Honda MT5 Supermoto

zo heb ik het nog niet bekeken. dit is idd een stuk degelijker. zal het deze week eens proberen te maken thanx voor de tip.
en post een een filmpje van een een rijdende brommer dan wordt nu toch wel benieuwd
 
zo heb ik het nog niet bekeken. dit is idd een stuk degelijker. zal het deze week eens proberen te maken thanx voor de tip.
en post een een filmpje van een een rijdende brommer dan wordt nu toch wel benieuwd

nog 2 main dingen die moeten gebeuren voordat er uberhaupt een filmpje van een rijdende brommer komt :P

-MTX voorvork opknappen/reviceren en installeren
-roest uit de tank verwijderen :X:X:X:X:X
 
Vandaag nieuwe t-stuk binnengehad van motoimport, helemaal gratis omdat ie me eerst een krom t-stuk had gestuurd. Netjes afgehandeld vind ik zo, er zat zelfs nog een bovenste kroonplaat bij.

Dus vandaag kon de MTX voorvork erin :|


309765457.jpg

309765451.jpg

309765446.jpg


heb ik nou echt zon hoge MT van achteren :o ???

Vind dit iig geen porum, maar ik heb al uitgevonden dat voor mtx voorvorken ook ophoogbussen zijn :b gelukkig maar.

nog een luchtfiltertje (MotoAir 50mm):
309765445.jpg


En het aangepaste/gestraalde kroonstuk:
309765454.jpg
 
Last edited:
Vanmorgen de poten alleen door het onderste kroonstuk laten steken, dit komt neer op 100mm verhogen. Vind het net iets te, denk dat 70mm verhogen precies goed is, maar iig een hele verbetering al (nu nog een mooi SM vspb, tip?)

309847301.jpg
 
Ik vind hem met de poten op de normale stand mooier staan eigenlijk. Zo is het echt Té hoog imo.

Maat van me heeft afgelopen zomer ook een MT-supermoto gebouwd, ik zal van de week er wel eens een foto van maken :) is misschien wel leuk.
 
vanmiddag de voorvork op 90mm gezet, dan komen de poten dus 1cm boven het kroonstuk uit. Ziet er niet verkeerd uit al zeg ik t zelf. Alleen het voorkapje mag nog iets meer tegen de voorvork aan, nu staat ie er te ver vanaf.
309893156.jpg


sleutelmaatje:
309893158.jpg
 
Last edited:
Weer een updatje,

Heb vanmiddag mn buitenpoten gestraald, zien er weer vers uit, ik heb alleen mn keerringen en ophoogbussen nog niet binnen...

De voorvork word ook stugger gemaakt voor straatgebruik.

Ik heb ook weer een nieuw membraampje in de testcollectie.
310700048.jpg

V-Force III van minarelli horizontaal omgebouwd naar NSR.

bij de rest: (vlnr: CR85 (wordt niet gebruikt=te groot), Adige 4 kleps met polini klepjes, Kitaco reesz (sobw gebruikt), en home made v-force III)
310700052.jpg


Vandaag ook nog bij Niels geweest en zijn zwarte handvaten + killswitch overgekocht, omdat ik contact toch niet meer kwijt kan zonder dashboard.

Beter foto's komen morgen avond.
 
Last edited:
Hij loopt eindelijk een beetje goed! eerst deed ie het slecht omdat er steeds roest uit de tank de sproeiers verstopt maar dat is nu tijdelijk opgelost.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=JfyI91DFkxo"]YouTube - First Run Honda MT5 Supermotard[/ame]
 
nog 2 main dingen die moeten gebeuren voordat er uberhaupt een filmpje van een rijdende brommer komt :P

-MTX voorvork opknappen/reviceren en installeren
-roest uit de tank verwijderen :X:X:X:X:X

Je kan Cola of Pepsi (weet niet meer welke van de 2) in je tank mikken, helemaal tot het randje volgooien.

Denk een tijdje laten staat, en je roest is weg.


Als het klopt wat mij is verteld, dat cola roest verwijdert :)

(Nooit in een fles gieten, zo gebruikte ik het voor iets kleins en heeft mn pa het opgedronken.. hij is snel boos dus maar liever niks gezegd... hij leeft nog hoor :* :X :7
 
Je kan Cola of Pepsi (weet niet meer welke van de 2) in je tank mikken, helemaal tot het randje volgooien.

Denk een tijdje laten staat, en je roest is weg.


Als het klopt wat mij is verteld, dat cola roest verwijdert :)

(Nooit in een fles gieten, zo gebruikte ik het voor iets kleins en heeft mn pa het opgedronken.. hij is snel boos dus maar liever niks gezegd... hij leeft nog hoor :* :X :7

Dit heb ik al geprobeerd, maar de cola van nu is de cola van vroeger niet meer... het werkte 0% :P.

Ik ben opzoek gegaan naar een anti-roest middel en kwam uit bij tankcure, kost 56 euro incl verzendkosten, aardig prijzig dus. Wel is er overbekend (bij kennisen van me en verschillende andere eigenaren van honda brommertjes) dat het echt goed werkt.

Omdat ik geen zin erin had eigenlijk ben ik internet gaan afspeuren naar een andere oplossing. Toen las ik een project page van een bekende op een andere forum, en die had op zn MT5 circuitracer een kunststof polisport tankje. Polisport (portugal) heeft die tankjes 20 jaar geleden in productie gehad speciaal voor de Nederlandse markt, maar jammer genoeg zijn die dingen zeldzaam, en dan bedoel ik heeel erg zeldzaam.

Ik vroeg dus aan een aantal sobw rijders of die wat wisten over die tankjes, en die zeiden allemaal: onmogelijk, vindt je nooit meer die dingen. Dus ik dacht fuck, maar ze moeten toch nog ergens rondzwerven in NL :P. Dus ik de importeur van polisport mx plastics NL opgebeld, die zei je moet die bromfietsimporteur bellen, dus ik die gebeld, had ze ook niet, en die gaf mij een nummer van een man die ze misschien nog had. Dus hij zoeken, 10minuten later komt ie weer aan de lijn: jawel, ik heb nog een nieuw exemplaar liggen! er zit alleen 15 jaar stof op HAHA. Dus ik sprong een gat in de lucht natuurlijk want nu ben ik dus de 2e in NL die zon tankje heeft, tenminste waarvan het bekend is (perso's project pages op internet, sobw etc). Tankje zou opgestuurd worden en is hopelijk nog deze week bij mij.

Hiermee is dus mijn roestprobleem opgelost + leuke gewichtsbesparing + een verzamel/erg zeldzaam object @ de MT5.

Het spuiten is geen probleem, wij hebben zelf een pro spuitcabine (link in me sig ;) )

Dus einde vd week weer een update hopelijk!
 
tis denk ik mooier als je die radiateur kap wat laat zakken dan klopt het geheel wat beter;) verder mooi projeckt was zelf vroeger altijd aan et sleutelen aan mttjehs maar dit is wel bijzonder
 
Update 4 April 2008

Er stond een hele grote doos binnen toen ik thuis kwam :D
311805528.jpg


Met daarin: :D :D :D
311805517.jpg


juist ja, een van de weinige nieuwe kunststof tanks in NL :D

Met benzinekraan, ophanging en dop weegt ie een kleine 1200 gram, de originele stalen tank weegt 2400 gram.

ook nog wat andere pics geschoten van de week..

homemade kabelboom en de rest van de zooi onder de tank:
311805521.jpg


kroonstuk enzo:
311805540.jpg


geglasparelde voorvork en t voorwieleke:
311805537.jpg


nog wat andere aanwinsten van deze week:
311805533.jpg
 
Back
Top