Het Korps Mariniers

Status
Not open for further replies.
Goeie :)

Absoluut een compliment wat betreft hun werkzaamheden, zonder hun word ons werk een stuk gevaarlijker.
prive vind ik ze soms wat raar, kijken naar filmpjes met vechtpartijen op leven en dood vind ik niet ontspannend zegmaar.
maarja als ik bij de mariniers had getekend was ik ook meer bezig met die ongein waarschijnlijk.
Verder luisteren ze naar niemand behalve hun eigen leidingevenden en dat zorgt nog wel eens voor wat gespannen sfeertjes :)
 
Maar Zorro, je moet je niet teveel aantrekken van aerox_terror.. Die is van zichzelf al contactgestoord, daar heeft het korps niks mee van doen :D

:*
 
Goeie :)

Absoluut een compliment wat betreft hun werkzaamheden, zonder hun word ons werk een stuk gevaarlijker.
prive vind ik ze soms wat raar, kijken naar filmpjes met vechtpartijen op leven en dood vind ik niet ontspannend zegmaar.
maarja als ik bij de mariniers had getekend was ik ook meer bezig met die ongein waarschijnlijk.
Verder luisteren ze naar niemand behalve hun eigen leidingevenden en dat zorgt nog wel eens voor wat gespannen sfeertjes :)


dat luisteren naar klopt behoorlijk :D
meeste lui van andere onderdelen zijn behoorlijke apaten.
kijk naar de landmacht zonder veel ervaring en na een vrij korte opleiding ben sergeant, die zal dan tegen een marn zeggen die mischien al 5 jaar mee draait en veel meer ervaring heeft. zeggen wat er moet gaan gebeuren.
 
Als sgt der infanterie, moet je ook wel presteren anders word je gewoon weggekickt door je eigen soldaten. Zoals met onze luitenant is gebeurd, nadat ie gewoon niets presteerde. Zijn ook mensen met 5 jaar ervaring en hebben nooit een uitzending gedraaid. Die moeten ook niet wijs gaan doen. En zorro, je wordt mentaal wat gehard. en je zit niet voor je lol in afganistan. Maar ohh alle pikkies die thuis lui op de bank zeggen ohh jee wat erg die kinderen in afganistan. Wij zijn degene die helpen en helaas om hier te helpen is er soms geweld nodig. Dan wil je niet iemand hebben die mentaal inelkaar stort omdat ze maatje geraakt word. Of bang is om vuurdekking te geven Of om iemand dood te schieten, omdat hij anders jou doodschiet. Op dat moment onderscheid je jezelf van de rest, en doe je wat in jou ogen goed is. En ik denk dat ik 1 van de paar mensen ben die hier dat mag zeggen. Want ik heb gehandeld in dit soort situaties!
 
Als ik terug kom begint me keuring voor f16 piloot. Alleen heb ik niet al me vertrouwen hier op gegooid omdat de keuring gewoon te zwaar is. Verder wil ik de burger in om daar gewoon weer me oude leventje op te pakken. Maar stiekem wil ik diep van binnen toch wel is proberen die Groene baret te halen. Dat is altijd iets geweest wat ik wou halen, maar de de opoffering qua sociaal houd me nog teveel tegen. Hier enige mensen ervaring die bij het kct hebben gediend?
 
Ik heb precies hetzelfde gevoel over KCT.. Het is echt super mooi werk wat die jongens doen. Maar 40 weken per jaar op oefening is wel een hele grote opoffering van je sociale leven imo. Burger in is voor mij voorlopig ook nog niks. Zeker geen kantoorbaan iig. Gewoon een stapje naar beneden is genoeg voor mij, kijken of ze me nog een studie gunnen. Heb het gewoon naar mn zin bij defensie en ze zijn absoluut goed voor je :)
 
ojkl?

Ik ga binnenkort nog eens naar een voorlichtingsdag voor vliegenier.. Het is nu of nooit.. In oktober word ik 23, en ben dan dus te oud....
 
sander, je mag tegenwoordig 26 zijn:p maar luister dan beter gooien we tegelijk die keuring op de bus. Ik heb em hier thuis liggen, kunnen we samen gaan!
 
sander, je mag tegenwoordig 26 zijn:p maar luister dan beter gooien we tegelijk die keuring op de bus. Ik heb em hier thuis liggen, kunnen we samen gaan!

Dat bepalen zij voor jou wanneer je mag komen :+.

Hoorde trouwens dat je tegenwoordig in 2 maanden tijd gekeurd kan worden. Geldt dat nu al of is het nog gewoon het oude systeem dat je er makkelijk een jaar over doet?
 
wat ik wel weet is dat de opleiding tot marn flink versoepelt is, ik zit nu momenteel weer in rotterdam voor een opleiding tot verbindelaar en zie gigantische veranderingen ten opzichte van mijn evo, helaas.
 
Als ik terug kom begint me keuring voor f16 piloot. Alleen heb ik niet al me vertrouwen hier op gegooid omdat de keuring gewoon te zwaar is.

Ben hier ook de keuring niet door gekomen..
Zit nu te denken om ook gewoon mariniers in te gaan maar zit nog te twijfelen..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top