Honda MT5 Supermoto

Vandaag ff de mt terug gehaald, uitlaat moet nog aangepast worden, maar zat nog te twijfelen tussen nieuwe DPR of deze oude (best wel lelijke) maar ik hou voorlopig deze, dus morgen gaat ie weer terug om de pijp passend te maken.

verder is tie nou aardig afgesteld, voorontsteking staat op 2mm kan evt. nog op 2,5mm maar nu nog ff op safe blijven. De snelheid in zn 3 is ongeveer 80, maar nog niet optimaal afgesteld dus, hoger dan 3 ben ik nog niet aan toe gekomen (+ ik heb alleen een voorrem, achterrem werkt nog niet)

Toen die thuis stond meteen gespript en aan t sleutelen gegaan:
313777016.jpg


aardig rijklaar (morgen komt SM vspb!):
313777021.jpg


filmpjes(let niet op het wegrijden, koppeling moet nog iets beter afgesteld worden):
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=bUgN1ByXGnE"]YouTube - Honda MT5 Supermotard[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=pwlxSC5Up3U"]YouTube - Honda MT5 Supermotard[/ame]

laterss
 
Update 20-04-2008

Zoo, gister een supermotard spatbord gekregen voor de MT, zit nog met tywraps vast, maar daar ben ik al een adapter plaatje voor aan het frezen.
314029310.jpg

314029307.jpg

314029288.jpg


Het blokje loopt nou aardig lekker, ondanks de brakke afstelling (te arm, verkeerde gasnaald en HPI op safe) Maar daar ga ik pas mee verder als het rijwielgedeelte inorde is, ik heb nl alleen nog een voorrem omdat ik de achterrem nog in orde moet maken en daarvoor moet eerst de DPR omgelast worden etc.. dus nog veel werk te doen. De DPR wordt trouwens gepolijst en dan de blauwe lasnaden terug brengen.

En omdat ik de hele tijd met alleen met de voorrem geremd heb, heeft de ankerplaat het begeven en is er een lipje afgebroken, gelukkig dat het nu gebeurd is en niet als ik 130 rijd op de openbare weg, nu kan ik zelf een stevigere frezen en er op laten lassen, dus ook weer veiliger, maar wel weer meer werk + tijd...
314029294.jpg

314029298.jpg


Wat close-ups:
HPI:
314029305.jpg


Rad+bobine ophanging (HRC wordt er nog verder uitgefreest en afgewerkt):
314029302.jpg


En geen cc meer :D:
314029299.jpg


adios
 
Last edited:
That's a very nice honda MT you got there :)
Nice to see some guys still tuning these oldies!
Think it's the best modification i've seen yet to make it a larger bike, really cool :)

Btw, that v-force reedvalve, what engine does that originate from?
 
@ malco: idd, het geheel sluit nou allemaal veel mooier op elkaar aan.

@ mt5-ronken: Thanks! The v-force is from a minarelli scooter engine, where i made an adaptor plate for.

Vanmiddag trouwens verzekerd en zonder achterrem en een halve voorrem ff weze blazen :X. eerste 3 versnellingen loopt ie vrijwel perfect maar 4, 5 en 6 krijgt ie nog iets te weinig benzine, ook is de voorbocht tot net het bochtje om waar die horizontaal onder het blok doorloopt helemaal blauw verkleurd :D :D er komen ook achtelijk veel toeren + koppel vanaf voor een 50cc'tje!

Voorderest heb ik ook wat gespeeld in de bochten en dat gaat prima, veel mensen zaten daar overin ivm de langere achterbrug, maar motoren (SM's en crossers) hebben nog langere wielbasis. En het ging hiermee perfect, ook lekker stabiel nou.

ciao
 
Zag m zo zielig in de schuur staan
314332061.jpg

maar ff sproeier 120 erin gedaan
314333046.jpg

toen stukje gereden
314332054.jpg

toen nog een stukje geblaast, uitlaatje verkleurd goed!
314332075.jpg

De hpi die op 2mm staat :X moet op 3,2mm eigelijk
314332073.jpg

nog ff posen
314332062.jpg

314332063.jpg

314332064.jpg

314332078.jpg

314332079.jpg

314332074.jpg

met me helmpie
314332070.jpg


Er komt wel een hoger stuur op (Renthal stuur voor CR85)
 
Vandaag ff het uitlaatje laten verlassen, deze was namelijk gemaakt voor Honda rs125 frame (zon racer, maar dan met 50cc nsr blok, expi-klasse).
Ziet er netjes uit, en dit betekent dat nu de rechtervoetsteun en achterremsysteem gemonteerd kan worden :e

314453323.jpg

314453329.jpg

314453328.jpg


De uitlaat wordt helemaal gepolijst, en dan laat ik m weer blauw worden door de hitte, evt nog wat olie erop zodat ie ook nog bruin word...
 
Back
Top