Het Korps Mariniers #3

Schrijver ken ik niet. Weet al wel dat ik het boek ga lezen, alleen in de stukjes die edwino post herken ik veel van mijn vorige uitzending.
 
Die gaan toch alleen naar gebieden waar het "veilig" is, kans dat er wat gebeurd is er natuurlijk altijd maar die zal wel erg klein zijn.
 
Dat heb ik tijdens m'n vorige uitzending ook gedaan Edwino. Prima baantje, niet teveel of te hard werken, veel ontspannen, makkelijk geld verdienen. Niet te vergelijken met het werk in Uruzgan overigens. Andere dreiging, ander optreden..
 
1ste week stage en het was weer kut :D niks gedaan eigenlijk.

Beetje gelachen met me sergeant en marinier sportinstructeur omdat ze weten dat ik bij de landmacht heb gesolliciteerd :p
 
Gister begonnen bij Saab (Mobile combat traning center) @ Amersfoort ....dus ik zal vast wel iemand van jullie tegenkomen :)
 
Vast wel ja, ga je ook mee om het spul op locatie uit te delen ?

Ik ben hier met een week of 2 klaar, dan inpakken enz.

Hele uitzending is me erg tegen gevallen, Deels omdat ik al te lang hetzelfde werk doe en nu echt iets anders moet gaan doen, voor een groot deel ook omdat de vorige uitzending hier zo heel anders was.

Vandaag het solicitatie formulier voor de Kms ingevuld :)
 
Zo, dát is rap gegaan Douwe. Ik heb het gevoel dat ik zelf net terug ben.. Dat zeiden lui die BG3 gedraaid hadden bij ons ook al, dat het de vorige keer zo anders en zoveel beter was. Ik denk dat het tijd word voor nieuwe uitdagingen inderdaad. KMS, Africa, de west zijn reëele opties. Misschien kun je nog als gpc mee met de a-cie naar de west ;)
 
Uiteindelijk is het wel erg hard gegaan ja, halverwege dacht ik ff jezus als ik zo nog 2 maanden moet maar het viel mee, juist toen gingen we wat diverse dingen doen ipv de standaard patrouilles enz.

Kms papieren zijn op de bus, blijf niet bij de inf, dat doe ik al 6.5 jaar en heb geen zin om gpc te worden van 8 van die jonge kut lui :p

Ik ga richting logistiek, vooral vanwege de papieren en voor een groot deel ook omdat ik geen zin heb in een 4de uitzending als inf dat heb ik nu echt wel gehad.
 
Last edited:
Voor mij ook in eerste instantie geen vto inf hoor. Hoofdwaarschijnlijjk AMV oid. En dan waarschijnlijk terug naar LMB, das nu de insteek. Veel lui van mijn peloton gaan ook in september of januari naar de KMS. Ik wacht eerst nog even af of het doorgaat naar de west, zoniet, ben ik de eerste die weg is bij de cie ;) Je hebt vast alleen nog de hoto op de planning staan?
 
Amv zit bij mij om de hoek, het is dat het me echt niet ligt anders had ik daar heen gegeaan :)

Ga nu nog ruim een week weg dan nog een paar dagen ruk opdrachten en dan inpakken enz, er word nog veel geschoven en ze willen ons op het laatste moment nog verneuken met een hoop kut klusjes maar daar word aan gewerkt.

Hoto doen wij niet zelf, marns komen te laat hier binnen, waarschijnlijk gaan de aussies de hoto doen ofzo, dat is nog niet helemaal duidelijk.
 
Yep, net weer terug.

Was wel mijn peloton waarvan de benz op een ied gereden is, wij waren er al overheen gereden.... met die jongens komt het ook helemaal goed, benz is verwoest maar iedereen staat ervan te kijken hoe de jongens er vanaf zijn gekomen als je kijkt waar ze op gereden zijn.

Verder was het warm en stoffig :p

[Ir]http://i40.tinypic.com/slp6j4.jpg[/Ir]
 
Last edited:
Goed om te horen, maatje van me van het weekend met een roadtrip naar Kandahar ook nog op een IED geklapt in de Scania. De rest van die rit ging ook niet vlekkeloos hoorde ik. Het word zo wel erg onaantrekkelijk om nog naar Afghanistan te gaan als je elke rit op een IED klapt..
 
Zeg,

nu dat gedoe over die Van Gelder met z`n cocaine.
Hij is dus Sergeant bij het Leger....

Maar doen die bn`ers bij defensie nou ook echt hetzelfde?
of is het een win/win situatie....Leger pubiciteit en hij de faciliteiten oid.
 
In theorie doet hij zijn werk als sergeant ook gewoon.

In de praktijk is dat dus helemaal niet waarschijnlijk, hij krijgt tijd om te trainen en het lijkt me niet dat op zijn niveau dan veel tijd voor normaal werk over blijft.

De publiciteit is voor defensie leuk, al heeft van gelder dat weer een leuke wending weten te geven.

@ justin: Wanneer zou jij hier aankomen, er lopen steeds meer van die marn's over de base :p
 
Last edited:
Back
Top