Het grote wat doe jij voor werk?

Ik denk dat hij bedoeld dat het niet alleen nog maar om de accountancy draait bij die bedrijven, maar vooral consultancy werk verrichten.
Verder bestaat de accountancy natuurlijk nog steeds.

Ik denk dat Nicollàs het niet zo bedoelde. ;)
 
En Joost, werk jij er al? Heb al heel veel op internet gevonden, maar niet na hoeveel uren je nou daadwerkelijk gemiddeld maakt (waar ik dus wel nieuwsgierig naar ben). Ik trek zelf heel erg richting de AC, zou wel betekenen dat ik nog 5 jaar moet studeren (na mn HBO die nog 2 jaar duurt) wat ik opzich geen probleem vind.

Verder vind ik het studeren naast je baan ook geen enkel probleem, doe het nu al en zou eigenlijk niet anders meer willen.

Ik begin aanstaande maandag. Bij accounting zal je er rekening mee moeten houden dat er bepaalde periodes in het jaar zijn die veel drukker zijn. Denk bijvoorbeeld jan-feb-mrt. Volgens mij is het trouwens gangbaar om in de accountancy overuren tot op zekere hoogte te schrijven, en (afhankelijk van de firm en afspraken) kan je die dan uit laten keren, of verderop in het jaar vrij voor nemen. Volgens mij zijn zomers doorgaans erg rustige periodes voor accounting, dus die gasten kunnen dan lekker vrij nemen.
 
Klopt, maatje van mij werkt zich de 1ste 3/4 maanden van het jaar helemaal kapot en is dan in de zomer 6-7 weken vrij. @ KPMG

Wel echt iets voor jou player, is echt een pats wereldje :p
 
Een paar vrienden van mij werken bij (verschillende) big 4. Wel ook allemaal in consultancy-functies trouwens. Maar daar is het tijd voor tijd, maar het eerste overuur op de dag is sowieso voor eigen rekening dacht ik. En vervolgens werd er "niet echt" flexibel omgesprongen met het opnemen van overuren.

Altijd bij de klant op soort van detacheringsbasis zou me wel tegen staan overigens hoor. We hadden het hierboven over reistijden. Nou, die werden dan wel eens voor een groot project van een jaar 4 dagen per week bij een klant gezet op 100km afstand dwars door de randstad. Dan heb je echt geen leven meer door de week hoor.
 
Werk in een computer winkel, is leuk maar ik verdien jammer genoeg de helft van wat ik eerst verdiende :( (magazijn inrichting/stellingbouw)

Zit nog zwaar in dubio of ik dit wil blijven doen..
 
Ben komende 5/6 maanden sowieso 2 'school'dagen in de week vrij (soms zelfs 3 of 4) en kan bij mijn huidige werkgever niet meer werken dan ik nu doe, en dat is vooral in het weekend. Ik verveel me al bij de gedachte er aan, en mijn ouders zijn het er natuurlijk helemaal niet mee eens dat ik al die dagen thuis zit.

Een vriend rade mij Easyway aan, beetje betaald in auto's rijden. Maar daar moet je minimaal 6 maanden beschikbaar zijn en dat ben ik dus nét niet.

Iemand van hier die misschien iets anders leuks weet om in die 2 dagen te doen komende 5 maanden?
 
Last edited:
EW is maar afwachten of er werk is. Heb het zelf ook een half jaar gedaan en was het vrij snel zat. Ga ergens in de horeca werken ofzo? Kunnen ze altijd wel mensen gebruiken, of een fabriek in de buurt.
 
Ik begin aanstaande maandag. Bij accounting zal je er rekening mee moeten houden dat er bepaalde periodes in het jaar zijn die veel drukker zijn. Denk bijvoorbeeld jan-feb-mrt. Volgens mij is het trouwens gangbaar om in de accountancy overuren tot op zekere hoogte te schrijven, en (afhankelijk van de firm en afspraken) kan je die dan uit laten keren, of verderop in het jaar vrij voor nemen. Volgens mij zijn zomers doorgaans erg rustige periodes voor accounting, dus die gasten kunnen dan lekker vrij nemen.

Dat begrijp ik idd ook van wat ik lees :) vind ik trouwens ook helemaal geen probleem, in de winter aan het werk en als het lekker warm word vrij zijn :p.

En wat Roy zegt valt wel mee hoor, dat detachering basis, je werkt bij een klant in een team. En dat is trouwens juist 1 van de aspecten die mij aantrekken aan dat wereldje. Werk nu als controller bij een groot bedrijf wat ik wel leuk vind, maar ben liever wat commerciëler bezig, maar nog wel in hetzelfde wereldje. Dus vandaar dat AC mij de ideale combinatie lijkt.
 
Maar om het over werk te hebben, ik zit nu in Parijs, in n kamer met n Senegalees, een Israelier, en een Fransman, werk te doen voor ons Franse bedrijf en dat in Luxemburg, terwijl ik overleg voer met mensen in Texas, Miami, Montreal, en Hamburg 8P

Gaat echt nergens over.
 
Ja had ik vorig jaar ook :p was eerste jaar van een meisje, dit jaar was ze er weer, en was ze toch een stuk moeilijker te overtuigen... Groot gedeelte ervaring natuurlijk :p
 
Ik mag elke morgen nog met m'n Koreaanse vrienden touwtrekken. Lekker volk blijft het. Ze 's middags lekker uit bed bellen :p
 
Maar om het over werk te hebben, ik zit nu in Parijs, in n kamer met n Senegalees, een Israelier, en een Fransman, werk te doen voor ons Franse bedrijf en dat in Luxemburg, terwijl ik overleg voer met mensen in Texas, Miami, Montreal, en Hamburg 8P

Gaat echt nergens over.

LOL.

Wat voor werk doe je :)?
 
Vandaag is mijn contract ingegaan, lekker de 1e dag vakwerk en was om 11 uur al klaar maar krijg de rest van de dag uitbetaald:)
 
Back
Top