Het vermogen en project 2takt topic.

Diether van essen

Minarelli megool
Goedendag, ik maak dit topic aan als vergelijking met het grote vermogen topic van vroeger alleen wat breder.
In dit topic kan je delen wat je nu aan t bouwen bent of wat je vermogen is bij bepaalde setup.
Of wat je planning etc is.
Mij lijkt het verstandig om een beetje lijnen te trekken. Dus alleen minarelli blokken of Piaggio of andere a-merken Dus aerox, zip, runner, ark etc maar niet iemand met een kymco die er een 80cc 4takt onder legt.
Wat wel welkom is is mensen die bv op een Peugeot blok een hele andere cillinder aan het bouwen is van bijvoorbeeld een Piaggio cillinder.


Post er op los ga je gang vooral alleen houd het wel leuk en deel je project of vermogen vooral.

Alleen 2 takts die dus serieus aan het bouwen zijn.

de groeten
 
Advertisement - register to remove this

Zal ik maar aftrappen dan?

Ottopunto uno R18 100cc
Ottopunto uno Fireblade uitlaat
Roost krukas
Stage6 RT digitale rotor
Malossi C-one carter lichtelijk gekieteld met de frees
Malossi Furia Rosso overrange met Polini snaar
Malossi vertanding en vertandingsdeksel
Malossi vl18 membraam
Malossi spruitstuk
Malossi e15 Filter
Malossi benzinekraan
Polini PWK 34mm benzine slurpert

Voorlopige doelstelling 35pk+ maar we gaan in elk geval door tot de 40pk op de standaard Zip SP98 wielbasis
 
Zal ik maar aftrappen dan?

Ottopunto uno R18 100cc
Ottopunto uno Fireblade uitlaat
Roost krukas
Stage6 RT digitale rotor
Malossi C-one carter lichtelijk gekieteld met de frees
Malossi Furia Rosso overrange met Polini snaar
Malossi vertanding en vertandingsdeksel
Malossi vl18 membraam
Malossi spruitstuk
Malossi e15 Filter
Malossi benzinekraan
Polini PWK 34mm benzine slurpert

Voorlopige doelstelling 35pk+ maar we gaan in elk geval door tot de 40pk op de standaard Zip SP98 wielbasis
Blijft leuk die 100cc .
 
Blijft leuk die 100cc .
Ik heb ook lopen bouwen afgelopen tijd. Het was dit:

Metrakit pro race
Power one pen 12
Skf c4 lagers
Hpi
Dellorto 21
Yasuni Carrera 16
Zuiger van vertex
Vl14
Tnt luchtfilter


Me blok over midden geklapt door een paar dingen. Dus nu Echt bouwen.

Metrakit pro race AFGEWERKT/LICHT BEWERKT.
Carters bewerkt
Skf c4 lagers
Power one p12
Vertex zuiger met coating
Hpi
26/28mm denk Polini pwk. Of stage 6
Malossi Vl14 membraan
Yasuni c21, als ik geld heb c30 dus ik denk toch een c21:)
Malossi variateur,
Malossi koppelingshuis
Malossi deltaclutch verstelbaar

Ik verwacht rond de 16/18 pk te zitten en ben met 18 pk zeker tevreden als hij ooit nog op de bank gaat!
Post automatically merged:

Hoe weet je dat nou, je hebt er nog nooit op gevlogen
stttt, schuur beter dicht doen denk ik….
 
Nou kom ik dan.

Draai nu op me derbi;

77cc stage6 streetrace
24mm pwk stage6 + powerfilter stage6
Ophoogplaat stage6
Draaibaar spruitstuk polini
Malossi vl17 membraan
Krukas hpc stage6 + polini c4 lagers
5 plaatse koppeling
Onderlangse 80cc uitlaat stage6
12/53 tandwiel verhouding voor dikke powerwheelies.

Haalt 100kmpu nu maar met 14/53 haalde ik 120

Da is m wel weer, geen idee hoeveel pk het maakt nooit op de testbank geweest.
 
Nou kom ik dan.

Draai nu op me derbi;

77cc stage6 streetrace
24mm pwk stage6 + powerfilter stage6
Ophoogplaat stage6
Draaibaar spruitstuk polini
Malossi vl17 membraan
Krukas hpc stage6 + polini c4 lagers
5 plaatse koppeling
Onderlangse 80cc uitlaat stage6
12/53 tandwiel verhouding voor dikke powerwheelies.

Haalt 100kmpu nu maar met 14/53 haalde ik 120

Da is m wel weer, geen idee hoeveel pk het maakt nooit op de testbank geweest.
Lache, waarom heb je geen big racing gedaan?
 
Lache, waarom heb je geen big racing gedaan?
Vond toen der tijd een streetrace betrouwbaarder, maar dat was omdat het toen een 77cc op een leovince uitlaat was, met kleine 17,5 carburateur. En toen had ik later pas besloten m flink op te voeren :D

Nu komt er een 80cc mhr op die vanmiddag binnenkomt, deze ga ik tunen voor zoveel mogelijk vermogen.

Is wel een mhr replica met 2 zuigerveren dus niet super hoogtoerig, wederom voor betrouwbaarheid.

Wel een keer op een bigrace gereden, was echt zwaar gestoord hahaha.

En uiteindelijk ga ik een 95cc bouwen met de volgende dingen;

Inlaat:
(Schuim)powerfilter polini.
Carburateur: PWK 34mm vlakschuif.
Sproeier ≈ 120 - 220
Inlaat spruitstuk: 34mm, direct aan carburateur
Membraam: vl17
Geflowde carters.
Geflowde cilinder poorten.

Ontsteking:
Ontsteking: HPI binnenrotor race ontsteking.
CDI: Ducati
Bougie: NGK b10hs
Bougiekabel: NGK

Verbranding:
Krukas: slag 40mm stage6 wss
Cilinder: 95cc parmakit

Uitlaat:
Onderlangs 80/90 uitlaat (voca/polini)

Overbrenging:
Koppeling: versterkt 5 plaats
Tandwielen: 14/53
Versnellingsbak: top racing.
 
Aankoment Project : Runner RST
Mezoly MC-One Carters
MHR ( Mezoly Hyper Racing ) 99 CC 9.1
Mezoly Team uitlaat
Mezoly Hyper Krukas
Mezoly VL18
Mezoly 38 MM Carb + Mezoly Power Filter
Mezoly HPI ontsteking
Mezoly Overrange
Spul is goed voor 39,9 Pk op de krukas .
Eat My Dust Succers!
 
Vond toen der tijd een streetrace betrouwbaarder, maar dat was omdat het toen een 77cc op een leovince uitlaat was, met kleine 17,5 carburateur. En toen had ik later pas besloten m flink op te voeren :D

Nu komt er een 80cc mhr op die vanmiddag binnenkomt, deze ga ik tunen voor zoveel mogelijk vermogen.

Is wel een mhr replica met 2 zuigerveren dus niet super hoogtoerig, wederom voor betrouwbaarheid.

Wel een keer op een bigrace gereden, was echt zwaar gestoord hahaha.

En uiteindelijk ga ik een 95cc bouwen met de volgende dingen;

Inlaat:
(Schuim)powerfilter polini.
Carburateur: PWK 34mm vlakschuif.
Sproeier ≈ 120 - 220
Inlaat spruitstuk: 34mm, direct aan carburateur
Membraam: vl17
Geflowde carters.
Geflowde cilinder poorten.

Ontsteking:
Ontsteking: HPI binnenrotor race ontsteking.
CDI: Ducati
Bougie: NGK b10hs
Bougiekabel: NGK

Verbranding:
Krukas: slag 40mm stage6 wss
Cilinder: 95cc parmakit

Uitlaat:
Onderlangs 80/90 uitlaat (voca/polini)

Overbrenging:
Koppeling: versterkt 5 plaats
Tandwielen: 14/53
Versnellingsbak: top racing.
Waarom bouw je niet de 94 italkit die is zowat sneller lijkt mij?

Ga je zelf de cillinder bewerken?
Post automatically merged:

Aankoment Project : Runner RST
Mezoly MC-One Carters
MHR ( Mezoly Hyper Racing ) 99 CC 9.1
Mezoly Team uitlaat
Mezoly Hyper Krukas
Mezoly VL18
Mezoly 38 MM Carb + Mezoly Power Filter
Mezoly HPI ontsteking
Mezoly Overrange
Spul is goed voor 39,9 Pk op de krukas .
Eat My Dust Succers!
Blijft leuk spul dat mezoly:)
 
Waarom bouw je niet de 94 italkit die is zowat sneller lijkt mij?
Ik heb ook het een en ander gelezen over 95cc op standaard slag, is blijkbaar een enorme toerenbeuker, dat lijkt mij een enorm geinig cilindertje, en dan ben ik ook nog is de 2e van NL met die cilinder (waar ik dan vanaf weet tenminste)

Ga je zelf de cillinder bewerken?
Jazeker dat is wel de bedoeling.
 
Ik heb ook het een en ander gelezen over 95cc op standaard slag, is blijkbaar een enorme toerenbeuker, dat lijkt mij een enorm geinig cilindertje, en dan ben ik ook nog is de 2e van NL met die cilinder (waar ik dan vanaf weet tenminste)


Jazeker dat is wel de bedoeling.
Goedendag, ik maak dit topic aan als vergelijking met het grote vermogen topic van vroeger alleen wat breder.
In dit topic kan je delen wat je nu aan t bouwen bent of wat je vermogen is bij bepaalde setup.
Of wat je planning etc is.
Mij lijkt het verstandig om een beetje lijnen te trekken. Dus alleen minarelli blokken of Piaggio of andere a-merken Dus aerox, zip, runner, ark etc maar niet iemand met een kymco die er een 80cc 4takt onder legt.
Wat wel welkom is is mensen die bv op een Peugeot blok een hele andere cillinder aan het bouwen is van bijvoorbeeld een Piaggio cillinder.


Post er op los ga je gang vooral alleen houd het wel leuk en deel je project of vermogen vooral.

Alleen 2 takts die dus serieus aan het bouwen zijn.

de groeten
Niet iedereen tegelijk hoor…

gewoon posten dat spul t hoeft niet perser gelijk zoals @Brute-Force en @bartj te zijn
 
Mijn huidige Aerox setup:

Doppler endurance p12
std Athena racing p12
Yasuni c21
Dellorto phbg19bs
Twin air filter
pvl analoog
mhr vario
std spruitstuk en membraan (wel carbonplaatjes)
std koppeling en achterpoulie

Volgende stap is een Malossi overrange achterpoulie en een verstelbare koppeling
 
Last edited:
Piaggio skipper.
Malossi 172cc
Malossi vario en vertanding
Racevonkjes

Heb voor de gein uitgerekend met de energie wet hoeveel pk de scooter doet aangezien ik geen vermogensbank heb.
Theoretisch heeft hij 15,13 PK.
1683664315788.png

Let wel dat in de praktijk het vermogen iets hoger ligt.
 
Mijn huidige Aerox setup:

Doppler endurance p12
std Athena racing p12
Yasuni c21
Dellorto phbg19bs
Twin air filter
pvl analoog
mhr vario
std spruitstuk en membraan (wel carbonplaatjes)
std koppeling en achterpoulie

Volgende stap is een Malossi overrange achterpoulie en een verstelbare koppeling
Zou je niet ook een 24 mm carb steken nu komt die c21 niet echt tot kracht denk ik toch?
Of zeg ik wat doms.

En misschien nog een vl14 er in dan. En mer de overrange is dat echt leuk spul!
 
Zou je niet ook een 24 mm carb steken nu komt die c21 niet echt tot kracht denk ik toch?
Of zeg ik wat doms.

En misschien nog een vl14 er in dan. En mer de overrange is dat echt leuk spul!
Hmm ja mij is uitgelegd dat 19 echt voldoende is. Ik snap ook niet precies waarom mensen extreem grote carbs hebben. Misschien heeft een van jullie een uitleg?
 
Back
Top