Honda MT5 Supermoto

@ olger: usd vork zou hem zeker goed staan alleen die komt er (voorlopig) niet in. Vanavond ga ik een Honda MTX voorvork bestellen, die is dikker en langer, dus komt de voorkant nog ietsje omhoog
 
Mag ik vragen waarom een mtx voorvork?
Is een dt80 voorvork dan niet wat, met een schijfrem voor?

Misschien is het ook een idee om je wielnafen "goud" te maken, staat erg mooi bij je zwarte velgen lijkt me!

Verder zeer net projectje, en voorkap is ook netjes imo:)
 
@ ferencz: dt voorvork is niet plug en play + dat ik dan weer me voorwiel om moet laten spaken.. en de wielnaven goud anodiseren heb ik over na gedacht, alleen dan wordt het een beetje overkill omdat zo'n trommelremnaaf 2x zo groot is als een schijf naaf. en dan moeten eveneens weer mn wielen uit elkaar..

@ vas: tis een SM he:P bedankt! kom binnenkort wss banken denk ik!
 
Je stabilisator beugel is terug van de coater. Ik breng hem vrijdag ff langs :)

MT_STABILISATOR.jpg
 
31 ipv 27 ;) voorlopig blijft die iig.

Vandaag ook langs dpr geweest over mijn pijp. Deze pijp is destijds bij hem gemaakt, het past alleen niet lekker onder mijn mt, het expansievat zit zegmaar waarmijn rempedaal naar beneden moet gaan... Maar hij had een hele simpele manier, de tailpipe rood stoken en meer naar buiten buigen zodat het expansievat meer onder het blok komt.

Ook nog met de ex-eigenaar van dit blok gepraat over de ontsteking en voor op de weg is cr80/85 ontsteking met vliegwiel beter voor op straat ivm een zwaarder vliegwiel, dus dan pakt hij beter op ook met lage toeren, want bij de sobw rijden ze bijna alleen maar volgas dus hebben ze daar geen last van.

oja, en er komt een cnc gefreesde kop, geen vhm maar wel een goeie met losse binnenkop en berekende verbrandingskamer, en maar voor een fractie van de prijs.
 
Last edited:
@ hellracer: barry heet ie. Nee niet van hem. Een zelfgemaakte serie van een paar stuks van een regionale tuner hier.

@ John: stuurkappen zijn wel een beetje huge, maar ze zaten op de vorige foto's ook veels te hoog.

Heb trouwens vandaag mn MTX voorvork binnengekregen :X T-stuk krom (krijg een nieuwe) onderpoten helemaal onder de modder en oxidatie. maar die worden toch gestraald. Dus t gaat nog ff duren.
 
mtx vork was binnen dus meteen maar aan de slag!

scheelt wel wat ja :P mt poten in het midden*
309429863.jpg


eerst moest de bovenste kroonplaat aangepast worden om mn crf150 voorkap te kunnen monteren:
309429852.jpg

309429868.jpg


alleen t-stuk was krom, maar daar krijg ik een andere (rechte) voor.
309429860.jpg


huidige status :X:X:X:X
309429874.jpg
 
@ firefox 16: Ja echt opgelicht maargoed, hij heeft me beloofd dat ik een nieuwe kreeg.

@ rain man: Nee dat is niet mogelijk, en ik heb me laten vertellen dat dit stevig genoeg is. Kennis van mij heeft in de tijd van de mt's en mb's een bromfietszaak gehad en heeft deze ombouw al eens eerder meegemaakt (nsr blok @ mt frame dus) en hield het prima volgens hem :W
 
een nsr blokje in een mt frame houd opzich wel. mijn mt sprinter heeft ook een nsr blokje en zit ook gewoon met 2 ophangingen vast alleen de as die door de bovenste blokophanging gaat is binnen no time krom. heb nu al assenstaal geprobeerd was zo krom en heb er nu een rvs gedraaide as inzitten maar die is ook na 1 keer rijden krom.
dus het kan uiteraard wel maar je moet er niet gek van staan te kijke dat je regelmatif je blokas kan vervangen.
 
@ firefox 16: Ja echt opgelicht maargoed, hij heeft me beloofd dat ik een nieuwe kreeg.

@ rain man: Nee dat is niet mogelijk, en ik heb me laten vertellen dat dit stevig genoeg is. Kennis van mij heeft in de tijd van de mt's en mb's een bromfietszaak gehad en heeft deze ombouw al eens eerder meegemaakt (nsr blok @ mt frame dus) en hield het prima volgens hem :W

ok, nee maar vroeg het me af, omdat meeste blokjes op drie punten vast zitten. maar wel toffe mt:)
 
een nsr blokje in een mt frame houd opzich wel. mijn mt sprinter heeft ook een nsr blokje en zit ook gewoon met 2 ophangingen vast alleen de as die door de bovenste blokophanging gaat is binnen no time krom. heb nu al assenstaal geprobeerd was zo krom en heb er nu een rvs gedraaide as inzitten maar die is ook na 1 keer rijden krom.
dus het kan uiteraard wel maar je moet er niet gek van staan te kijke dat je regelmatif je blokas kan vervangen.

je moet er ook een lange bus tussen doen, zodat de bovenste blokophaning echt tussen het frame vast geklemd zit. Dus je krijgt dan van links naar rechts (van bovenaf gezien) frame-busje-plaatje naar het blok-lange bus-plaatje naar het blok-busje-frame, met daardoorheen natuurlijk de bovenste blok as. doe je dit niet gaat idd je as krom en je onderste blokophanging kan gaan scheuren. (ik moet zelf alleen de lange tussen bus nog draaien)

EDIT: dit bedoel ik dus (rood stelt dus een gedraaide tussenbus voor, heb je deze er niet tussen draai je dus het frame heel ver naar elkaar toe, gevolg daarvan is spanning, en als je dan nog eens met een knallend blokje eronder gaat rijden (=trillingen) scheurt de boel.

309631582.jpg
 
Last edited:
Back
Top