StuntSnuiver
Slider Invasie!
Als je aan de binnenkant poly doet en aan de buitenkant de scheur vult met plamuur gebeurt er niks. Van die mm plamuur gaat het echt niet meer scheuren.
Plamuur is zeker niet sterk te vergelijken met lak bijvoorbeeld. Glasvezelplamuur is daarentegen wel sterker.
hoelang duurt het ongeveer vooraleer de polyester uitgehard is?
bij een temperatuur van 20°c
Hoe meer verharder hoe sneller het hard klopt niet, dan kan het zelfs voorkomen dat het totaal niet hard, ik heb nooit exact lopen afmeten en heb nog nooit problemen gekregen ofzo.
Je hebt ook verschillende harders, die uitgehard zijn na bijvoorbeeld 10 minuten, 20 minuten of 40 minuten enz...
Ik geloof je wel vanaf hier :+Teveel is niet goed maar het heeft echt wel invloed op de uithardingstijd.
Kom gerust eens langs, dan laat ik het zien .
De vuistregel is tussen de 2% en 4% MEKP (verharder) toe te voegen aan de polyesterhars.
Dat is dan met polyesterhars en verharder van voss chemie, dus niet een motip set ofzo.
Die gebruiken andere verharders.
Ik geloof je wel vanaf hier :+
Voss Chemie is trouwens echt pracht spul, hun primer is echt de shit.
Lijkt wel alsof je krijt spuit.
Zijt ge trouwens bezig met een geheimzinnig project ofzo?
Zie best veel kennis van polyester van u kant, maar geen project?
Voss chemie heeft leuke spullen ja, helaas is alles duur. (ook bij de alternatieve bedrijven, gewoon polyester spul in het algemeen )
Ik ben nergens mee bezig, spijtig genoeg.
Als ik wat meer tijd had waarschijnlijk wel want ik heb nog verschillende dingen die ik wil doen maarja... prioriteiten stellen natuurlijk .
bij 25 graden doe ik al 1,5, anders is het mij te snel hard 4 procent is erg veel al voor de meeste harsen. en inderdaad, warmte versneld de reactie. maar hou wel in de gaten hoe sneller het hard is, hoe meer het krimpt en hoe brosser het wordt.De vuistregel is tussen de 2% en 4% MEKP (verharder) toe te voegen aan de polyesterhars.
Ga eens langs carosserie bedrijven, heb ik in der tijd ook mijn spullen gehaald, toen ik nog wat deed met scooters/polyester.
Had 20 euro betaald voor 2 liters hars + de benodigde harder en paar M² doek.
vrij goedkoop dus.