How to polyesteren deel #2

Bij mij heb je 5 liter en harder voor 35 euro ;)

In principe is alle hars allemaal hetzelfde die voorzien is van cobalt versneller. Behalve hars van Motip of praxis inderdaad.

Dat is gewoon normale prijs...
Bij Voss chemie heb ik het ook voor die prijs, en is nog wel goedkoper te krijgen ook.
 
:+ 8P

img00073zz0.jpg
 
tering :X echt lelijk hah!

lijkt een beetje op dit duits achtige:

[ir]http://www.scootertuning.net/img/events/130-1191247159.jpg[/ir]

[ir]http://www.scootertuning.net/img/events/124-1181807993.jpg[/ir]
 
polyesteren

heej mense, ik zit met een vraagje, ik heb pas geleden een malaguti phantom f12 gekocht, maar de vorige eigenaar heeft in de voor in de binnekappen 2 gaten gezaagd en er speakers in gedaan, dat vind ik echt niet mooi en aangezien er op marktplaats of wat dan ook geen binnekappen te vinden zijn wil ik ze gaan polyesteren, maar is het eigenlijk wel mogelijk om die kappen te polyesteren omdat dit ander soort materiaal is dan de buitenkappen?

alvast bedankt
 
heej mense, ik zit met een vraagje, ik heb pas geleden een malaguti phantom f12 gekocht, maar de vorige eigenaar heeft in de voor in de binnekappen 2 gaten gezaagd en er speakers in gedaan, dat vind ik echt niet mooi en aangezien er op marktplaats of wat dan ook geen binnekappen te vinden zijn wil ik ze gaan polyesteren, maar is het eigenlijk wel mogelijk om die kappen te polyesteren omdat dit ander soort materiaal is dan de buitenkappen?

alvast bedankt

Als ik jou was zou ik eerst even op bijvoorbeeld easyparts kijken wat een nieuwe binnenkap daar kost. Tevens (na 10 post+) kun je ook in het vraag en aanbod gedeelte een topic maken met gevraagd binnenkap voor phantom o.a.

Geloof niet dat die kap zo duur is, en met polyster ben je wel ff zoet en heb je ook nog redelijk wat kosten + tijd, wat niet opweegt tegen de kosten van z'n kap.. Of je moet het erg leuk vinden om te doen.. maar denk niet dat je het 1.2.3 super strak krijgt.
 
Ik ben nu ook wat leuke klusjes aan het doen. O.a. voorkap uit vacuum met carbon (Delano) de kap van Bas (banana's) en nog een spatbord / kuip van een nrg in carbon met gelcoat. Nog nooit gedaan maar de afwerking zal vele malen beter zijn. Zal wel wat foto's posten als het af is.
 
maar de afwerking zal vele malen beter zijn.
goeie mallen besparen veel tijd he ;) maar dat weet je inmiddels hoop ik wel :p
Ik ben inmiddels bezig met een voorkap mal van een zip?(toch kees?) daar wordt eerst een plug uitgehaald, en dan een nieuwe mal van een afgewerkte plug trekken.
En daarna wat carbon, basalt, alu weave, en speciale gelcoats er uit halen :)
 
Last edited:
Ik (met een aantal mede studenten) ben voor school bezig met een project om een zonneboot (boot met zonnepanelen) te bouwen. De romp moet van een carbon sandwich worden. Iig met vacuum vervaardigd.

De plug is al helemaal klaar en er zitten 3 lagen los was op, en 2 lagen gelcoat. Nu zijn we bezig met het maken van een negatieve mal. De eerste 2 lagen glasvezel van de mal zitten er al op, en er komt een totaal van 6 lagen op. Binnekort wat pics.

Ohja, de romp is 6 meter en 80 cm breed :winner:
 
Back
Top