Het Korps Mariniers #3

Da's kort geweest dan, hij was daar voor beveiligings taken toch ?

Ik vlieg maandag naar kandahar en de 22ste via kreta naar huis :)

ja voor 6 weken was het, het was meer een overbruggingsperiode omdat personeel tekort hadden....
Zijn beveiligingstaken waren in kabul, nu zit ie dus in kandahar.
Hij ging ook maar met 3 man van zijn eigen peleton. Hij wordt waarschijnlijk binnen een paar jaar weer uitgezonden, maar dan met zijn hele peleton.
Lijkt me wel apart, hij is 20 en nu al officier, een hele verantwoordelijkheid lijkt me...
 
Ok.

20 en officier is vrij jong voor de verantwoordelijkheid ja, dat wil niet zeggen dat hij het niet kan hoor, heb al een hoop officieren jong en oud zien falen maar ook jongens gezien waarvan we echt dachten wtf komt die doen die het dan ineens heel goed doen.

Soort eenheid maakt ook nog wel uit, een infanterie peloton kan echt een hel zijn als die 30 jonge lui je niet mogen :p

Gok dat hij ook wel op een gevechts peloton zit ?
 
Hey en vraag ik heb me ook laten voorlichten bij de landmacht en gesolliciteerd als, Korporaal wielvoertuigen bij de luchtmobiele brigade,
maar en vraag aan het personeel zelf als je monteur ben bij de landmacht hoe ziet je planning er door de week uit?
Hoelang ben ik ongeveer per week ook echt in de garage aan het sleutelen.
De voorlichter kon dit niet echt zeggen, en toch ben ik hier benieuwd naar omdat ik niet weer fulltime monteur wil zijn.

alvast bedankt.
 
Bij ons (pantser infanterie) is altijd van alles kapot dus word er veel gesleuteld om alles rijdend te houden, hoe dat bij luchtmobiel is weet ik dus niet echt.
 
Bij luchtmobiel is het hetzelfde als bij painf, het is grotendeels sleutelen, maar ook verplicht sporten 3x in de week. Als de dienst het toelaat that is, dus als er met spoed wat voertuigen gemaakt moeten worden, dan gaat dat voor..

20 jarige officier op uitzending? Vaag verhaal? Je kunt met 17 en 3 maanden de dienst in. Dan minimaal 2 jaar KMA, 9 maanden Vaktechnische opleiding. En een jaar opwerk traject voor uitzending? Dan ben je dus bijna 21? En dan heb je dus de ideale weg gevolgd? Het kan, maar dan heb je wel een bliksem carriere ;)

*edit* en dan ga je er vanuit dat je met 17 en 3 maanden een havo of hbo opleiding afgerond hebt?!
 
Dat vindt ik wel klote dan wil beetje van het monteur zijn af omdat ik dit al 3jaar doe, hoe denken jullie trouwens over de commando troepen?
wou eerst heel graag hier voor gaan maar de kennismakingsdagen zijn op zijn vroegst eind oktober + dat daarna ook nog tijd over heen gaat dan ben ik en half jaar verder, met en reeéle kans dat je noga afvalt.
 
Dat vindt ik wel klote dan wil beetje van het monteur zijn af omdat ik dit al 3jaar doe, hoe denken jullie trouwens over de commando troepen?
wou eerst heel graag hier voor gaan maar de kennismakingsdagen zijn op zijn vroegst eind oktober + dat daarna ook nog tijd over heen gaat dan ben ik en half jaar verder, met en reeéle kans dat je noga afvalt.

De tijd tot oktober kan je prima gebruiken om jezelf voor te bereiden. Denk er niet te licht over en ga er gewoon voor als je het echt wilt!

Richt je met name op krachttraining (veel herhalingen), hardlopen, situps, pullups, touwklimmen en zwemmen (met overall)
 
Voorlichting infanterist:p

Ga een groot gat graven in je achtertuin terwijl het regent. Ga in het gat zitten tot het regenwater je enkels bereikt heeft. Giet koude modder achter in de kraag van je overhemd.
Blijf daar zitten gedurende 48 uur en vervolgens, om zeker te zijn dat je niet in slaap valt, verbeeld je jezelf dat er iemand stiekem zit te wachten op de kans je een flinke klap op je kop te geven, of je huis in brand te steken.

Ga het gat uit en vul een koffer met 25 kilo zand, neem hem mee, en met een jachtgeweer in je ander hand, loop je over de modderigste weg die je vinden kunt. Val elke paar minuten plat op je gezicht en denk je in dat grote meteoor stenen naar beneden kunnen vallen om net jou te raken.
Na 15 km lopen (je hebt nog steeds de koffer en de jachtgeweer!) ga je heimelijk sluipen door het natte bos, met de gedachten dat iemand jouw route met ratelslangen geboobytrapt heeft die jou zullen bijten als je erop trapt.

Geef een vriend een geweer en vraag hem zo nu en dan een schot in jouw richting of te vuren waarna je zo hard als je kunt de hele weg terug rent naar je gat in de achtertuin. Als je het bovenstaande om de drie dagen gedurende een paar maanden herhaalt kun je misschien begrijpen waarom een infanterist af en toe zijn adem kwijt raakt.

Slapen doe je tijdens het marcheren, het gaat iets beter als je liggen kunt, zelfs in het modder. Stenen zijn veel beter dan modder, omdat je jezelf rond een grote steen kunnen oprollen.
Na een poosje pak je je geweer, munitie, bajonet, handgranaten, pionierschop. ransel, messtins en, E.H.B.O spullen weer op en begin weer te lopen, je houdt 5 meter afstand van de man voor je, je hart begint te bonzen, steeds sneller, je begint een loopgraaf te graven want de vijand komt jou zoeken als je niet naar hem gaat.

Even een hazenslaapje, dan wordt je wakker; het regent en het gat is half vol met water. Je hoofd voelt wazig en het blijft regenen, het weer wordt kouder en je probeert zo snel mogelijk in slaap te komen.
Het leven van een infanterist!
 
Haha nice story :p
ik denk wel dat ik nu het beste volop kracht kan gaan trainen zoals vassago zegt, voor oktober en dan voor commando's ga als 1ste keus, hardlopen blijf ik er gewoon bij doen maar dit gewoon rustig omdat ik dit al 3jaar 3x per week doe dus dit niet mijn probleem zal zijn. Zwemmen vindt ik ook heel leuk doe dit ook best vaak.
Alleen touwklimmen heb ik vanaf de basisschool al niet meer gedaan,
 
Is wel een belangrijk onderdeel van de keuring. check de website, daar staan alle normen op die je minimaal moet halen op de keuring. Tevens is er nog een goed forum;

http://www.kctforum.com/

Eerst goed lezen want het is wel een forum met regels. Dus niet zomaar klakkeloos gaan posten. Je kan er wel info vandaan halen. Succes!
 
Back
Top