Het vermogen en project 2takt topic.

Diether van essen

Minarelli megool
Goedendag, ik maak dit topic aan als vergelijking met het grote vermogen topic van vroeger alleen wat breder.
In dit topic kan je delen wat je nu aan t bouwen bent of wat je vermogen is bij bepaalde setup.
Of wat je planning etc is.
Mij lijkt het verstandig om een beetje lijnen te trekken. Dus alleen minarelli blokken of Piaggio of andere a-merken Dus aerox, zip, runner, ark etc maar niet iemand met een kymco die er een 80cc 4takt onder legt.
Wat wel welkom is is mensen die bv op een Peugeot blok een hele andere cillinder aan het bouwen is van bijvoorbeeld een Piaggio cillinder.


Post er op los ga je gang vooral alleen houd het wel leuk en deel je project of vermogen vooral.

Alleen 2 takts die dus serieus aan het bouwen zijn.

de groeten
 
Advertisement - register to remove this

Een andere vario of het juist afstellen van de originele vario is ook een wereld van verschil nog he
Zeker waar heb bijna ecen veel zin in afstellen dan het bouwen maar denk wel dat ik wat spulletjes moet gaan bij halen voor het vermoge
Efficiënter naar de wielen en dus ook op de baan te krijgen
Post automatically merged:

Een andere vario of het juist afstellen van de originele vario is ook een wereld van verschil nog he
Als je een beetje goed bent met afstellen hoeft het voor relatief gangbaar spul ook helemaal niet zo lang te duren. Als je het over race machines hebt word het natuurlijk wel wat anders.

Maar inderdaad, de meeste denken dat een cilinder monteren, en misschien een ander sproeiertje al genoeg is. Nee, je moet eigenlijk gewoon compleet opnieuw beginnen.
meeste beginnen pas met afstellen als er problemen beginnen te verschijnen
 
ben op dit moment bezig met een quartz 50cc heb hem gekocht vr 250eu de krukas was vastgelopen (pakking vergeten kvs in blok geraakt dat is er vgm mee gebeurt) in ieder geval zo gekocht ben nu bezig met mijn setup het volgende heb ik al.

polini 70cc ghisa lc
polini uitlaat terugloop
19mm carb
powerfilter polini
paarse drukveer
rms krukas en lagers etc
ga mijn poorten proberen te matchen

en hoop dan op ong 11pk

ga dit weekend het blok opbouwen dus komt hopelijk in orde

Edit : de ntn lagers zijn ingewisseld voor skf c4 lagers wist niet dat ntn hetzelfde niveau als mezoly was
Er is al weer wat aangepast door de leuke korting van k parts en de post nl het pakketje van de ghisa heeft opgefucked komt er nu dus een malossi mhr replica onder vind het dus helemaal niet zo erg van die ghisa wat valt er een beetje uit zo een mhr te halen
 
Er is al weer wat aangepast door de leuke korting van k parts en de post nl het pakketje van de ghisa heeft opgefucked komt er nu dus een malossi mhr replica onder vind het dus helemaal niet zo erg van die ghisa wat valt er een beetje uit zo een mhr te halen
12-15Pk ofzo uit de ovale poort. De relplica vlinder6t. Iets meer tot 18 denk ik
 
12-15Pk ofzo uit de ovale poort. De relplica vlinder6t. Iets meer tot 18 denk ik
Is een ovale poort 6t maar is alsnog zeer netjes
Post automatically merged:

Replica met vlinderpoort : 21 MM Polini met Powerfilter , en de juiste uitlaat ... 16,5 17 Pk Max.
Wil je meer , dan krijg je de 7T , of de Speed 7-T , of de Testarossa Cilinders. maar dan moet je de Carters gaan Kotteren , en Krukas Drijfstang 85 mm gaan plaatsen .
Ja ga alleen de poorten matchen als het nodig is voor de rest wil ik niet teveel doen maar is dus best netjes vr een cilinder die maar 20eu duurder is dan een ghisa (kparts korting)
 
Replica met vlinderpoort : 21 MM Polini met Powerfilter , en de juiste uitlaat ... 16,5 17 Pk Max.
Wil je meer , dan krijg je de 7T , of de Speed 7-T , of de Testarossa Cilinders. maar dan moet je de Carters gaan Kotteren , en Krukas Drijfstang 85 mm gaan plaatsen .
raden jullie ook een andere cdi aan of zou de orginele goed genoeg zijn. mvg
 
Back
Top