Het Grote Wintersport topic #2

Status
Not open for further replies.
iemand bekend met het waxxen van je board? ikzelf ''nog'''niet namelijk.
had wat gekocht via internet etc..en had er nog ff wax bij besteld..die is zacht..smeer je op je board met een sponsje..en moet je het een paar uur laten ''harden''.
dit lukt..en dan moet je het opruwen met een anders soort sponsje..maar hoort een gewaxt board niet spiegelglad te zijn? of is het puur om scheuren/groeven op te vullen?


Structuur van je board voel je er altijd wel doorheen.
 
bedankt voor de uitleg voor het waxxen!

nog 6 weken en dan zitten we in de sneeuw!!ik keek gister alleen in het gebied..en toen lag er 0cm...2weken geleden nog 60.

maar komt vast goed.
 
Piste's vind ik daar mooi, opzich redelijk wat brede piste's maar voor de gevordene wintersporter is een week ook wel voldoende. Pasjes systeem vind ik best prima en werkt voor alle liften goed.

Qua uiterlijk vind ik corbier echt niks, het is net een bijlmer waar je zit. Appartementen zijn over het algemeen oud en niet echt netjes/schoon.

Apres ski is wel gezellig in Corbier, maar niet als het er stikt van de Engelsen/Zweden. Deze zijn vaak lomp/luidruchtig en zijn op zoek naar ruzie... Opzich is het terassen smiddags wel lachen in corbier alleen is het jammer dat de zon er al vroeg weg gaat. Dus terassen is leuk aan het begin van de middag.

Kwaliteit van het eten is bij niet alle tentjes even goed... Probeer de 1e 2/3 dagen dus ff wat verschillende dingen want er zit echt veel verschil in kwaliteit en prijs!

Nog meer weten?
 
Dit lijkt me wel voldoende, had al wat ouderejaars gevraagd naar hun ervaringen daar en die vertelden ongeveer hetzelfde. Appartementencomplex waar wij in zitten schijnt wel schoon te zijn en met een eigen bar dus dat komt ook wel goed.

Bedankt voor de info :).
 
Nog even snel een vraag hier! ja alweer... :) Ik ga morgen met mn vriedin naar landgraaf toe! Maar we hebben allebei nieuwe skies, is het nog verstandig om deze vanmiddag nog even te laten waxen?
 
Ze zijn nieuw toch?! Nieuw niew, of 2e hands niew? 1e geval, uiteraard niet, 2e geval is het afhankelijk van de laag. Als je twijfelt gewoon gaan skieen, dan merk je het gauw genoeg.
 
ja helemaal nieuw, nieuw nieuw! Naja we gaan het morgen proberen! Maar twijvelde, omdat gewaxede skies stroef voelen maar die nieuwe van mij voelen glad aan.
 
Nog even snel een vraag hier! ja alweer... :) Ik ga morgen met mn vriedin naar landgraaf toe! Maar we hebben allebei nieuwe skies, is het nog verstandig om deze vanmiddag nog even te laten waxen?

Zoals als Sjoerd al zegt: als ze nieuw uit de winkel komen absoluut niet waxen. Fabrieksaf is de wax die er op zit echt perfect. Zo zul je hem ook nooit meer kunnen krijgen.

////

Gister aangemeld als snowboardleraar voor Huski. 11 december een introductie dag en dan zullen er veel weekjes sneeuw volgen :)
 
Is dit met snowboards ook zo? Want ik was toevallig vandaag bij Carl Denig en The Old Man, waar ze beide het snowboard nog zouden hotwaxen voordat ik het mee kreeg.
 
Ik heb ook altijd meegekregen dat je een nieuwe plank het best gelijk even in de wax kan zetten. En na de eerste paar keren ook nog.


@Mark
Als je nog eens in Les deux alpes komt met husk moet je ff een seintje geven:)


nog een weekje en ik vertrek richting de sneeuw8)
 
Noice, dude!

Weet iemand hier hoe Burton jassen vallen?
Wil nm nog 1 bestellen via ebay, maar de jas die ik nu heb (geen Burton) is met z'n maatje M te klein. Laatst had ik een Burton maat L aan en die was eigenlijk weer net te groot, had ik 't idee. Kon 't alleen niet vergelijken met andere Burton jassen toen..
Vallen die jassen over 't algemeen al wat groter, omdat 't toch al SB jassen zijn?
Want dan neem ik een M..

2311_0.jpg
 
Yep, bindingen zijn universeel:)

Klopt je krijgt bij Burton een 2 setjes ''disks''.
1 met 3 gleuven...die speciaal voor Burton is gemaakt...hier zit ook ''grip'' op zeg maar.
1 met 4 gleuven...voor alle andere boards..hier zit geen zwart spul/grip op..

kortom heb je een net als mij een salomonboard oid maar wel burtonbindingen...ff dat zwarte eraf trekken en overzetten.
 
Noice, dude!

Weet iemand hier hoe Burton jassen vallen?
Wil nm nog 1 bestellen via ebay, maar de jas die ik nu heb (geen Burton) is met z'n maatje M te klein. Laatst had ik een Burton maat L aan en die was eigenlijk weer net te groot, had ik 't idee. Kon 't alleen niet vergelijken met andere Burton jassen toen..
Vallen die jassen over 't algemeen al wat groter, omdat 't toch al SB jassen zijn?
Want dan neem ik een M..

2311_0.jpg

Beetje 'baggy' vallen ze. Zoals je zelf al zegt, zijn het tenslotte al SB jassen. Ik zou dus de maat nemen die je normaal ook bij jassen hebt.
Erg mooie jas trouwens die je laat zien
 
Klopt je krijgt bij Burton een 2 setjes ''disks''.
1 met 3 gleuven...die speciaal voor Burton is gemaakt...hier zit ook ''grip'' op zeg maar.
1 met 4 gleuven...voor alle andere boards..hier zit geen zwart spul/grip op..

kortom heb je een net als mij een salomonboard oid maar wel burtonbindingen...ff dat zwarte eraf trekken en overzetten.
Tegenwoordig is er al de "unidisk" voor zowel 3 als 4 gaats. Die krijg je bij de bindingen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top