Het vermogen en project 2takt topic.

Diether van essen

Minarelli megool
Goedendag, ik maak dit topic aan als vergelijking met het grote vermogen topic van vroeger alleen wat breder.
In dit topic kan je delen wat je nu aan t bouwen bent of wat je vermogen is bij bepaalde setup.
Of wat je planning etc is.
Mij lijkt het verstandig om een beetje lijnen te trekken. Dus alleen minarelli blokken of Piaggio of andere a-merken Dus aerox, zip, runner, ark etc maar niet iemand met een kymco die er een 80cc 4takt onder legt.
Wat wel welkom is is mensen die bv op een Peugeot blok een hele andere cillinder aan het bouwen is van bijvoorbeeld een Piaggio cillinder.


Post er op los ga je gang vooral alleen houd het wel leuk en deel je project of vermogen vooral.

Alleen 2 takts die dus serieus aan het bouwen zijn.

de groeten
 
Advertisement - register to remove this

Hmm ja mij is uitgelegd dat 19 echt voldoende is. Ik snap ook niet precies waarom mensen extreem grote carbs hebben. Misschien heeft een van jullie een uitleg?
Is ook helemaal niet nodig, 19mm is goeie maat. Kan nog wel een keer hetverhaal van mn 7t vertellen met 19mm.... mensen denken grote carb is meer power maar zo werkt het niet
 
Dus ik mag hier alleen posten als ik een kapot zieke setup heb. Dat had ik 15 a 20 jaar geleden.

Aangezien er al bar weinig 2-takts zijn, lijkt het me leuk als ieder zijn aangepaste 2-takt setup hier mag plaatsen. Ook onder de 10pk.
Post automatically merged:

Hmm ja mij is uitgelegd dat 19 echt voldoende is. Ik snap ook niet precies waarom mensen extreem grote carbs hebben. Misschien heeft een van jullie een uitleg?
Je hoeft zeker niet zo'n knoepert te hebben. 19 of 21 is ook dikke prima en scheelt weer een omgelast subframe en een luchtfilter die je niet kwijt kunt zonder een gat in je buddy te zagen.

Vroegah had ik een 28 pwk, want ja dat had iedereen. Nu denk ik beter na.
 
Last edited:
Ben nu wat leuks aan het bouwen

Aerox Project:
polini corsa
doppler endurance
21mm carb
Yasuni c16
Polini Hi speed + 3g koppeling

geen idee hoe snel dit ongeveer gaat, hoop wel minimaal 100 te halen :)
 
Ben nu wat leuks aan het bouwen

Aerox Project:
polini corsa
doppler endurance
21mm carb
Yasuni c16
Polini Hi speed + 3g koppeling

geen idee hoe snel dit ongeveer gaat, hoop wel minimaal 100 te halen :)
Lache wel op een aerox of wat?
Post automatically merged:

Dus ik mag hier alleen posten als ik een kapot zieke setup heb. Dat had ik 15 a 20 jaar geleden.

Aangezien er al bar weinig 2-takts zijn, lijkt het me leuk als ieder zijn aangepaste 2-takt setup hier mag plaatsen. Ook onder de 10pk.
Post automatically merged:


Je hoeft zeker niet zo'n knoepert te hebben. 19 of 21 is ook dikke prima en scheelt weer een omgelast subframe en een luchtfilter die je niet kwijt kunt zonder een gat in je buddy te zagen.

Vroegah had ik een 28 pwk, want ja dat had iedereen. Nu denk ik beter na.
Goed punt, zolang de koffiemolens maar wegblijven dus de 4takters niet.

Naja miss is de grens dsn minimaal 50cc snel of 70cc laagtourig en alles meer dsn dat is welkom?
 
Waarom zou je dan een grote carburateur nemen. Puur voor de show?
Meer koppel over je hele toerenverloop. En tuurlijk kun je met een 28mm meer pk halen maar de 9mm extra ten opzichte van een 19mm is eigenlijk maar minimaal. Je merkt toch zeker tijdens het rijden echt niet of je nou 17 of 20pk hebt om maar een voorbeeld te geven. Met sprint wil je zoveel mogelijk koppel vanaf de start en dan is een 24 of 28mm net wat sneller van zn plek. En als het op 1 of 2 tiende van een seconde aankomt helpen alle beetjes.
 
Beta Ark LC DD K-series 2004

Top Racing Race krukas pen 10
Stage6 streetrace 50cc LC
Leovince Sito Plus 587
Dellorto PHVA TS 17.5mm
Malossi VL11 membraan kleppen
Malossi MHR 2008 Vario + Ventilvar
Power one 107mm koppeling
 
Het loopt 90 a 95 gps, plat er op.

Ik had vanaf 2004 een Ark AC.
Meerdere straat setups gehad. Uiteindelijk alles eraf gehaald, alleen frame met kappen. Met de volgende setup.

Polini EVO 70cc AC - Rsb max tuned
Yasuni C21
Power one pen 10 krukas
Keihin 28mm PWK + 70mm kelk
Twinair filter
Omgelast subframe
Wig + MHR piaggio spruitstuk
Vforce 3 membraan
HPI 2006 binnenrotor
MHR overrange poulies
MHR 2005 vario 19×15.5
MHR vertanding

Draaide 20pk, echt veel voor een AC toen.

Heb daarvoor een iets tammere setup gehad.
Dat was een stage6 racing 70cc AC 3br getuned, Hebo racing 2 uitlaat, 24pwk. Dat draaide 17pk.

Wat ik uiteindelijk het mooist vond, was de standaard 50cc met Yasuni R en Hebo vario. Dat liep 95 autoteller, was kneiter betrouwbaar en gewoon rijdbaar.
 
Last edited:
Het loopt 90 a 95 gps, plat er op.

Ik had vanaf 2004 een Ark AC.
Meerdere straat setups gehad. Uiteindelijk alles eraf gehaald, alleen frame met kappen. Met de volgende setup.

Polini EVO 70cc AC - Rsb max tuned
Yasuni C21
Power one pen 10 krukas
Keihin 28mm PWK + 70mm kelk
Twinair filter
Omgelast subframe
Wig + MHR piaggio spruitstuk
Vforce 3 membraan
HPI 2006 binnenrotor
MHR overrange poulies
MHR 2005 vario 19×15.5
MHR vertanding

Draaide 20pk, echt veel voor een AC toen.

Heb daarvoor een iets tammere setup gehad.
Dat was een stage6 racing 70cc AC 3br getuned, Hebo racing 2 uitlaat, 24pwk. Dat draaide 17pk.

Wat ik uiteindelijk het mooist vond, was de standaard 50cc met Yasuni R en Hebo vario. Dat liep 95 autoteller, was kneiter betrouwbaar en gewoon rijdbaar.
Leuk spul als ik het zo mag horen:)

Ook mooi dat je met een yasuni r ook zover nog kan komen!

Maat van mij z’n aerox met alles std behalve een Metrakit onderlangs haalde ook 82 echte gps… zonder iets in overbrenging te doen. Naja te zware rollen er in dus ja ik denk dat ie zo 85 aan kon tikken
 
minarelli horizontaal ac
stage6 70cc
polini krukas
24pwk
polini vario 4gx4,5g
std koppeling met rode trek en drukveer
std inlaat
top performance spruitstuk

rijdt wel goed, maar trekt alleen door vanaf lage snelheden naar de top. wanneer ik bijv. 50 rijd en ik geef volgas doet ie weinig. iemand tips? bij volgas doet ie soms ook heel klein beetje stotteren in het begin, maar als ik langer doorpak doet ie het gw goed.

ik dacht zelf aan te zware rollen waardoor hij niet goed oppakt. had eerst ook gele drukveer en standaard trekveren en trok toen helemaal niet. later rode trekveren en drukveer gestoken en toen kwam ie wel van zn plek. Als je iets weet, graag!
 
minarelli horizontaal ac
stage6 70cc
polini krukas
24pwk
polini vario 4gx4,5g
std koppeling met rode trek en drukveer
std inlaat
top performance spruitstuk

rijdt wel goed, maar trekt alleen door vanaf lage snelheden naar de top. wanneer ik bijv. 50 rijd en ik geef volgas doet ie weinig. iemand tips? bij volgas doet ie soms ook heel klein beetje stotteren in het begin, maar als ik langer doorpak doet ie het gw goed.

ik dacht zelf aan te zware rollen waardoor hij niet goed oppakt. had eerst ook gele drukveer en standaard trekveren en trok toen helemaal niet. later rode trekveren en drukveer gestoken en toen kwam ie wel van zn plek. Als je iets weet, graag!
Mooi spul, welke uitlaat heb je?
Denk dat je rollen iets lager moet. En iets minder benzine misschien. Ff iets meer lucht geven door schroef of ff kleinere sproier steken
Post automatically merged:

Mooi spul, welke uitlaat heb je?
Denk dat je rollen iets lager moet. En iets minder benzine misschien. Ff iets meer lucht geven door schroef of ff kleinere sproier steken
Dippen zit in je overbrenging en stotteren en bwap in je carb
 
Mooi spul, welke uitlaat heb je?
Denk dat je rollen iets lager moet. En iets minder benzine misschien. Ff iets meer lucht geven door schroef of ff kleinere sproier steken
Post automatically merged:


Dippen zit in je overbrenging en stotteren en bwap in je carb
Thanks voor de reactie. Zit yasuni c21 onder. Heb trouwens de gasnaald in de laagste stand want in middelste rijdt ie slecht, vooral bij lage snelheden stotterd ie dan, maar ga van de week nog ff wat proberen.
 
Standaard inlaat met een 24mm pwk word een lastig verhaal want dat past niet.
Welke stage6 cilinder heb je? Want een c21 is dan waarschijnlijk ook iets te veel van het goeie.
Is je sproeier uberhaupt wel de goeie maat of je carb uberhaupt afgesteld? Want daar begin je mee, dan pas je overbrenging. Want zonder goeie carb afstelling rijd het geheel toch als een nat stuk stront dus kan je daarna alles nog een keer afstellen
 
Standaard inlaat met een 24mm pwk word een lastig verhaal want dat past niet.
Welke stage6 cilinder heb je? Want een c21 is dan waarschijnlijk ook iets te veel van het goeie.
Is je sproeier uberhaupt wel de goeie maat of je carb uberhaupt afgesteld? Want daar begin je mee, dan pas je overbrenging. Want zonder goeie carb afstelling rijd het geheel toch als een nat stuk stront dus kan je daarna alles nog een keer afstellen
Ik bedoelde std membraan. Heb gw een tpr spruitstuk. Mk2 racing heb ik. Carb is gw afgesteld maar nog niet perfect zoals ik eerder heb beschreven. Volgas doet ie gewoon goed vanuit stilstand, maar als ik volgas geef op 40kmh dan doet ie meer buaaap geluid. Als ik volgas geef vanuit stilstand dan pakt ie hem door tot 100
 
Laat ik jullie ff op de hoogte met wat er deze winter aankomt, project spullen en alles is al geregeld

er komt een Aprilia sr 50 factory met een Piaggio H2o blok aan,
Stage 6 mk2 racing, word stage 1 getuned(Carters worden geflowed en alle porten naar tuurlijk gematched)
Yasuni c21 of een stage 6 rm 1200(als iemand nog wat ervaring heeft welke toch iets mooier loopt hoor ik het graag)
24 of 28mm pwk (advies over welke is altijd welkom)
Stage 6 koppelings huis
En zit flink aan de twijfel
Om toch een overrange erop te zetten
Stage 6 8 kleps membraam met polini draaibaar spruitstuk
Dopler endurance race asje
Polini 3g koppeling
Hpi ontsteking

Het doel is toch 20pk meer is altijd welkom(hij word gebankt bij een goeie kennis)
Ik ga hier zeker nog meer over posten zodra de build gaat beginnen.
 
Mijne setup op me Gilera Runner RST (50 versie, brom) Piaggio Watergekoeld,

Stage6 MK2 Race 70cc
Jasil Evo volle wangen krukas + Polini c4 lagers (slag 40)
HPI Race onsteking
Stage6 Membraam
Stage6 Spruitstuk
Polini PWK 24MM Cab
Malossi MHR Overrange variator
Malossi MHR Overrange V-Snaar
Malossi MHR Overrange Torque Driver
Polini 3g Kopeling
Malossi koppelinghuis
Yasuni R c21 uitlaat
standaard paiggio/runner brom vertanding

Ik hoop met mijn setup rond de 20PK te halen, dat zou mooi zijn.
 
Mijne setup op me Gilera Runner RST (50 versie, brom) Piaggio Watergekoeld,

Stage6 MK2 Race 70cc
Jasil Evo volle wangen krukas + Polini c4 lagers (slag 40)
HPI Race onsteking
Stage6 Membraam
Stage6 Spruitstuk
Polini PWK 24MM Cab
Malossi MHR Overrange variator
Malossi MHR Overrange V-Snaar
Malossi MHR Overrange Torque Driver
Polini 3g Kopeling
Malossi koppelinghuis
Yasuni R c21 uitlaat
standaard paiggio/runner brom vertanding

Ik hoop met mijn setup rond de 20PK te halen, dat zou mooi zijn.
Hoor graag wat het resultaat is als het zover is
 
Back
Top