Hoe kom ik aan een auto...

Casper

Mwooaapp
Het volgende,
Ik wil een auto gaan kopen. Maar ik zou echt niet weten, waar je nou op moet letten als je een auto koopt. En waar je moet beginnen met zoiets...
Ik heb nl. een paar afleveringen van "Verboden in te rijden" gezien, en als je dat ziet word ik toch wel een beetje huiverig om mijn zuur verdiende geld uit te geven...
Dus heeft er iemand advies, wanneer je een auto (juist)niet moet kopen, of een betrouwbaar adres omg. Haarlem. Ik heb er nl. de ballen verstand van...

Mijn smaak zit toch wel in de GTI categorie (1.1 e.d. kan ik niet echt mee leven). Vandaar dat ik flink achterdochtig ben ivm afgeragte, afgetrapte bakkies en mooie verkooppraatjes...
Ik werk fulltime en heb zo'n 2000 euro te besteden...

Ik denk dat wel meerdere mensen (ongeveer)hetzelfde hebben als ik...
Dus brandt maar los...

Advertisement - register to remove this

Neem een bekende mee die in de autobranche zit (automonteur ofzo) . Iedereen heeft wel een monteur in zijn familie ofzo.

Zet hem sowieso even op de brug, of een keuring. Het kost wel wat geld, maar dan weet je wel wat je te wachten staat.

Voor 2000 € heb je alleen tegenwoordig niet veel meer. Ik was zelf ook op zoek in die klasse, wel een paar leuke bakkies gevonden , en op gemailed. Maar die waren steeds al heel snel verkocht.

In die prijsklasse zal je ook snel bij particulieren terecht komen, autobedrijven vragen altijd wel wat meer.

kan je wel een geinige auto voor vinden hoor.... Mijn mazda 323f 1.6 16v heb ik ook maar voor 1300 gekocht, bij een bovag dealer, met nieuwe apk en beurt. Ding rijd, stuurt etc gewoon perfect, alleen 2ton op de teller mja ik vind dat persoonlijk geen probleem...

laat hem keuren door de anwb. dan krijg je een onafhankelijke keuring met een raportje erbij. of koop hem bij een dealer dan weet je ook wel dat het goed zit. en tsja maar een lange testrit.

er zijn genoeg dealers die je naaien hoor.. zelfs nep bovag dealers (ik heb ook verboden in te rijden gezien ja :P)

ik ga mee met lennox, zoek een monteur die met je mee gaat

verder kan je zelf ook wel wat standaard dingen bekijken.. bijvoorbeeld op internet kan je de kwalen van bepaalde auto's vinden, print die uit en kijk die punten vooral na..

verder kan je bij een testrit ook van alles testen zoals bijvoorbeeld t stuur ff loslaten, als die heen en weer beweegt weet je iig zeker dat je m niet moet nemen, of een noodstop maken, als je stuur dan beweegt zijn de schijfremmen krom etc..

ben zelf ook geen expert met auto's hoor, maar met je ervaring met scoots heb je al een hoop mee + wat logisch nadenken helpt ook :P

Originally posted by Mathieu
kan je wel een geinige auto voor vinden hoor.... Mijn mazda 323f 1.6 16v heb ik ook maar voor 1300 gekocht, bij een bovag dealer, met nieuwe apk en beurt. Ding rijd, stuurt etc gewoon perfect, alleen 2ton op de teller mja ik vind dat persoonlijk geen probleem...

is ook afhankelijk van wat voor auto je neemt, mazda's toyota's etc zijn meestal nog goed na de 2 ton, dit is niet t geval bij oude franse of italiaanse auto's :rolleyes:

hangt er ook vanaf wat voor eigenaar m heeft gehad, met een golf gti of een 205 gti kan je 9 van de 10 keer wel verwachten dat ie afgetrapt is

Originally posted by ICE
verder kan je bij een testrit ook van alles testen zoals bijvoorbeeld t stuur ff loslaten, als die heen en weer beweegt weet je iig zeker dat je m niet moet nemen, of een noodstop maken, als je stuur dan beweegt zijn de schijfremmen krom etc..

Dit is niet helemaal waar, heeft met de balancering van de wielen tre maken en is niet zo heel erg belangrijk.
Van die kwalen opzoeken op inet is idd 't makkelijkst als je niet helemaal weet waar je mee te maken hebt lijkt mij.
En natuurlijk ff iemand regelen die verstand van zaken heeft

Arne's kadett is een mooi voorbeeld van een leuke snelle auto voor weinig :)

Ding rijd, vind ik, erg lekker. Redelijk luxe, voor zijn tijd zeker, en snel :)

Zijn er eigenlijk net als bij scooters van die vaste gebreken (pia->vork) etc. ? (vast wel)

Mijn interesse gaat vooral uit naar de Golf II GTI en de BMW 318en320 uit 87-89

Originally posted by Vassago
Arne's kadett is een mooi voorbeeld van een leuke snelle auto voor weinig :)

Ding rijd, vind ik, erg lekker. Redelijk luxe, voor zijn tijd zeker, en snel :)

Mja, maar hoe kom je nou aan zo'n bak?

Originally posted by Casper
Zijn er eigenlijk net als bij scooters van die vaste gebreken (pia->vork) etc. ? (vast wel)

Mijn interesse gaat vooral uit naar de Golf II GTI en de BMW 318en320 uit 87-89

opel heeft snel roest bij spatbord randen...
meeste oudere opel's hebben een "iets" slippende V-snaar.
haast niet weg te krijgen

Back