This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote ''zomervakantie 2008'' topic

GVD 15 dgn met vriendin naar Gumbet Turkije! Toch nog maar even zonet geboekt. De kk wat heb ik er zin an! :W

Ik ga eerst met een paar vrienden in een Polo naar een huisje in Antibes, en daarna een week rondcrossen daar in de buurt. Nog leuke tips aan de zuidkust van France?

10 juli een weekje Kos. Iemand nog tips?

Een aanrader op Kos is Zia. Over dat dorpje heeft Sjoerd het ook. Het ligt hoog in de bergen. Zorg dat je er aan het einde van de middag bent. Dan kan je even een hapje eten. De zonsondergang is vrij mooi, daar staat Zia ook om bekend.

Verder zijn er enkele natuurlijk warmwater bronnen in Kos. Voorbij psalidi vanaf kos stad zit er één waar wij op de fiets heen zijn gereden vanaf kos-stad. Prima te doen als je van fietsen houdt. De bronnen zelf zijn niet echt boeiend. Het bestaat uit een plasje dat door rotsen is afgebakend van de zee. Het stinkt er idd naar zwavel en er liggen vaak mensen in. Ik ben er even met mn tenen in geweest omdat ik bang was dat ik anders psoriasis op liep van de andere personen. Het wordt door de grieken groots aangezien maar het is niet echt boeiend.

Het mooiste strand van Kos is paradise beach, dat de grieken helemaal geweldig vinden. Voor ons is het weinig boeiend. Het is gewoon een strand met wat fijnere kiezels. Het komt niet in de buurt bij onze zandstranden.

Tigaki is een dorp waar alle hotels all-in zijn, dat zegt al genoeg. In tigaki zelf kan je even wat eten ofzo, maar verder is er weinig te doen.

Kefalos en Kardamena kan je even aan doen met de auto. Veel engelsen en veel souvenirs shops. Leuk om gezien te hebben maar ook verder niet heel boeiend. Ook daar kan je stoppen om even wat te eten.

Het leukste is nog om op de fiets of met de auto dat eiland rond te karren. Gewoon een beetje scheuren in een 1.1 picanto. Om de bezienswaaridheden hoef je het imho niet te doen. En vergeet niet je camera in je zak te houden bij de legerbasis.

Overigens ben ik rond die tijd ook op Kos te vinden. Wij gaan naar Gumbet (turkye) dat naast Bodrum ligt. Vanaf Bodrum kan je met de boot naar Kos. Dat gaan wij zeker nog even doen. Je kan ook van Kos naar Bodrum. Doe de hamam aan het begin van je vakantie, niet aan het einde. :+

Owja de zoutvlakte voorbij Tigaki is wel leuk om te bekijken. Het is een in de zomer ingedampt meer. Op de grond ligt dan een dikke plakkaat zout. Leuk om heen te fietsen en het is er pleures heet door de weerkaatsing.

:~

de zoutvlakte

helemaal :+

Last edited:
Dankje :W Rondfietsen zal sowieso wel lukken, scootertje of auto ben ik ook wel van plan voor een paar dagen. Turkije gaat 'm denk ik niet worden, m'n vriendin trekt die cultuur vrij slecht

Oei, net info voor vakantie binnen gekregen.

Heenreis: 12e 06.00 sochtends vliegen 8)
Terugreis: 26e 11.20 uur vliegen.. :X

Maarja heen reis hebben we iig wel voordeel mee 8)

Wij zijn der ook uit, deze zomer een week Barca, gewoon hotelletje geboekt en via een vriend van me @ transavia.com 3 tickets geboekt. Beetje centrum verkennen, strand en wat omringende plaatsen aan doen.

Dan in het najaar roadtrip USA

barca is zeker relax! als je bij de "ramblaz" (het oude centrum) zit, weet ik nog wel een goede discotheek(moeilijk te vinden)

Ik kreeg vanmorgen te horen dat wij om 8.40 vliegen. Om 7.40 inchecken lijkt mij geen probleem, m'n vriendin wel. Binnen europa moet dit makkelijk kunnen toch?

barca is zeker relax! als je bij de "ramblaz" (het oude centrum) zit, weet ik nog wel een goede discotheek(moeilijk te vinden)

overdag was de ramblaz ook mooi, alleen als je er maar 1 straat buitenkomt is het een grote stink/hoeren buurt.
je kan echt nergens daar normaal vreten halen, alleen mac dan die knettervol is ;(
wij hebben dus de fout gemaakt om niet bij de mac in de rij te gaan staan, 2 kamaraden salmonella bacterie opgelopen= laatste 2 dagen van vakantie op de wc doorbrengen

Ik kreeg vanmorgen te horen dat wij om 8.40 vliegen. Om 7.40 inchecken lijkt mij geen probleem, m'n vriendin wel. Binnen europa moet dit makkelijk kunnen toch?

Naja, 40 min van te voren gaat die bali dicht, dus trek je conclusies Je bent niet de enige die gaat vliegen

Bij die mac heb ik ook nog gezeten. Als je uit het raam keek aan de achterkant bovenin leek het gvd wel bosnie. Verder is de buurt eromheen ook drama. Als vrouw zijnde hoef je daar niet in je eentje te gaan lopen. Gelukkig was ik met een paar stoere mannen. :+

kk zigeuners! :L

je hebt juist prima restaurantjes in die zijstraten van de ramblas. De beste zit nog wel als je bij de KFC erin gaat en dan weer rechts, dan kom je op een pleintje terecht waar een super restaurant zit. Dikke wachtrijen voor de deur om binnen te eten, maar dat half uurtje ofzo wachten was het zeker waard... kostte tegen mij verwachting in ook bijna niks
ook als je de ramblas af loopt richting de haven heb je ook prima tentjes zitten...

ik zou anderhalf uur als uiterste tijd nemen. Ik ben zelf ook niet van 3 uur van te voren aanwezig zijn maar een uur is wel erg kort