10 juli een weekje Kos. Iemand nog tips?
Een aanrader op Kos is Zia. Over dat dorpje heeft Sjoerd het ook. Het ligt hoog in de bergen. Zorg dat je er aan het einde van de middag bent. Dan kan je even een hapje eten. De zonsondergang is vrij mooi, daar staat Zia ook om bekend.
Verder zijn er enkele natuurlijk warmwater bronnen in Kos. Voorbij psalidi vanaf kos stad zit er één waar wij op de fiets heen zijn gereden vanaf kos-stad. Prima te doen als je van fietsen houdt. De bronnen zelf zijn niet echt boeiend. Het bestaat uit een plasje dat door rotsen is afgebakend van de zee. Het stinkt er idd naar zwavel en er liggen vaak mensen in. Ik ben er even met mn tenen in geweest omdat ik bang was dat ik anders psoriasis op liep van de andere personen. Het wordt door de grieken groots aangezien maar het is niet echt boeiend.
Het mooiste strand van Kos is paradise beach, dat de grieken helemaal geweldig vinden. Voor ons is het weinig boeiend. Het is gewoon een strand met wat fijnere kiezels. Het komt niet in de buurt bij onze zandstranden.
Tigaki is een dorp waar alle hotels all-in zijn, dat zegt al genoeg. In tigaki zelf kan je even wat eten ofzo, maar verder is er weinig te doen.
Kefalos en Kardamena kan je even aan doen met de auto. Veel engelsen en veel souvenirs shops. Leuk om gezien te hebben maar ook verder niet heel boeiend. Ook daar kan je stoppen om even wat te eten.
Het leukste is nog om op de fiets of met de auto dat eiland rond te karren. Gewoon een beetje scheuren in een 1.1 picanto. Om de bezienswaaridheden hoef je het imho niet te doen. En vergeet niet je camera in je zak te houden bij de legerbasis.
Overigens ben ik rond die tijd ook op Kos te vinden. Wij gaan naar Gumbet (turkye) dat naast Bodrum ligt. Vanaf Bodrum kan je met de boot naar Kos. Dat gaan wij zeker nog even doen. Je kan ook van Kos naar Bodrum. Doe de hamam aan het begin van je vakantie, niet aan het einde. :+
Owja de zoutvlakte voorbij Tigaki is wel leuk om te bekijken. Het is een in de zomer ingedampt meer. Op de grond ligt dan een dikke plakkaat zout. Leuk om heen te fietsen en het is er pleures heet door de weerkaatsing.
:~
de zoutvlakte
helemaal :+