Vermogen verlies bij een koude motor

jebbeh

New Member
Beste Lezer,

Ik rij een zip Iget 2020 E4 met 16.000km. Deze rijd redelijk goed alleen heb ik (denk ik) vermogen verlies wanneer ik wil wegrijden en de motor koud is. Ik rij mn straat uit tot ongeveer 30kmu, dan rem ik tot 20/25 kmu en dan wanneer ik weer gas kan en wil geven trekt de scooter niet direct door en lijkt het alsof ik geen vermogen heb, waardoor de scooter nog verder vertraagd. Ietsjes later haakt ie aan en kan ik doorrijden. Als ie warm is heb ik dit probleem niet.

Iemand ideeen?
 
Advertisement - register to remove this

kijken of de choke werkt. gaat de motor hoger in de toeren als je deze even stationair laat draaien na het starten?
Bij het langer laten draaien is het probleem een stuk minder merkbaar. Het is waarschijnlijk gewoon het gevolg van te snel wegrijden en dan gas loslaten. Maar ik vroeg me af of ik verder iets ermee moest doen.
 
Beste Lezer,

Ik rij een zip Iget 2020 E4 met 16.000km. Deze rijd redelijk goed alleen heb ik (denk ik) vermogen verlies wanneer ik wil wegrijden en de motor koud is. Ik rij mn straat uit tot ongeveer 30kmu, dan rem ik tot 20/25 kmu en dan wanneer ik weer gas kan en wil geven trekt de scooter niet direct door en lijkt het alsof ik geen vermogen heb, waardoor de scooter nog verder vertraagd. Ietsjes later haakt ie aan en kan ik doorrijden. Als ie warm is heb ik dit probleem niet.

Iemand ideeen?
Lijkt me logisch dat een scooter betere prestaties met een warm blok heeft, t kan ook zijn dat je e-choke nog aan staat
 
Ik denk dat de ecu, voor de omstandigheden, iets te vroeg in closed loop gaat regelen of dat de choke iets te vroeg stopt.

Daar kun je niet veel aan doen verwacht ik. Je zou met de multimeter kunnen meten of de temperatuursensor wel binnen de specificaties zit. Als deze de verkeerde temperatuur doorgeeft aan de ecu dan zou dat een oorzaak kunnen zijn.
 
Oh je hebt gelijk, ik dacht dat het hetzelfde zou zijn als euro 4 van sym. My bad.

Dan kan mijn redenatie over de choke vergeten worden. Blijft er over even meten aan de temperatuur sensor.
 
Back
Top