Honda MT5 Supermoto

zit je demper nu gewoon nergens aan vast ?

reken er maar op dat ie dan binnenkort wel een keer afbreekt :p (ookal weegt ie wss niet veel....)
1 goeie kuil/bult en weg demper.....
 
@ steventzr: Nee hoezo? is gewoon de originele.

@ bartB.: Zit nergens aanvast, op welk punt denk jij dan dat ie afbreekt? Demper zelf weegt geen ruk (zelfbouw carbon/kevlar)..

Het motorblok blijft dus aardig tam, en ik ga me (nadat het motorblok dus helemaal fris is) helemaal storten op rijgedrag en uiterlijk.
Hierbij wordt gedacht aan:

-Goudkleurige CNC gefreesde VHM cilinderkop (die dingen die ook op crossers zitten, gewoon voor de look, niet voor de prestaties)
-een CNC gefreesde voorvork stabilisator door Robin van R3-parts
-Betere achtervering, dit zijn van die imitatie veertje van 20 euro perstuk :X
-een andere dikkere radiateur, of deze radiateur modificeren (onderkant groter reservoir eraan lassen)

see ya
 
Last edited:
Pics:

at foto's:
Reed vrijdag voor het eerst ermee naar school en onderweg ff 3 pics geschoten:
315144814.jpg

315144797.jpg

315144795.jpg


Zaterdag was tie warmgelopen, toen naar huis gereden en voordat ik de brommer uit elkaar ging halen eerst maar iets gebakken wat altijd al op mn verlanglijstje stond; een brug zodat ik niet meer op mn knieen hoef te werken. Simpel zonder hydrauliek, maar t werkt.
315144813.jpg

315144811.jpg


Toen de MT gestript:
315144820.jpg


Blokje:
315144806.jpg

315144809.jpg


Krukas:
315144810.jpg


Wat foto's van het tune-werk:
315144799.jpg

315144804.jpg


Terror:
315144826.jpg

315144823.jpg
 
hij is dus kapotgegaan aan de spoelkant? of zat deze kant nou naar de uitlaat gericht? als dat zo is dan weet ik ook wel waarom die stuk is :p
 
dat vind ik zelf dus ook wazig aangezien bij de inlaat kant er een stuk uit is, maar er geen krassen zitten bij de inlaat kant, dus moet is wel verkeerd gezeten hebben en zijn de stukken meteen de uitlaatpoort uitgegaan.
 
Last edited:
Je hebt zelf de zuiger eruit gehaald toch? als de zuiger verkeerd om zat ik het heeel snel gebeurd.. verder echt een mooi project! aangezien ik zelf ook een SM heb:)
 
ik was in de veronderstelling, dat als je een zuiger met raam verkeerd om monteerd, dat ie dan niet eens lopen wil.
 
Waarom deze zuiger? Vanwege de pistonpen-zuigerkop hoogte. Die is bij originele zuigers aardig hoog. Hier wat berekeningen om het duidelijker te maken:
Hierin betekent penhoogte, de afstand van hart piston pen tot de rand van de zuigerkop, dus niet het hoogste punt van de zuiger (bolling).

Originele Honda GE2 zuiger:
Boring: 39,00mm
Penhoogte: 24,50mm
Verhouding boring-penhoogte: 100x24,50/39,00 = 61,5 %

Kitaco race zuiger voor NSR:
Boring: 39,00mm
Penhoogte: 23,00mm
Verhouding boring-penhoogte: 100x23,00/39,00 = 58 %

CR125 (waarom? omdat 125cc blokken de meest doorontwikkelede zijn):
Boring: 54,00mm
Penhoogte: 28,00mm
Verhouding boring-penhoogte: 100x28,00/54,00 = 51 %

KTM SX50:
Boring: 39,50mm
Penhoogte: 21,50mm
Verhouding boring-penhoogte: 100x21,50/39,50 = 54 %
 
Last edited:
dat er een stuk bij je inlaat uit is is makkelijk te verklaren

Desaxatie,het kantelen van de zuiger in de uitlaatpoort.
daarom mis je bij je inlaatkant een stukje :p
 
waarom zou er dan een stukje bij de inlaatkant wegbreken als je er vanuit ga dat de zuiger er goed in heeft gezeten?
 
als ie aan de onderkant de uitlaatpoort in kantelt(door de te groote vorm)
dan schiet ie bij je inlaat omhoog,en dan klapt er daar een stuk uit..
 
Ik heit weer an neie clinder!

Het is toch maar geen originele geworden, kon de verleiding niet weerstaan. Het is een GE2/GT4 heel bes getuned door pieter smit (PSTuning). Het is een gietijzeren met n speciale nicaseal wand en een iets minder brede uitlaatpoort. De afwerking is 100000x beter als de vorige cilinder.

316623510.jpg

316623485.jpg

316623491.jpg

316623499.jpg

316623519.jpg

316623542.jpg

316623564.jpg


Ik heb nog een rede gevonden waarom die de 1ste x vastliep, dat lag deels aan de koeling (waterpomp was lek) en deels aan de zuiger. Toen het blok nog onder de racer zat, zat er een gedesaxeerde zuiger in van kitaco (piston pen zit 1,5mm uit het midden) die kan beter tegen brede uitlaatpoorten omdat ie tegen de inlaat kant wordt aangeduwd. Ik heb er een een ori honda zuiger inlaten zetten, met de pistonpen in het midden, dus ging tie sneller happen.

Ik hoop dat een KTM SX50 dus ook de zuigerpen uit het midden heeft staan :X
 
@ Tom: hehe ;) . Dat kanaal heet een aux poort, zorgt voor meer power onderin.

@ robinho: Dankje! Ja pieter is echt de :W . De afwerking van die cilinder is ook om te :~
 
@ robinho: Dankje! Ja pieter is echt de :W . De afwerking van die cilinder is ook om te :~

pieter doet ook bij de scooterraces de tuning.. die kerel giet zelf zijn cilinders en maakt zelf uitlaten.. echt magistraal..
hij snapt het spelletje wel..;)
 
Back
Top