This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote vuurwerktopic 2008-2009

Volgensmij een RG600 of niet? wel raar dat er dan een 4 kops bij zit. Zit over het algemeen niet bij een 6mm.

Zeker niet verstandig om dit op internet te gooien!

vorig jaar bij iemand om half 12 gebeurt...dan ben je er mooi klaar mee..denk je: het kan nu eindelijk. zit je om 1 uur op het bureau voor verhoor...

ik zelf graaf alleen vanaf 6 inch in,3 en 4 inch buizen tape ik per 5 aanelkaar en is dan stabiel genoeg om gewoon los neer te zetten. als je meerdere shels tegelijk wilt schieten kan je het beste een rekje maken.

Ingraven vind ik zelf sowieso onhandig ivm schoonmaken mortier enz...

Vind zelf een rekje ook mooier en stabieler ogen (mits goed uitgevoerd)

haha idd.. paar gasten hier uit de buurt waren in hun hout inelkaar getimmert gammel rekje aan t schieten.. :X

Afgelopen jaar mooi massief ijzere rek laten maken door een maat van me.. ideaal!

Ijzer is ook weer overdreven, maar weet je zeker dat het stabiel is. Maar als je een goed houten rekje maakt is het ook geen probleem.

Is het trouwens bij een glasvezel buis ook noodzakelijk dat je deze 10 minuten laat afkoelen tussen de shells door? Aangezien een glasvezel mortier niet zoveel warmte vasthoud als een metalen mortier...of valt dit vies tegen? Zou het jammer vinden als ik tussen elke shell 10 minuten moet wachten strax en om nou voor elke shell een aparte mortier aan te schaffen vind ik een beetje overdreven.

Er zijn veel fora waar het sterk wordt aangeraden maar krijg soms het idee dat het wel heel erg moraalridders-theoretische-bla-bla-bla is, of is het praktisch gezien ook echt nodig?

10 minuten is vrij lang, maar zeker wel een minuutje of 5 doen. Daarna schoonmaken (kartonnen resten enz) en dan kan je weer gaan met die banaan.