This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote vuurwerktopic 2007-2008

Status
Not open for further replies.

Maar mogen de mensen wel informatie verstrekken waar dergelijk vuurwerk te halen valt??
 
ik denk niet dat mensen daar zo happig op zijn om die info door tespelen, het in immers voor de mensen die er in handelen evt verlies.

maar dit sort vuurwerk is moeilijk aan tekomen. loop zelf ook all naar een goed (buitelands) verkoop adres tezoeken. maar nog niet veel kunnen vinden helaas.

en zolang ik die nog niet gevonden heb geen vuurwerk voor mij dit jaar, heb liever niks dan flut rotjes die poef zeggen ipv knal.
 


Waarom denkt toch iedereen dat alles uit belgie of duitsland komt :X
 
Waarom denkt toch iedereen dat alles uit belgie of duitsland komt :X
Mensen denken dat we nog steeds in de jaren 90 leven, toen alles nog mocht in belgië.

België is ondertussen zowat nog strenger met vuurwerk dan Nederland. Oke als je KVK hebt kan je nog wel wat leuke dingen halen. Maar als ik geen KVK tot me beschikking had zou ik never nooit naar Alpeco/België rijden
 
Ach vergeleken met het nederlandse vuurwerk vindt ik het toch aaltijd leuk om naar belgië te gaan. Toch iets meer kruitinhoud en zwaarder.

En het gedoe eromheen vindt ik ook aaltijd wel mooi

Morgen de melkbussen maar weer is achter de schuur wegtrekken en een opknapbeurtje geven. Zal wel ff wat foto's maken
 
Update, niet van mij





Lijstje met wat t is:
6 x weco 8 shots cakes 1,5''
6 x weco 19 shots cakes 1.5''
1 x fontein 4,5m
30 x zink 901 lawinepijl
4 x zink 905 pijl
1 x zink 915 pijl
1 x zink 918 pijl
3 x 100stuks knalpatronen abba
2 x losse cake 49sh tb304
1 x cake tb 305
1 x cake waaier tb 208 100sh
1 x t234 (incl 12x 3'')
1 x tb213 150sh
1 x tb222 Fan shape 105sh
1 x 1'5 bvd Voodoo 100sh
1 x 30mm asorrted festival 100sh
2 x tb217 2'' 50sh
2 x tb205 2.2'' 49sh
1 x weco 2'' poisenous spider 52sh(exclusief)
2 x 6'' mortiebuizen
15 x 3'' shell hardix diverse
9 x 6'' shell hardix diverse

 
Wel ziek om 6" mortieren als particulieren te gaan schieten.
Ik hoop dat jullie weten waarmee jullie bezig zijn en geen omstanders verwonden.
 
Overigens kan een Shell natuurlijk ook knalvuurwerk zijn, bijv. een titaan salute.

Of natuurlijk het uitje, de shell zonder stijglading, wie dat verzonnen heeft...
 
3''
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=t5AZd7Ocz2E&feature=related"]YouTube - 6x 75mm[/ame]


6''
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=r2L3eAo61Go"]YouTube - Peonía 150 mm pistilo crackling[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=82nXuoYzYH4"]YouTube - 3x 6'' mortier STB[/ame]
 
Bizar, kan me wel voorstellen dat je daar echt verstand van moet hebben, als zo'n ding omvalt en een straat inschiet heb je een groot probleem denks :X
 
Je moet er idd goed mee uitkijken, zolang je alle regels in acht neemt die ervoor zijn, kan er niet veel mis gaan. Want die shells gaan met 500 km/h die buis uit oid. Daar wil je met je hoofd niet boven gaan hangen. En de doorsnede van een gemiddeld effect is een dikke 100 meter. En er zit in zo'n 6" 1/1,5 kilo kruit.

Dus kun je je wel voorstellen dat je daar de ruimte voor nodig hebt, mocht hij een keer blijven hangen in de buis oid...

Hier ff een tabbeletje:
100 mm bom ca. 151 m/s (ca. 543 km/u) MG - ca. 0,4 T Afvuurdruk
125 mm Bom ca. 140 m/s (ca. 504 km/u) MG - ca. 1,1 T Afvuurdruk
150 mm Bom ca. 133 m/s (ca. 478 km/u) MG - ca. 3,2 T Afvuurdruk
200 mm Bom ca. 127 m/s (ca. 455 km/u) MG - ca. 4,8 T Afvuurdruk
250 mm Bom ca. 110 m/s (ca. 396 km/u) MG - ca. 8 T Afvuurdruk
300 mm Bom ca. 103 m/s (ca. 370 km/u) MG - ca. 18 T Afvuurdruk

MG= Gemeten snelheid bij het verlaten van de mortier.
T=Ton.

Die aantal ton's is de druk die er uitgevoerd wordt om de shelle uit de buis te schieten.
150mm is dus 6inch
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.