ik heb al veel gehoord om er huishoudfolie voor te gebruiken. Maar hecht poly daar niet aan vast? Kan iemand dit bevestigen dat ik de folie erna gewoon kan aftrekken? :)

mvg
 
Ik heb vandaag een gat in mijn slider kapje dicht gepoliesterd (waar het framenummer achter zit), maar het duurt wel erg lang voordat ie uitgehard is!

Op de verpakking staat 20minuten, het duurt nu al 6 uur en hij is nog niet goed droog. Komt dit door de temperatuur? Op de verpakking staat niet gebruiken bij een temperatuur lager dan 10*C en vanmiddag was het 15*C.

Zal nu niet gaar zijn als het dan eindelijk is uitgehard of maakt dit verder niet uit of het heeeeel lang duurt?
 
is plamuur op zich steving? bv om espace luchthappers op een voorkap van een booster te plamuern... of moet ik hier ook even met matjes rond werken? En kan je dikke lagen plamuur leggen? of moet dit voor de stevigheid in lagen gedaan worden?
 
Dennis said:
dan heb je niet genoeg verharder erdoorheen gedaan

Nu zal wel niet, er stond 3% op de verpakking, maar ik heb het niet afgemeten oid. Het is nu na 24 uur nog niet droog, zit er nu met de föhn op. Zal het uiteindelijk wel goed drogen of zal het nu altijd een beetje slap blijven?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top