Het "nieuws" Topic.

Status
Not open for further replies.
Ach, nu komt het toevallig aan het licht bij 1 bedrijf en de media pept de hele boel weer eens heerlijk op. Als DCMR elk petro/chemische plant in de botlek onder de loep neemt dan weet ik zeker dat gevalletje Odjfell opeens niet zoveel meer voorstelt.

Dat beetje benzeen dat bij Odjfell vrij komt maak ik mij niet zo'n zorgen om, eerder de bedrijven die wekelijks brand hebben, die ze overigens net zo goed verduisteren als het om kleintjes betreft. Er zit zo verschrikkelijk veel oud spul in de botlek, van 40 / 50+ jaar oud, ik zie het nog wel een keer goed fout gaan.
 
Jaa klopt dat maar ik me ook wel zorgen om..

Maar die kelere zooi adem ik wel in.. Rij er tenslotte iedere dag op 100 meter voorbij... 8P

Ga maar richting brabant verhuizen ofzo :+ Auto van de zaak en karren maar :W
 
Politie opleiding, dienstwapen mee naar huis, per ongeluk een kogel afgeschoten. Deze blijkt richting het huis van de buren te zijn afgevuurd, toen is een andere vriend die er bij was gaan kijken bij de buren. Op het moment dat hij naar de buren liep hoorde hij nog een schot, toen heeft de politieagent in opleiding zelfmoord gepleegd...

Bizar verhaal, waarover nog veel onduidelijk is. Het nieuwsbericht klopt niet zo goed zover ik weet.
 
Collega moest vanmiddag op stel en sprong naar huis. Volgens mij was zijn broer erbij. Ook agent in opleiding. Vreemd allemaal. Wapens thuis ... brrrr.
 
Collega moest vanmiddag op stel en sprong naar huis. Volgens mij was zijn broer erbij. Ook agent in opleiding. Vreemd allemaal. Wapens thuis ... brrrr.

Het was niet zijn broer, maar beste vriend, die geen agent in opleiding is.

Wapens thuis, sowieso discutabel.
 
Gaat het dan zo vaak fout met die dienstwapens thuis?

Geen idee.

Maar ik ben er nooit voorstander van geweest. Laatst met een bedrijfsuitje naar een schietclub geweest, als je ziet wat die mensen thuis hebben... Daarbij controles van lik me reet. En er over praten alsof het speelgoed is, rare lui.
 
[ir]http://www.nrc.nl/inbeeld/files/2012/01/3001WEBAPP2-980x653.jpg[/ir]

[ir]http://www.nrc.nl/inbeeld/files/2012/01/3001WEBAPP8-980x653.jpg[/ir]

[ir]http://www.nrc.nl/inbeeld/files/2012/01/3001WEBAPP10-980x653.jpg[/ir]

En waar nu heen?

wel/geen criminele organisatie?
 
Vooroordeel bevestigend...

AMSTERDAM - Tijdens de afscheidswedstrijd van de Amsterdamse kickbokser Badr Hari heeft de politie een groot aantal controles uitgevoerd. Een lucratieve actie want de controles leverden tonnen aan boetes en belastinginningen op.


Badr Hari verslaat Gokhan Saki

De wedstrijd vond plaats in Leeuwarden omdat Amsterdam de vechtgala’s niet meer toestaat.

Het Parool meldt dat bijna duizend automobilisten werden gepakt voor een overtreding van de snelheidslimiet. Eén automobilist passeerde een controle met 224 kilometer per uur, waar de maximale snelheid honderd kilometer per uur bedroeg. Zijn auto is in beslag genomen.

De belastingdienst pakte 95 bestuurders die nog een vordering hadden openstaan. Eén van hen moest zelfs nog 98.000 euro betalen. Zijn auto is ook in beslag genomen.
 
Logische zet van Rusland, vast bang dat ze de volgende zijn..

http://www.nu.nl/buitenland/2729953/rusland-stemt-komende-dagen-niet-in-v-raad.html

Rusland stemt komende dagen niet in V-raad
Laatste update: 1 februari 2012 15:44 info
MOSKOU - De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties zal de komende dagen niet stemmen over een resolutie over het geweld in Syrië. Dat heeft Rusland woensdag laten weten.

Foto: AFP
''Er worden pogingen gedaan tot een tekst te komen die acceptabel is voor alle partijen en die helpt een politieke oplossing te vinden voor de situatie in Syrië. Daarom is er de komende dagen geen stemming", aldus de Russische onderminister van Buitenlandse Zaken Gennadi Gatilov.
Rusland, een bondgenoot van Syrië, heeft tot op heden geweigerd in te stemmen met een resolutie van de Veiligheidsraad over Syrië. Het liet woensdag opnieuw weten een veto uit te spreken over ''iedere resolutie die het beschouwt als onacceptabel".

Een debat in de VN-Veiligheidsraad over Syrië werd in de nacht van dinsdag op woensdag gestaakt zonder dat er besluiten werden genomen.
China en Rusland bleven zich verzetten tegen een ontwerpresolutie van westerse en Arabische landen. Daarin wordt de Syrische president Bashar al-Assad opgeroepen de macht over te dragen.
 
De waarschijnlijke belangen van Rusland daargelaten hebben ze ergens wel gelijk.
VN blaft vaak maar bijt niet. En soms bijten ze al voordat ze blaffen...
 
Bron: Wikipedia

Rusland heeft een marinebasis in de Syrische havenplaats Tartous.


Vooralsnog verkeerd om op geen enkele manier sancties te leggen op een land dat al duizenden burgers heeft vermoord. Ze hebben gelijk dat sommige dingen eigenlijk VN steun moeten hebben, zoals ingrijpen in Libië. Jammer dat Amerika dat doorgaans verpest.

Aan de andere kant is de VN ook weer zo'n ontzettend log orgaan, met vele belangen inderdaad, waardoor de juiste beslissing vaak niet of te laat word genomen. Die geschiedenis herhaalt zich regelmatig.

Dat Rusland nu als een klein kind gewoon niet op komt dagen bij een stemming, terwijl er in Syrië iedere dag weer tientallen mensen worden afgeknald, is toch wel een beetje jammer..
 
Over Rusland gesproken...

MOSKOU*-* Russische jongetjes moeten spelen met modellen van Russisch wapentuig en niet met de in Rusland populaire westerse speelgoedtanks en -vliegtuigen. Dat heeft vicepremier Dmitri Rogozin gezegd.

„Onze kinderen hebben wel genoeg met Leopards gespeeld”, meldde Rogozin op Twitter. Hij verwees daarmee naar de Duitse tank die in de Koude Oorlog tegenover de Russische tanks stond.
„Ik heb opdracht gegeven om na te denken over de productie van speelgoedmodellen van Russische wapens”, aldus de politicus die aan het hoofd staat van de Russische wapenindustrie.


Best eng, best nationalistisch...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top