Ik denk dat hij bedoeld dat het niet alleen nog maar om de accountancy draait bij die bedrijven, maar vooral consultancy werk verrichten.
Verder bestaat de accountancy natuurlijk nog steeds.
En Joost, werk jij er al? Heb al heel veel op internet gevonden, maar niet na hoeveel uren je nou daadwerkelijk gemiddeld maakt (waar ik dus wel nieuwsgierig naar ben). Ik trek zelf heel erg richting de AC, zou wel betekenen dat ik nog 5 jaar moet studeren (na mn HBO die nog 2 jaar duurt) wat ik opzich geen probleem vind.
Verder vind ik het studeren naast je baan ook geen enkel probleem, doe het nu al en zou eigenlijk niet anders meer willen.
Ik begin aanstaande maandag. Bij accounting zal je er rekening mee moeten houden dat er bepaalde periodes in het jaar zijn die veel drukker zijn. Denk bijvoorbeeld jan-feb-mrt. Volgens mij is het trouwens gangbaar om in de accountancy overuren tot op zekere hoogte te schrijven, en (afhankelijk van de firm en afspraken) kan je die dan uit laten keren, of verderop in het jaar vrij voor nemen. Volgens mij zijn zomers doorgaans erg rustige periodes voor accounting, dus die gasten kunnen dan lekker vrij nemen.
Maar om het over werk te hebben, ik zit nu in Parijs, in n kamer met n Senegalees, een Israelier, en een Fransman, werk te doen voor ons Franse bedrijf en dat in Luxemburg, terwijl ik overleg voer met mensen in Texas, Miami, Montreal, en Hamburg 8P
Gaat echt nergens over.